
Używana Alfa Romeo 159. Nie tak straszna, jak mówią
Stereotypy krążące wokół samochodów Alfy Romeo są niezwykle krzywdzące. Potwierdza to jedna z bardziej interesujących pozycji na rynku wtórnym - model 159.
Alfa Romeo 159 1 generacji Sportwagon kombi 3.2 JTS Q-tronic Q4 (260 KM) | Alfa Romeo 159 1 generacji Sedan 1.8 MPI MT (140 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Alfa Romeo | Alfa Romeo | |
Model | Alfa Romeo 159 | Alfa Romeo 159 | |
Generacja | Alfa Romeo 159 1 generacji | Alfa Romeo 159 1 generacji | |
Silnik | 3.2 JTS Q-tronic Q4 (260 KM) | 1.8 MPI MT (140 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Kombi | Sedan | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4660 mm | 4660 mm | |
Szerokość | 1828 mm | 1828 mm | |
Wysokość | 1422 mm | 1417 mm | |
Rozstaw osi | 2700 mm | 2700 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1578 mm | 1593 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1555 mm | 1573 mm | |
Masa własna | 1660 kg | 1435 kg | |
Masa całkowita | 2210 kg | 1935 kg | Alfa Romeo 159 1 generacji Sedan 1.8 MPI MT (140 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 445 l | 405 l | Alfa Romeo 159 1 generacji Sportwagon kombi 3.2 JTS Q-tronic Q4 (260 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1235 l | 405 l | Alfa Romeo 159 1 generacji Sportwagon kombi 3.2 JTS Q-tronic Q4 (260 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Ładowność | 550 kg | 550 kg | |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 4010 kg | 3335 kg | |
Obciążenie przedniej/tylnej osi | 1220/1100 kg | 1100/1050 kg | |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 3195 cm3 | 1796 cm3 | Silnik w Alfa Romeo 159 1 generacji Sportwagon kombi 3.2 JTS Q-tronic Q4 (260 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 260 KM | 140 KM | Silnik w Alfa Romeo 159 1 generacji Sportwagon kombi 3.2 JTS Q-tronic Q4 (260 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 6 300 obr/min | do 6 500 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 322 Nm | 175 Nm | Silnik Alfa Romeo 159 1 generacji Sportwagon kombi 3.2 JTS Q-tronic Q4 (260 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | bezpośredni wtrysk | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | V | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 6 | 4 | Silnik w Alfa Romeo 159 1 generacji Sportwagon kombi 3.2 JTS Q-tronic Q4 (260 KM) ma więcej cylindrów. |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Średnica cylindra | 89 mm | 80.5 mm | |
Skok tłoka | 85.6 mm | 88.2 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4500 obr/min | 3800 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB95 | PB95 | |
Norma Euro | EURO IV | EURO IV | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | automatyczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 6 | 5 | Skrzynia biegów Alfa Romeo 159 1 generacji Sportwagon kombi 3.2 JTS Q-tronic Q4 (260 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | na cztery koła | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 237 km/h | 208 km/h | Alfa Romeo 159 1 generacji Sportwagon kombi 3.2 JTS Q-tronic Q4 (260 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 7.4 s | 10.2 s | Alfa Romeo 159 1 generacji Sportwagon kombi 3.2 JTS Q-tronic Q4 (260 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 70 l | 70 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 18.6 l | 10.3 l | Alfa Romeo 159 1 generacji Sedan 1.8 MPI MT (140 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 8.6 l | 6 l | Alfa Romeo 159 1 generacji Sedan 1.8 MPI MT (140 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 12.3 l | 7.6 l | Alfa Romeo 159 1 generacji Sedan 1.8 MPI MT (140 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 380 do 810 km | od 680 do 1 170 km | |
Średnica zawracania | 11.1 m | 11.1 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Tarczowe wentylowane | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | podwójne wahacze | podwójne wahacze | |
Tylne zawieszenie | wiele poprzeczny | wiele poprzeczny |
Stereotypy krążące wokół samochodów Alfy Romeo są niezwykle krzywdzące. Potwierdza to jedna z bardziej interesujących pozycji na rynku wtórnym - model 159.
Z daleka może wydawać się, że malowanie nowego bolidu Formuły 1 Alfy Romeo jest takie samo, jak rok wcześniej. Prawda leży gdzieś pośrodku, bo choć kolory na C38 są identyczne, zespół zdecydował się na drobne zmiany.
Gdy cała Polska wstrzymywała oddech za każdym razem, gdy frazy "Robert Kubica" i "Formuła 1" występowały w jednym zdaniu, we Włoszech szykował się inny powrót. Panie i panowie, po 32 latach nieobecności w Formule 1, na torach będziemy oglądać ...