
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 MT (105 KM) | Ford Escort 5 generacji Cabriolet 1.6 MT (90 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Ford | Ford | |
Model | Ford Escort | Ford Escort | |
Generacja | Ford Escort 5 generacji | Ford Escort 5 generacji | |
Silnik | 1.8 MT (105 KM) | 1.6 MT (90 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Cabrio | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4041 mm | 4110 mm | |
Szerokość | 1679 mm | 1679 mm | |
Wysokość | 1349 mm | 1359 mm | |
Rozstaw osi | 2520 mm | 2520 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1440 mm | 1440 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1461 mm | 1461 mm | |
Masa własna | 1014 kg | 1175 kg | |
Prześwit | 130 mm | ||
Masa całkowita | 1475 kg | 1650 kg | Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 MT (105 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 379 l | 323 l | Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 MT (105 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 379 l | 323 l | Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 MT (105 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 1796 cm3 | 1597 cm3 | Silnik w Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 MT (105 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 105 KM | 90 KM | Silnik w Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 MT (105 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 5 500 obr/min | do 5 500 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 153 Nm | 134 Nm | Silnik Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 MT (105 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Średnica cylindra | 76 mm | ||
Skok tłoka | 88 mm | ||
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4000 obr/min | 3000 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB92 | PB95 | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 5 | 5 | |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 187 km/h | 173 km/h | Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 MT (105 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 10.4 s | 12.8 s | Ford Escort 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 MT (105 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 55 l | ||
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 7.7 l | 7.6 l | Ford Escort 5 generacji Cabriolet 1.6 MT (90 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Hamulce | Hamulce | |
Hamulce tylne | Bębnowe | Bębnowe | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona | Niezależna, Kolumny Macphersona | |
Tylne zawieszenie | Belka skrętna | Belka skrętna |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Ford ma w swojej historii kilka bardzo udanych samochodów sportowych. Jednym z nich jest Escort Cosworth RS. Auto świetnie wygląda i jeszcze lepiej jeździ.
Ford Escort 1100 GL rocznik 1976 to ostatni samochód Karola Wojtyły. Wtedy jeszcze nie papież a metropolita krakowski jeździł nim w czasie ostatnich lat spędzonych w Polsce. Samochód trafi niebawem na aukcję RM Sotheby's w USA.