
Używana Alfa Romeo 159. Nie tak straszna, jak mówią
Stereotypy krążące wokół samochodów Alfy Romeo są niezwykle krzywdzące. Potwierdza to jedna z bardziej interesujących pozycji na rynku wtórnym - model 159.
Alfa Romeo 159 1 generacji Sportwagon kombi 1.8 MPI MT (140 KM) | Alfa Romeo 159 1 generacji Sportwagon kombi 1.9 JTDM ECO MT (120 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Alfa Romeo | Alfa Romeo | |
Model | Alfa Romeo 159 | Alfa Romeo 159 | |
Generacja | Alfa Romeo 159 1 generacji | Alfa Romeo 159 1 generacji | |
Silnik | 1.8 MPI MT (140 KM) | 1.9 JTDM ECO MT (120 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Kombi | Kombi | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4660 mm | 4660 mm | |
Szerokość | 1828 mm | 1828 mm | |
Wysokość | 1417 mm | 1417 mm | |
Rozstaw osi | 2700 mm | 2700 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1593 mm | 1593 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1573 mm | 1573 mm | |
Masa własna | 1435 kg | 1530 kg | |
Masa całkowita | 1985 kg | 2080 kg | Alfa Romeo 159 1 generacji Sportwagon kombi 1.8 MPI MT (140 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 445 l | 445 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1235 l | 1235 l | |
Ładowność | 550 kg | 550 kg | |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 3385 kg | 3580 kg | |
Obciążenie przedniej/tylnej osi | 1100/1050 kg | 1150/1050 kg | |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | Diesel | |
Pojemność silnika | 1796 cm3 | 1910 cm3 | Silnik w Alfa Romeo 159 1 generacji Sportwagon kombi 1.9 JTDM ECO MT (120 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 140 KM | 120 KM | Silnik w Alfa Romeo 159 1 generacji Sportwagon kombi 1.8 MPI MT (140 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 6 500 obr/min | do 4 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 175 Nm | 280 Nm | Silnik Alfa Romeo 159 1 generacji Sportwagon kombi 1.9 JTDM ECO MT (120 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | Common Rail | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 2 | Silnik w Alfa Romeo 159 1 generacji Sportwagon kombi 1.8 MPI MT (140 KM) ma więcej zaworów na cylinder. |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 80.5 mm | 82 mm | |
Skok tłoka | 88.2 mm | 90.4 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 3800 obr/min | 2000 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | ||
Rodzaj paliwa | PB95 | Olej napędowy | |
Norma Euro | EURO IV | EURO IV | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 5 | 6 | Skrzynia biegów Alfa Romeo 159 1 generacji Sportwagon kombi 1.9 JTDM ECO MT (120 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 206 km/h | 196 km/h | Alfa Romeo 159 1 generacji Sportwagon kombi 1.8 MPI MT (140 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 10.4 s | 10.9 s | Alfa Romeo 159 1 generacji Sportwagon kombi 1.8 MPI MT (140 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 70 l | 70 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 10.7 l | 6.7 l | Alfa Romeo 159 1 generacji Sportwagon kombi 1.9 JTDM ECO MT (120 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 6.1 l | 4.5 l | Alfa Romeo 159 1 generacji Sportwagon kombi 1.9 JTDM ECO MT (120 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 7.8 l | 5.3 l | Alfa Romeo 159 1 generacji Sportwagon kombi 1.9 JTDM ECO MT (120 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 650 do 1 150 km | od 1 040 do 1 560 km | |
Średnica zawracania | 11.1 m | 11.1 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | podwójne wahacze | podwójne wahacze | |
Tylne zawieszenie | wiele poprzeczny | wiele poprzeczny |
Stereotypy krążące wokół samochodów Alfy Romeo są niezwykle krzywdzące. Potwierdza to jedna z bardziej interesujących pozycji na rynku wtórnym - model 159.
Z daleka może wydawać się, że malowanie nowego bolidu Formuły 1 Alfy Romeo jest takie samo, jak rok wcześniej. Prawda leży gdzieś pośrodku, bo choć kolory na C38 są identyczne, zespół zdecydował się na drobne zmiany.
Gdy cała Polska wstrzymywała oddech za każdym razem, gdy frazy "Robert Kubica" i "Formuła 1" występowały w jednym zdaniu, we Włoszech szykował się inny powrót. Panie i panowie, po 32 latach nieobecności w Formule 1, na torach będziemy oglądać ...