
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Toyota Corolla E130 [FL] Hatchback 5-dw. 1.4 MT (97 KM) | Toyota Corolla E130 [FL] Hatchback 3-dw. 1.8 MT (192 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Toyota | Toyota | |
Model | Toyota Corolla | Toyota Corolla | |
Generacja | Toyota Corolla E130 [FL] | Toyota Corolla E130 [FL] | |
Silnik | 1.4 MT (97 KM) | 1.8 MT (192 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Hatchback | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4181 mm | 4181 mm | |
Szerokość | 1709 mm | 1709 mm | |
Wysokość | 1481 mm | 1481 mm | |
Rozstaw osi | 2601 mm | 2601 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1481 mm | 1481 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1461 mm | 1461 mm | |
Masa własna | 1130 kg | 1220 kg | |
Prześwit | 147 mm | 152 mm | |
Masa całkowita | 1655 kg | 1655 kg | |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 289 l | 289 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 960 l | 960 l | |
Ładowność | 525 kg | 435 kg | Toyota Corolla E130 [FL] Hatchback 5-dw. 1.4 MT (97 KM) ma większą ładowność. |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 1398 cm3 | 1796 cm3 | Silnik w Toyota Corolla E130 [FL] Hatchback 3-dw. 1.8 MT (192 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 97 KM | 192 KM | Silnik w Toyota Corolla E130 [FL] Hatchback 3-dw. 1.8 MT (192 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 6 000 obr/min | do 7 800 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 130 Nm | 180 Nm | Silnik Toyota Corolla E130 [FL] Hatchback 3-dw. 1.8 MT (192 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Średnica cylindra | 79 mm | 82 mm | |
Skok tłoka | 71.3 mm | 85 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4400 obr/min | 6800 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB92 | PB92 | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 5 | 6 | Skrzynia biegów Toyota Corolla E130 [FL] Hatchback 3-dw. 1.8 MT (192 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 185 km/h | 225 km/h | Toyota Corolla E130 [FL] Hatchback 3-dw. 1.8 MT (192 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 12 s | 8.4 s | Toyota Corolla E130 [FL] Hatchback 3-dw. 1.8 MT (192 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 55 l | 55 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 8.4 l | 11.1 l | Toyota Corolla E130 [FL] Hatchback 5-dw. 1.4 MT (97 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 5.7 l | 6.7 l | Toyota Corolla E130 [FL] Hatchback 5-dw. 1.4 MT (97 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 6.7 l | 8.3 l | Toyota Corolla E130 [FL] Hatchback 5-dw. 1.4 MT (97 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 650 do 960 km | od 500 do 820 km | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | Belka skrętna, Stabilizator przechyłów | Belka skrętna, Stabilizator przechyłów |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Jak to jest móc przejechać się wszystkimi generacjami Porsche 911 po kolei? Co czuje się za kierownicą kolejnych ewolucji tego, najbardziej kultowego, samochodu sportowego na świecie? Miałem okazję to sprawdzić.
Sportowa Corolla? Dobrze słyszałem? Toyota pod rządami Akio Toyody zmienia się na naszych oczach. Kolejnym ocieplającym wizerunek modelem jest Corolla GR. Nie nastawiajcie się jednak na rewolucję. To w praktyce pakiet stylistyczny. Na prawdziwego ...