
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Ford Fiesta 3 generacji Hatchback 5-dw. 1.4 MT (72 KM) | Ford Fiesta 3 generacji Hatchback 3-dw. 1.0 MT (44 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Ford | Ford | |
Model | Ford Fiesta | Ford Fiesta | |
Generacja | Ford Fiesta 3 generacji | Ford Fiesta 3 generacji | |
Silnik | 1.4 MT (72 KM) | 1.0 MT (44 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Hatchback | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 3743 mm | 3743 mm | |
Szerokość | 1606 mm | 1606 mm | |
Wysokość | 1376 mm | 1376 mm | |
Rozstaw osi | 2446 mm | 2446 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1392 mm | 1392 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1384 mm | 1384 mm | |
Masa własna | 840 kg | 770 kg | |
Prześwit | 140 mm | 140 mm | |
Masa całkowita | 1275 kg | 1225 kg | Ford Fiesta 3 generacji Hatchback 3-dw. 1.0 MT (44 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 250 l | 250 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 930 l | 930 l | |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 2175 kg | 2005 kg | |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 1392 cm3 | 999 cm3 | Silnik w Ford Fiesta 3 generacji Hatchback 5-dw. 1.4 MT (72 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 72 KM | 44 KM | Silnik w Ford Fiesta 3 generacji Hatchback 5-dw. 1.4 MT (72 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 5 600 obr/min | do 5 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 109 Nm | 74 Nm | Silnik Ford Fiesta 3 generacji Hatchback 5-dw. 1.4 MT (72 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | gaźnik | gaźnik | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 2 | 2 | |
Średnica cylindra | 77 mm | 74 mm | |
Skok tłoka | 74 mm | 60 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4000 do 4000 obr/min | 3000 do 5450 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | istnieje | |
Rodzaj paliwa | PB92 | PB92 | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 5 | 4 | Skrzynia biegów Ford Fiesta 3 generacji Hatchback 5-dw. 1.4 MT (72 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 164 km/h | 139 km/h | Ford Fiesta 3 generacji Hatchback 5-dw. 1.4 MT (72 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 12.5 s | 20.2 s | Ford Fiesta 3 generacji Hatchback 5-dw. 1.4 MT (72 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 42 l | 42 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 8.6 l | 6.1 l | Ford Fiesta 3 generacji Hatchback 3-dw. 1.0 MT (44 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 5.2 l | 4.6 l | Ford Fiesta 3 generacji Hatchback 3-dw. 1.0 MT (44 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 6.8 l | 5.7 l | Ford Fiesta 3 generacji Hatchback 3-dw. 1.0 MT (44 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 490 do 810 km | od 690 do 910 km | |
Średnica zawracania | 9.3 m | 9.3 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Hamulce | Hamulce | |
Hamulce tylne | Bębnowe | Bębnowe | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | Pół-niezależne, Amortyzatory, Sprężynowa | Pół-niezależne, Amortyzatory, Sprężynowa |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
John Cooper Works. Te słowa działają na fanów Mini jak wyprzedaż na zakupoholików. Oznaczają najszybsze, najbardziej szalone wersje brytyjskich samochodów, a ich historia sięga lat 40. ubiegłego wieku.
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...