Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.9 TDI 6MT (105 KM) vs Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 FSI MT (150 KM)

Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.9 TDI 6MT (105 KM)

Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 FSI MT (150 KM)

 Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.9 TDI 6MT (105 KM)Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 FSI MT (150 KM) 
MarkaVolkswagenVolkswagen
ModelVolkswagen GolfVolkswagen Golf
GeneracjaVolkswagen Golf 5 generacjiVolkswagen Golf 5 generacji
Silnik1.9 TDI 6MT (105 KM)2.0 FSI MT (150 KM)
Nadwozie
Rodzaj nadwoziaHatchbackHatchback
Liczba miejsc55
Długość4204 mm4204 mm
Szerokość1759 mm1759 mm
Wysokość1479 mm1479 mm
Rozstaw osi2578 mm2578 mm
Rozstaw kół przednich1540 mm1540 mm
Rozstaw kół tylnych1520 mm1520 mm
Masa własna1330 kg1242 kg
Prześwit89 mm89 mm
Masa całkowita1850 kg1810 kgVolkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 FSI MT (150 KM) jest lżejszy.
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa
Minimalna pojemność bagażnika350 l350 l
Maksymalna pojemność bagażnika1305 l1305 l
Ładowność520 kg568 kgVolkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 FSI MT (150 KM) ma większą ładowność.
Dopuszczalna masa z przyczepą3250 kg3210 kg
Silnik
Typ silnikaDieselbenzyna
Pojemność silnika1896 cm31984 cm3Silnik w Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 FSI MT (150 KM) ma większą pojemność.
Moc silnika105 KM150 KMSilnik w Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 FSI MT (150 KM) ma większą moc.
Obroty maksymalnej mocydo 4 000 obr/mindo 6 000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy250 Nm200 NmSilnik Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.9 TDI 6MT (105 KM) ma większy moment obrotowy.
Typ zasilania/Rodzaj zasilaniabezpośredni wtryskbezpośredni wtrysk
Układ cylindrówrzędowyrzędowy
Liczba cylindrów44
Liczba zaworów na cylinder24Silnik w Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 FSI MT (150 KM) ma więcej zaworów na cylinder.
Rodzaj doładowaniaturbosprężarka
Średnica cylindra79.5 mm82.5 mm
Skok tłoka95.5 mm92.8 mm
Obroty maksymalnego momentu obrotowego1900 do 2500  obr/min3250 do 4250  obr/min
Obecność chł.istnieje
Rodzaj paliwaOlej napędowyPB95
Norma EuroEURO IVEURO IV
Skrzynia biegów
Typ skrzyni biegówmechanicznamechaniczna
Liczba biegów66
NapędPrzedniPrzedni
Osiągi
Prędkość maksymalna187 km/h206 km/hVolkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 FSI MT (150 KM) ma większą prędkość maksymalną.
Przyspieszenie (0-100 km/h)11.1 s8.9 sVolkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 FSI MT (150 KM) ma lepsze przyspieszenie.
Pojemność zbiornika paliwa55 l55 l
Zużycie paliwa w mieście na 100 km6.8 l10.1 lVolkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.9 TDI 6MT (105 KM) zużywa mniej paliwa w mieście.
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km4.5 l5.6 lVolkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.9 TDI 6MT (105 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem.
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km5.4 l7.2 lVolkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.9 TDI 6MT (105 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym.
Zasięgod 810 do 1 220 kmod 540 do 980 km
Średnica zawracania10.9 m10.9 m
Hamulce i zawieszenie
Hamulce przednieHamulceHamulce
Hamulce tylneHamulceHamulce
Przednie zawieszenieNiezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłówNiezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów
Tylne zawieszenieniezależne, wielowahaczowe, stabilizatorniezależne, wielowahaczowe, stabilizator

Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.9 TDI 6MT (105 KM) vs Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 FSI MT (150 KM) Porównania i newsy

O odwadze do bycia innym. Historia John Cooper Works

John Cooper Works. Te słowa działają na fanów Mini jak wyprzedaż na zakupoholików. Oznaczają najszybsze, najbardziej szalone wersje brytyjskich samochodów, a ich historia sięga lat 40. ubiegłego wieku.

dawno temu

Skoda Yeti Outdoor Tour 4x4 2,0 TDI: szorstki typ

Czeska marka jest jednym z głównych graczy na polskim tynku motoryzacyjnym. Modelowi Yeti nigdy nie udało się u nas dostać do czołówki niezwykle popularnego segmentu aut, jakim są SUV-y. Dziś Yeti znika z oferty Skody, dlatego to ostatnia szansa, by ...

dawno temu

Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari

O maluchu Volkswagena można powiedzieć wiele. Jest rozsądnie wyceniony, dobrze wykonany, ma niewyróżniający się wygląd i dziwaczną nazwę. Ale nikt nie nazwie go maszynką na najtrudniejszy tor wyścigowy świata.

dawno temu

Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.9 TDI 6MT (105 KM) versus konkurencja

Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 FSI MT (150 KM) versus konkurencja