
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.9 dCi AT (130 KM) | Renault Megane 2 generacji [FL] Cabriolet 2.0 MT (135 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Renault | Renault | |
Model | Renault Megane | Renault Megane | |
Generacja | Renault Megane 2 generacji [FL] | Renault Megane 2 generacji [FL] | |
Silnik | 1.9 dCi AT (130 KM) | 2.0 MT (135 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Cabrio | |
Liczba miejsc | 5 | 4 | Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.9 dCi AT (130 KM) ma więcej miejsc. |
Długość | 4209 mm | 4355 mm | |
Szerokość | 1777 mm | 1777 mm | |
Wysokość | 1458 mm | 1404 mm | |
Rozstaw osi | 2625 mm | 2522 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1518 mm | 1510 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1514 mm | 1506 mm | |
Masa własna | 1365 kg | 1365 kg | |
Prześwit | 120 mm | 120 mm | |
Masa całkowita | 1815 kg | 1845 kg | Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.9 dCi AT (130 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 330 l | 190 l | Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.9 dCi AT (130 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1190 l | 490 l | Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.9 dCi AT (130 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Ładowność | 550 kg | 480 kg | Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.9 dCi AT (130 KM) ma większą ładowność. |
Silnik | |||
Typ silnika | Diesel | benzyna | |
Pojemność silnika | 1870 cm3 | 1998 cm3 | Silnik w Renault Megane 2 generacji [FL] Cabriolet 2.0 MT (135 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 130 KM | 135 KM | Silnik w Renault Megane 2 generacji [FL] Cabriolet 2.0 MT (135 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 4 000 obr/min | do 5 500 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 300 Nm | 191 Nm | Silnik Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.9 dCi AT (130 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | Common Rail | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 2 | 4 | Silnik w Renault Megane 2 generacji [FL] Cabriolet 2.0 MT (135 KM) ma więcej zaworów na cylinder. |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 80 mm | 82.7 mm | |
Skok tłoka | 93 mm | 93 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 2000 obr/min | 3750 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | istnieje | |
Rodzaj paliwa | Olej napędowy | PB95 | |
Norma Euro | EURO IV | EURO IV | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | automatyczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 4 | 6 | Skrzynia biegów Renault Megane 2 generacji [FL] Cabriolet 2.0 MT (135 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 197 km/h | 205 km/h | Renault Megane 2 generacji [FL] Cabriolet 2.0 MT (135 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 10.4 s | 9.9 s | Renault Megane 2 generacji [FL] Cabriolet 2.0 MT (135 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 60 l | 60 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 9 l | 11.2 l | Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.9 dCi AT (130 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 5.2 l | 6.5 l | Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.9 dCi AT (130 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 6.6 l | 8.2 l | Renault Megane 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.9 dCi AT (130 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 670 do 1 150 km | od 540 do 920 km | |
Średnica zawracania | 10.5 m | 10.2 m | Renault Megane 2 generacji [FL] Cabriolet 2.0 MT (135 KM) ma mniejszą średnicę zawracania. |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | Belka skrętna, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów | Belka skrętna, Sprężynowa, Stabilizator przechyłów |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
W 2017 roku papież Franciszek dostał jedynego w swoim rodzaju lamborghini huracana RWD. Samochód od początku miał być przekazany na aukcję. Chętni na zakup papieskiego wozu powinni stawić się 12 maja w Monako ze sporym zapasem gotówki.
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...