
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.6 AT (111 KM) | Renault Megane 2 generacji [FL] GT hatchback 3-dw. 2.0 dCi MT (150 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Renault | Renault | |
Model | Renault Megane | Renault Megane | |
Generacja | Renault Megane 2 generacji [FL] | Renault Megane 2 generacji [FL] | |
Silnik | 1.6 AT (111 KM) | 2.0 dCi MT (150 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Hatchback | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4209 mm | 4209 mm | |
Szerokość | 1777 mm | 1777 mm | |
Wysokość | 1458 mm | 1458 mm | |
Rozstaw osi | 2625 mm | 2625 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1518 mm | 1510 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1514 mm | 1506 mm | |
Masa własna | 1205 kg | 1310 kg | |
Prześwit | 120 mm | 120 mm | |
Masa całkowita | 1755 kg | 1835 kg | Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.6 AT (111 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 330 l | 330 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1190 l | 1190 l | |
Ładowność | 550 kg | 525 kg | Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.6 AT (111 KM) ma większą ładowność. |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | Diesel | |
Pojemność silnika | 1598 cm3 | 1995 cm3 | Silnik w Renault Megane 2 generacji [FL] GT hatchback 3-dw. 2.0 dCi MT (150 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 111 KM | 150 KM | Silnik w Renault Megane 2 generacji [FL] GT hatchback 3-dw. 2.0 dCi MT (150 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 4 000 obr/min | do 4 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 152 Nm | 340 Nm | Silnik Renault Megane 2 generacji [FL] GT hatchback 3-dw. 2.0 dCi MT (150 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | Common Rail | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 79.5 mm | 84 mm | |
Skok tłoka | 80.5 mm | 90 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4000 obr/min | 2000 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | istnieje | |
Rodzaj paliwa | PB95 | Olej napędowy | |
Norma Euro | EURO IV | EURO IV | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | automatyczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 4 | 6 | Skrzynia biegów Renault Megane 2 generacji [FL] GT hatchback 3-dw. 2.0 dCi MT (150 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 182 km/h | 210 km/h | Renault Megane 2 generacji [FL] GT hatchback 3-dw. 2.0 dCi MT (150 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 12.8 s | 8.7 s | Renault Megane 2 generacji [FL] GT hatchback 3-dw. 2.0 dCi MT (150 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 60 l | 60 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 10.5 l | 6.9 l | Renault Megane 2 generacji [FL] GT hatchback 3-dw. 2.0 dCi MT (150 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 5.8 l | 4.6 l | Renault Megane 2 generacji [FL] GT hatchback 3-dw. 2.0 dCi MT (150 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 7.5 l | 5.4 l | Renault Megane 2 generacji [FL] GT hatchback 3-dw. 2.0 dCi MT (150 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 570 do 1 030 km | od 870 do 1 300 km | |
Średnica zawracania | 10.5 m | 10.5 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | Belka skrętna, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | Belka skrętna, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
John Cooper Works. Te słowa działają na fanów Mini jak wyprzedaż na zakupoholików. Oznaczają najszybsze, najbardziej szalone wersje brytyjskich samochodów, a ich historia sięga lat 40. ubiegłego wieku.
W 2017 roku papież Franciszek dostał jedynego w swoim rodzaju lamborghini huracana RWD. Samochód od początku miał być przekazany na aukcję. Chętni na zakup papieskiego wozu powinni stawić się 12 maja w Monako ze sporym zapasem gotówki.