
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 2.0 MT (134 KM) | Renault Megane 2 generacji [FL] RS hatchback 5-dw. 2.0 dCi MT (175 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Renault | Renault | |
Model | Renault Megane | Renault Megane | |
Generacja | Renault Megane 2 generacji [FL] | Renault Megane 2 generacji [FL] | |
Silnik | 2.0 MT (134 KM) | 2.0 dCi MT (175 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Hatchback | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4209 mm | 4228 mm | |
Szerokość | 1777 mm | 1777 mm | |
Wysokość | 1458 mm | 1437 mm | |
Rozstaw osi | 2625 mm | 2617 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1510 mm | 1517 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1506 mm | 1521 mm | |
Masa własna | 1230 kg | 1405 kg | |
Prześwit | 120 mm | 120 mm | |
Masa całkowita | 1770 kg | ||
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 330 l | 330 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1190 l | 1190 l | |
Ładowność | 540 kg | ||
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | Diesel | |
Pojemność silnika | 1998 cm3 | 1995 cm3 | Silnik w Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 5-dw. 2.0 MT (134 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 134 KM | 175 KM | Silnik w Renault Megane 2 generacji [FL] RS hatchback 5-dw. 2.0 dCi MT (175 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 5 500 obr/min | do 3 750 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 191 Nm | 360 Nm | Silnik Renault Megane 2 generacji [FL] RS hatchback 5-dw. 2.0 dCi MT (175 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | Common Rail | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 82.7 mm | 84 mm | |
Skok tłoka | 93 mm | 90 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 3750 obr/min | 2000 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | istnieje | |
Rodzaj paliwa | PB95 | Olej napędowy | |
Norma Euro | EURO IV | EURO IV | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 6 | 6 | |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 200 km/h | 220 km/h | Renault Megane 2 generacji [FL] RS hatchback 5-dw. 2.0 dCi MT (175 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 9.2 s | 8.3 s | Renault Megane 2 generacji [FL] RS hatchback 5-dw. 2.0 dCi MT (175 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 60 l | 60 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 10.9 l | 8.2 l | Renault Megane 2 generacji [FL] RS hatchback 5-dw. 2.0 dCi MT (175 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 6.4 l | 5.6 l | Renault Megane 2 generacji [FL] RS hatchback 5-dw. 2.0 dCi MT (175 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 8 l | 6.5 l | Renault Megane 2 generacji [FL] RS hatchback 5-dw. 2.0 dCi MT (175 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 550 do 940 km | od 730 do 1 070 km | |
Średnica zawracania | 10.5 m | 10.4 m | Renault Megane 2 generacji [FL] RS hatchback 5-dw. 2.0 dCi MT (175 KM) ma mniejszą średnicę zawracania. |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | Niezależna, Kolumny Macphersona, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | Belka skrętna, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | Pół-niezależne, Sprężynowa |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Jak to jest móc przejechać się wszystkimi generacjami Porsche 911 po kolei? Co czuje się za kierownicą kolejnych ewolucji tego, najbardziej kultowego, samochodu sportowego na świecie? Miałem okazję to sprawdzić.
W 2017 roku papież Franciszek dostał jedynego w swoim rodzaju lamborghini huracana RWD. Samochód od początku miał być przekazany na aukcję. Chętni na zakup papieskiego wozu powinni stawić się 12 maja w Monako ze sporym zapasem gotówki.