Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 TSI MT (140 KM) vs Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 FSI AT (150 KM)

Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 TSI MT (140 KM)

Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 FSI AT (150 KM)

 Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 TSI MT (140 KM)Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 FSI AT (150 KM) 
MarkaVolkswagenVolkswagen
ModelVolkswagen GolfVolkswagen Golf
GeneracjaVolkswagen Golf 5 generacjiVolkswagen Golf 5 generacji
Silnik1.4 TSI MT (140 KM)2.0 FSI AT (150 KM)
Nadwozie
Rodzaj nadwoziaHatchbackHatchback
Liczba miejsc55
Długość4204 mm4204 mm
Szerokość1759 mm1759 mm
Wysokość1479 mm1479 mm
Rozstaw osi2578 mm2578 mm
Rozstaw kół przednich1540 mm1540 mm
Rozstaw kół tylnych1520 mm1520 mm
Masa własna1340 kg1277 kg
Prześwit89 mm89 mm
Masa całkowita1840 kg1840 kg
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa
Minimalna pojemność bagażnika350 l350 l
Maksymalna pojemność bagażnika1305 l1305 l
Ładowność500 kg563 kgVolkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 FSI AT (150 KM) ma większą ładowność.
Dopuszczalna masa z przyczepą3240 kg3240 kg
Silnik
Typ silnikabenzynabenzyna
Pojemność silnika1390 cm31984 cm3Silnik w Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 FSI AT (150 KM) ma większą pojemność.
Moc silnika140 KM150 KMSilnik w Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 FSI AT (150 KM) ma większą moc.
Obroty maksymalnej mocydo 5 600 obr/mindo 6 000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy220 Nm200 NmSilnik Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 TSI MT (140 KM) ma większy moment obrotowy.
Typ zasilania/Rodzaj zasilaniabezpośredni wtryskbezpośredni wtrysk
Układ cylindrówrzędowyrzędowy
Liczba cylindrów44
Liczba zaworów na cylinder44
Rodzaj doładowaniaturbosprężarka + kompresor
Średnica cylindra76.5 mm82.5 mm
Skok tłoka75.6 mm92.8 mm
Obroty maksymalnego momentu obrotowego1500 do 4000  obr/min3250 do 4250  obr/min
Obecność chł.istnieje
Rodzaj paliwaPB95PB95
Norma EuroEURO IVEURO IV
Skrzynia biegów
Typ skrzyni biegówmechanicznaautomatyczna
Liczba biegów66
NapędPrzedniPrzedni
Osiągi
Prędkość maksymalna205 km/h202 km/hVolkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 TSI MT (140 KM) ma większą prędkość maksymalną.
Przyspieszenie (0-100 km/h)8.8 s9.5 sVolkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 TSI MT (140 KM) ma lepsze przyspieszenie.
Pojemność zbiornika paliwa55 l55 l
Zużycie paliwa w mieście na 100 km9.5 l11.8 lVolkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 TSI MT (140 KM) zużywa mniej paliwa w mieście.
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km5.7 l6 lVolkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 TSI MT (140 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem.
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km7.1 l8.1 lVolkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 TSI MT (140 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym.
Zasięgod 580 do 960 kmod 470 do 920 km
Średnica zawracania10.9 m10.9 m
Hamulce i zawieszenie
Hamulce przednieHamulceHamulce
Hamulce tylneHamulceHamulce
Przednie zawieszenieNiezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłówNiezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów
Tylne zawieszenieniezależne, wielowahaczowe, stabilizatorniezależne, wielowahaczowe, stabilizator

Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 TSI MT (140 KM) vs Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 FSI AT (150 KM) Porównania i newsy

O odwadze do bycia innym. Historia John Cooper Works

John Cooper Works. Te słowa działają na fanów Mini jak wyprzedaż na zakupoholików. Oznaczają najszybsze, najbardziej szalone wersje brytyjskich samochodów, a ich historia sięga lat 40. ubiegłego wieku.

dawno temu

Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari

O maluchu Volkswagena można powiedzieć wiele. Jest rozsądnie wyceniony, dobrze wykonany, ma niewyróżniający się wygląd i dziwaczną nazwę. Ale nikt nie nazwie go maszynką na najtrudniejszy tor wyścigowy świata.

dawno temu

MINI John Cooper Works Countryman ALL4 – test [wideo]

Są takie samochody, których istnienie trudno jest uzasadnić jakimiś mocno rozsądnymi argumentami. W taki sposób rozrasta się gama MINI – marki, która przybiera kolejne bardzo ciekawe formy. Tym razem pora na crossovera aspirującego do bycia hot ...

dawno temu

Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 TSI MT (140 KM) versus konkurencja

Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 FSI AT (150 KM) versus konkurencja