
Używane Audi A6 (C6) 3.0 TDI (2004-2011) – poradnik kupującego
Audi A6 jest jednym z najchętniej importowanych samochodów używanych do naszego kraju z zachodu. Co za tym stoi i czy rzeczywiście jest aż tak wartościowym pojazdem?
Audi A6 4G/C7 Sedan 2.8 FSI S-tronic quattro (204 KM) | Audi A6 4G/C7 Avant kombi 5-dw. 2.0 TFSI multitronic (180 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Audi | Audi | |
Model | Audi A6 | Audi A6 | |
Generacja | Audi A6 4G/C7 | Audi A6 4G/C7 | |
Silnik | 2.8 FSI S-tronic quattro (204 KM) | 2.0 TFSI multitronic (180 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Sedan | Kombi | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4915 mm | 4926 mm | |
Szerokość | 1874 mm | 1874 mm | |
Wysokość | 1455 mm | 1461 mm | |
Rozstaw osi | 2912 mm | 2912 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1627 mm | 1627 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1618 mm | 1618 mm | |
Masa własna | 1755 kg | 1705 kg | |
Prześwit | 130 mm | ||
Masa całkowita | 2290 kg | 2260 kg | Audi A6 4G/C7 Avant kombi 5-dw. 2.0 TFSI multitronic (180 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 530 l | 565 l | Audi A6 4G/C7 Avant kombi 5-dw. 2.0 TFSI multitronic (180 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 530 l | 565 l | Audi A6 4G/C7 Avant kombi 5-dw. 2.0 TFSI multitronic (180 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Wysokość załadunkowa | 674 mm | ||
Ładowność | 535 kg | 555 kg | Audi A6 4G/C7 Avant kombi 5-dw. 2.0 TFSI multitronic (180 KM) ma większą ładowność. |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 4390 kg | 3960 kg | |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 2773 cm3 | 1984 cm3 | Silnik w Audi A6 4G/C7 Sedan 2.8 FSI S-tronic quattro (204 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 204 KM | 180 KM | Silnik w Audi A6 4G/C7 Sedan 2.8 FSI S-tronic quattro (204 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | od 5 250 do 6 250 obr/min | od 4 000 do 6 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 280 Nm | 320 Nm | Silnik Audi A6 4G/C7 Avant kombi 5-dw. 2.0 TFSI multitronic (180 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | bezpośredni wtrysk | bezpośredni wtrysk | |
Układ cylindrów | V | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 6 | 4 | Silnik w Audi A6 4G/C7 Sedan 2.8 FSI S-tronic quattro (204 KM) ma więcej cylindrów. |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 84 mm | ||
Skok tłoka | 82 mm | ||
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 3000 do 5000 obr/min | 1500 do 3900 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | ||
Rodzaj paliwa | PB95 | PB95 | |
Norma Euro | EURO V | EURO V | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | zautomatyzowana | bezstopniowa | |
Liczba biegów | 7 | ||
Napęd | na cztery koła | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 240 km/h | 218 km/h | Audi A6 4G/C7 Sedan 2.8 FSI S-tronic quattro (204 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 8.1 s | 8.6 s | Audi A6 4G/C7 Sedan 2.8 FSI S-tronic quattro (204 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 75 l | 65 l | Audi A6 4G/C7 Sedan 2.8 FSI S-tronic quattro (204 KM) ma bardziej pojemny zbiornik paliwa. |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 10.7 l | 8.2 l | Audi A6 4G/C7 Avant kombi 5-dw. 2.0 TFSI multitronic (180 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 6.5 l | 5.5 l | Audi A6 4G/C7 Avant kombi 5-dw. 2.0 TFSI multitronic (180 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 8 l | 6.5 l | Audi A6 4G/C7 Avant kombi 5-dw. 2.0 TFSI multitronic (180 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 700 do 1 150 km | od 790 do 1 180 km | |
Średnica zawracania | 11.9 m | 11.9 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Tarczowe wentylowane | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | wiele poprzeczny, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | wiele poprzeczny, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | Niezależna, Na trapezowych wahaczy | Niezależna, Na trapezowych wahaczy |
Audi A6 jest jednym z najchętniej importowanych samochodów używanych do naszego kraju z zachodu. Co za tym stoi i czy rzeczywiście jest aż tak wartościowym pojazdem?
Audi A6 to jeden z popularniejszych i nie ma co ukrywać, starszych modeli w gamie producenta z Ingolstadt. W końcu Niemcy zdecydowali się na jego odświeżenie. W sieci ukazał się pierwszy teaser, który przygotowuje nas do jednej z najważniejszych ...
Audi oprócz gorącego sedanu RS6 ujawniło również zdjęcia i informacje mówiące o nadchodzącej, odświeżonej wersji modelu A6. Główne zmiany kumulują się wokół zadka A6 - są to przede wszystkim nowe tylne lampy LED, utrzymane w stylu tych znanych z ...