
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Ford Sierra 1 generacji [FL] Sedan 2.0 Cosworth MT (204 KM) | Ford Sierra 1 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 1.8 AT (87 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Ford | Ford | |
Model | Ford Sierra | Ford Sierra | |
Generacja | Ford Sierra 1 generacji [FL] | Ford Sierra 1 generacji [FL] | |
Silnik | 2.0 Cosworth MT (204 KM) | 1.8 AT (87 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Sedan | Hatchback | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4494 mm | 4425 mm | |
Szerokość | 1698 mm | 1694 mm | |
Wysokość | 1376 mm | 1407 mm | |
Rozstaw osi | 2608 mm | 2608 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1444 mm | 1452 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1460 mm | 1468 mm | |
Masa własna | 1250 kg | 1065 kg | |
Prześwit | 130 mm | 130 mm | |
Masa całkowita | 1675 kg | 1575 kg | Ford Sierra 1 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 1.8 AT (87 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 413 l | 385 l | Ford Sierra 1 generacji [FL] Sedan 2.0 Cosworth MT (204 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 413 l | 1195 l | Ford Sierra 1 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 1.8 AT (87 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Ładowność | 425 kg | 510 kg | Ford Sierra 1 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 1.8 AT (87 KM) ma większą ładowność. |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 1993 cm3 | 1769 cm3 | Silnik w Ford Sierra 1 generacji [FL] Sedan 2.0 Cosworth MT (204 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 204 KM | 87 KM | Silnik w Ford Sierra 1 generacji [FL] Sedan 2.0 Cosworth MT (204 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 6 000 obr/min | do 5 250 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 277 Nm | 120 Nm | Silnik Ford Sierra 1 generacji [FL] Sedan 2.0 Cosworth MT (204 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | gaźnik | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 2 | Silnik w Ford Sierra 1 generacji [FL] Sedan 2.0 Cosworth MT (204 KM) ma więcej zaworów na cylinder. |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 90.8 mm | 86.2 mm | |
Skok tłoka | 76.95 mm | 76.95 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4500 obr/min | 3500 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | ||
Rodzaj paliwa | PB95 | PB95 | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | automatyczna | |
Liczba biegów | 5 | 4 | Skrzynia biegów Ford Sierra 1 generacji [FL] Sedan 2.0 Cosworth MT (204 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | Tylny | Tylny | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 240 km/h | 169 km/h | Ford Sierra 1 generacji [FL] Sedan 2.0 Cosworth MT (204 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 6.1 s | 14.6 s | Ford Sierra 1 generacji [FL] Sedan 2.0 Cosworth MT (204 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 60 l | 60 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 10.7 l | 9.2 l | Ford Sierra 1 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 1.8 AT (87 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 6.8 l | 5.9 l | Ford Sierra 1 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 1.8 AT (87 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 8.1 l | 7.7 l | Ford Sierra 1 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 1.8 AT (87 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 560 do 880 km | od 650 do 1 020 km | |
Średnica zawracania | 10.7 m | 10.7 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Hamulce | |
Hamulce tylne | Hamulce | Bębnowe | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | Niezależna, Kolumny Macphersona, Sprężynowa | |
Tylne zawieszenie | niezależne, wielowahaczowe, stabilizator | Niezależna, Sprężynowa |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...
Nasz czytelnik trafił na artykuł o Haniebnie Ubranym Jednośladzie i postanowił pokazać nam swój projekt samochodu zmodyfikowanego w tym samym nurcie.