
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 2.0 MT (134 KM) | Renault Megane 2 generacji [FL] Kombi 1.9 dCi AT (130 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Renault | Renault | |
Model | Renault Megane | Renault Megane | |
Generacja | Renault Megane 2 generacji [FL] | Renault Megane 2 generacji [FL] | |
Silnik | 2.0 MT (134 KM) | 1.9 dCi AT (130 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Kombi | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4209 mm | 4500 mm | |
Szerokość | 1777 mm | 1777 mm | |
Wysokość | 1458 mm | 1467 mm | |
Rozstaw osi | 2625 mm | 2686 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1510 mm | 1518 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1506 mm | 1514 mm | |
Masa własna | 1230 kg | 1315 kg | |
Prześwit | 120 mm | 120 mm | |
Masa całkowita | 1770 kg | 1890 kg | Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 2.0 MT (134 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 330 l | 520 l | Renault Megane 2 generacji [FL] Kombi 1.9 dCi AT (130 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1190 l | 1600 l | Renault Megane 2 generacji [FL] Kombi 1.9 dCi AT (130 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Ładowność | 540 kg | 575 kg | Renault Megane 2 generacji [FL] Kombi 1.9 dCi AT (130 KM) ma większą ładowność. |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | Diesel | |
Pojemność silnika | 1998 cm3 | 1870 cm3 | Silnik w Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 2.0 MT (134 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 134 KM | 130 KM | Silnik w Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 2.0 MT (134 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 5 500 obr/min | do 4 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 191 Nm | 300 Nm | Silnik Renault Megane 2 generacji [FL] Kombi 1.9 dCi AT (130 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | Common Rail | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 2 | Silnik w Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 2.0 MT (134 KM) ma więcej zaworów na cylinder. |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 82.7 mm | 80 mm | |
Skok tłoka | 93 mm | 93 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 3750 obr/min | 2000 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | istnieje | |
Rodzaj paliwa | PB95 | Olej napędowy | |
Norma Euro | EURO IV | EURO IV | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | automatyczna | |
Liczba biegów | 6 | 4 | Skrzynia biegów Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 2.0 MT (134 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 200 km/h | 197 km/h | Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 2.0 MT (134 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 9.2 s | 10.7 s | Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 2.0 MT (134 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 60 l | 60 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 10.9 l | 9 l | Renault Megane 2 generacji [FL] Kombi 1.9 dCi AT (130 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 6.4 l | 5.2 l | Renault Megane 2 generacji [FL] Kombi 1.9 dCi AT (130 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 8 l | 6.6 l | Renault Megane 2 generacji [FL] Kombi 1.9 dCi AT (130 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 550 do 940 km | od 670 do 1 150 km | |
Średnica zawracania | 10.5 m | 10.7 m | Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 2.0 MT (134 KM) ma mniejszą średnicę zawracania. |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | Kolumny Macphersona, Na poprzecznych dźwignię, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | Belka skrętna, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | Belka skrętna, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
W 2017 roku papież Franciszek dostał jedynego w swoim rodzaju lamborghini huracana RWD. Samochód od początku miał być przekazany na aukcję. Chętni na zakup papieskiego wozu powinni stawić się 12 maja w Monako ze sporym zapasem gotówki.
Jak to jest móc przejechać się wszystkimi generacjami Porsche 911 po kolei? Co czuje się za kierownicą kolejnych ewolucji tego, najbardziej kultowego, samochodu sportowego na świecie? Miałem okazję to sprawdzić.