
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Volvo C30 1 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 2.0 MT (145 KM) | Volvo C30 1 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 2.0 D4 Geartronic (177 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Volvo | Volvo | |
Model | Volvo C30 | Volvo C30 | |
Generacja | Volvo C30 1 generacji [FL] | Volvo C30 1 generacji [FL] | |
Silnik | 2.0 MT (145 KM) | 2.0 D4 Geartronic (177 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Hatchback | |
Liczba miejsc | 4 | 4 | |
Długość | 4266 mm | 4266 mm | |
Szerokość | 1782 mm | 1782 mm | |
Wysokość | 1447 mm | 1447 mm | |
Rozstaw osi | 2640 mm | 2640 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1535 mm | 1535 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1531 mm | 1531 mm | |
Masa własna | 1229 kg | 1362 kg | |
Prześwit | 135 mm | 135 mm | |
Masa całkowita | 1750 kg | 1900 kg | Volvo C30 1 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 2.0 MT (145 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 233 l | 233 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 876 l | 876 l | |
Wysokość załadunkowa | 807 mm | 807 mm | |
Ładowność | 521 kg | 538 kg | Volvo C30 1 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 2.0 D4 Geartronic (177 KM) ma większą ładowność. |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 3100 kg | 3400 kg | |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | Diesel | |
Pojemność silnika | 1999 cm3 | 1984 cm3 | Silnik w Volvo C30 1 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 2.0 MT (145 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 145 KM | 177 KM | Silnik w Volvo C30 1 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 2.0 D4 Geartronic (177 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 6 000 obr/min | do 3 500 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 185 Nm | 400 Nm | Silnik Volvo C30 1 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 2.0 D4 Geartronic (177 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | Common Rail | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 5 | Silnik w Volvo C30 1 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 2.0 D4 Geartronic (177 KM) ma więcej cylindrów. |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 87.5 mm | 81 mm | |
Skok tłoka | 83.1 mm | 77 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4500 obr/min | 1750 do 2750 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | ||
Rodzaj paliwa | PB95 | Olej napędowy | |
Norma Euro | EURO V | EURO V | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | automatyczna | |
Liczba biegów | 5 | 5 | |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 210 km/h | 215 km/h | Volvo C30 1 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 2.0 D4 Geartronic (177 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 9.4 s | 8.7 s | Volvo C30 1 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 2.0 D4 Geartronic (177 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 55 l | 60 l | Volvo C30 1 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 2.0 D4 Geartronic (177 KM) ma bardziej pojemny zbiornik paliwa. |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 10.8 l | 7.9 l | Volvo C30 1 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 2.0 D4 Geartronic (177 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 5.8 l | 4.6 l | Volvo C30 1 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 2.0 D4 Geartronic (177 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 7.6 l | 5.8 l | Volvo C30 1 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 2.0 D4 Geartronic (177 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 510 do 950 km | od 760 do 1 300 km | |
Średnica zawracania | 10.6 m | 10.6 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | Niezależna, wiele poprzeczny | Niezależna, wiele poprzeczny |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
John Cooper Works. Te słowa działają na fanów Mini jak wyprzedaż na zakupoholików. Oznaczają najszybsze, najbardziej szalone wersje brytyjskich samochodów, a ich historia sięga lat 40. ubiegłego wieku.
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...