Większość Escortów zardzewiała, ale jest wersja, którą warto ratować
Ford ma w swojej historii kilka bardzo udanych samochodów sportowych. Jednym z nich jest Escort Cosworth RS. Auto świetnie wygląda i jeszcze lepiej jeździ.
Ford Escort 5 generacji Cabriolet 1.8 MT (130 KM) | Ford Escort 5 generacji Kombi 1.8 D MT (60 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Ford | Ford | |
Model | Ford Escort | Ford Escort | |
Generacja | Ford Escort 5 generacji | Ford Escort 5 generacji | |
Silnik | 1.8 MT (130 KM) | 1.8 D MT (60 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Cabrio | Kombi | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4040 mm | 4270 mm | |
Szerokość | 1692 mm | 1679 mm | |
Wysokość | 1379 mm | 1341 mm | |
Rozstaw osi | 2525 mm | 2520 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1443 mm | 1440 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1462 mm | 1461 mm | |
Masa własna | 1205 kg | 1050 kg | |
Masa całkowita | 1675 kg | 1550 kg | Ford Escort 5 generacji Kombi 1.8 D MT (60 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 322 l | 459 l | Ford Escort 5 generacji Kombi 1.8 D MT (60 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 322 l | 860 l | Ford Escort 5 generacji Kombi 1.8 D MT (60 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | Diesel | |
Pojemność silnika | 1796 cm3 | 1753 cm3 | Silnik w Ford Escort 5 generacji Cabriolet 1.8 MT (130 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 130 KM | 60 KM | Silnik w Ford Escort 5 generacji Cabriolet 1.8 MT (130 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 6 250 obr/min | do 4 800 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 162 Nm | 110 Nm | Silnik Ford Escort 5 generacji Cabriolet 1.8 MT (130 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 2 | Silnik w Ford Escort 5 generacji Cabriolet 1.8 MT (130 KM) ma więcej zaworów na cylinder. |
Średnica cylindra | 80 mm | 82 mm | |
Skok tłoka | 88 mm | 82 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4500 obr/min | 2500 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB95 | Olej napędowy | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 5 | 5 | |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 198 km/h | 150 km/h | Ford Escort 5 generacji Cabriolet 1.8 MT (130 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 10 s | 19.2 s | Ford Escort 5 generacji Cabriolet 1.8 MT (130 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 55 l | 55 l | |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 8 l | 5.5 l | Ford Escort 5 generacji Kombi 1.8 D MT (60 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Hamulce | |
Hamulce tylne | Hamulce | Bębnowe | |
Przednie zawieszenie | Amortyzacja turystyczne | Niezależna, Kolumny Macphersona | |
Tylne zawieszenie | Sprężyny śrubowe | Belka skrętna |
Ford ma w swojej historii kilka bardzo udanych samochodów sportowych. Jednym z nich jest Escort Cosworth RS. Auto świetnie wygląda i jeszcze lepiej jeździ.
Ford Escort 1100 GL rocznik 1976 to ostatni samochód Karola Wojtyły. Wtedy jeszcze nie papież a metropolita krakowski jeździł nim w czasie ostatnich lat spędzonych w Polsce. Samochód trafi niebawem na aukcję RM Sotheby's w USA.
Pierwsze generacje Escorta na Wyspach mają status niemal kultowych. Dzięki wysiłkom jednej z brytyjskich firm, starsi wielbiciele modelu znów będą mogli poczuć się jak w młodzieńczych czasach. Fabrycznie nowe egzemplarze czekają na klientów.