
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Fiat Tipo 1 generacji Hatchback 5-dw. 2.0 MT (115 KM) | Fiat Tipo 1 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 MT (90 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Fiat | Fiat | |
Model | Fiat Tipo | Fiat Tipo | |
Generacja | Fiat Tipo 1 generacji | Fiat Tipo 1 generacji | |
Silnik | 2.0 MT (115 KM) | 1.8 MT (90 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Hatchback | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 3958 mm | 3958 mm | |
Szerokość | 1700 mm | 1700 mm | |
Wysokość | 1450 mm | 1450 mm | |
Rozstaw osi | 2540 mm | 2540 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1429 mm | 1429 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1415 mm | 1415 mm | |
Masa własna | 1100 kg | 1124 kg | |
Prześwit | 150 mm | 150 mm | |
Masa całkowita | 1600 kg | 1650 kg | Fiat Tipo 1 generacji Hatchback 5-dw. 2.0 MT (115 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 350 l | 350 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 710 l | 710 l | |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 1995 cm3 | 1756 cm3 | Silnik w Fiat Tipo 1 generacji Hatchback 5-dw. 2.0 MT (115 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 115 KM | 90 KM | Silnik w Fiat Tipo 1 generacji Hatchback 5-dw. 2.0 MT (115 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 5 750 obr/min | od 6 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 159 Nm | 128 Nm | Silnik Fiat Tipo 1 generacji Hatchback 5-dw. 2.0 MT (115 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 2 | 2 | |
Średnica cylindra | 84 mm | 84 mm | |
Skok tłoka | 90 mm | 79.5 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 3300 obr/min | 3250 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB95 | PB95 | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 5 | 5 | |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 190 km/h | 178 km/h | Fiat Tipo 1 generacji Hatchback 5-dw. 2.0 MT (115 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 10.5 s | 12.6 s | Fiat Tipo 1 generacji Hatchback 5-dw. 2.0 MT (115 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 48 l | 48 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 11 l | ||
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 7 l | ||
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 8.7 l | 8.8 l | Fiat Tipo 1 generacji Hatchback 5-dw. 2.0 MT (115 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 440 do 690 km | ||
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Hamulce | Hamulce | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Amortyzacja turystyczne | Amortyzacja turystyczne | |
Tylne zawieszenie | Sprężyny śrubowe | Sprężyny śrubowe |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
John Cooper Works. Te słowa działają na fanów Mini jak wyprzedaż na zakupoholików. Oznaczają najszybsze, najbardziej szalone wersje brytyjskich samochodów, a ich historia sięga lat 40. ubiegłego wieku.
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...