Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 TSI DSG (140 KM) vs Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 SDI MT (75 KM)

Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 TSI DSG (140 KM)

Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 SDI MT (75 KM)

 Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 TSI DSG (140 KM)Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 SDI MT (75 KM) 
MarkaVolkswagenVolkswagen
ModelVolkswagen GolfVolkswagen Golf
GeneracjaVolkswagen Golf 5 generacjiVolkswagen Golf 5 generacji
Silnik1.4 TSI DSG (140 KM)2.0 SDI MT (75 KM)
Nadwozie
Rodzaj nadwoziaHatchbackHatchback
Liczba miejsc55
Długość4204 mm4204 mm
Szerokość1759 mm1759 mm
Wysokość1479 mm1479 mm
Rozstaw osi2578 mm2578 mm
Rozstaw kół przednich1540 mm1540 mm
Rozstaw kół tylnych1520 mm1520 mm
Masa własna1359 kg1292 kg
Prześwit89 mm89 mm
Masa całkowita1860 kg1790 kgVolkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 SDI MT (75 KM) jest lżejszy.
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa
Minimalna pojemność bagażnika350 l350 l
Maksymalna pojemność bagażnika1305 l1305 l
Ładowność501 kg468 kgVolkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 TSI DSG (140 KM) ma większą ładowność.
Dopuszczalna masa z przyczepą3260 kg2790 kg
Silnik
Typ silnikabenzynaDiesel
Pojemność silnika1390 cm31968 cm3Silnik w Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 SDI MT (75 KM) ma większą pojemność.
Moc silnika140 KM75 KMSilnik w Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 TSI DSG (140 KM) ma większą moc.
Obroty maksymalnej mocydo 5 600 obr/mindo 4 200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy220 Nm140 NmSilnik Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 TSI DSG (140 KM) ma większy moment obrotowy.
Typ zasilania/Rodzaj zasilaniabezpośredni wtryskbezpośredni wtrysk
Układ cylindrówrzędowyrzędowy
Liczba cylindrów44
Liczba zaworów na cylinder42Silnik w Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 TSI DSG (140 KM) ma więcej zaworów na cylinder.
Rodzaj doładowaniaturbosprężarka + kompresor
Średnica cylindra76.5 mm81 mm
Skok tłoka75.6 mm95.5 mm
Obroty maksymalnego momentu obrotowego1500 do 4000  obr/min2200 do 2400  obr/min
Obecność chł.istnieje
Rodzaj paliwaPB95Olej napędowy
Norma EuroEURO IVEURO IV
Skrzynia biegów
Typ skrzyni biegówzautomatyzowanamechaniczna
Liczba biegów65Skrzynia biegów Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 TSI DSG (140 KM) ma więcej przełożeń.
NapędPrzedniPrzedni
Osiągi
Prędkość maksymalna203 km/h163 km/hVolkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 TSI DSG (140 KM) ma większą prędkość maksymalną.
Przyspieszenie (0-100 km/h)8.8 s16.7 sVolkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 TSI DSG (140 KM) ma lepsze przyspieszenie.
Pojemność zbiornika paliwa55 l55 l
Zużycie paliwa w mieście na 100 km9.7 l6.8 lVolkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 SDI MT (75 KM) zużywa mniej paliwa w mieście.
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km5.6 l4.7 lVolkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 SDI MT (75 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem.
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km7.1 l5.4 lVolkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 SDI MT (75 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym.
Zasięgod 570 do 980 kmod 810 do 1 170 km
Średnica zawracania10.9 m10.9 m
Hamulce i zawieszenie
Hamulce przednieHamulceHamulce
Hamulce tylneHamulceHamulce
Przednie zawieszenieNiezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłówNiezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów
Tylne zawieszenieniezależne, wielowahaczowe, stabilizatorniezależne, wielowahaczowe, stabilizator

Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 TSI DSG (140 KM) vs Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 SDI MT (75 KM) Porównania i newsy

O odwadze do bycia innym. Historia John Cooper Works

John Cooper Works. Te słowa działają na fanów Mini jak wyprzedaż na zakupoholików. Oznaczają najszybsze, najbardziej szalone wersje brytyjskich samochodów, a ich historia sięga lat 40. ubiegłego wieku.

dawno temu

Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari

O maluchu Volkswagena można powiedzieć wiele. Jest rozsądnie wyceniony, dobrze wykonany, ma niewyróżniający się wygląd i dziwaczną nazwę. Ale nikt nie nazwie go maszynką na najtrudniejszy tor wyścigowy świata.

dawno temu

Volkswagen Golf Variant (FL) 2.0 TDI 150 KM Highline – test [wideo]

Myślisz „auto kompaktowe”, mówisz „Volkswagen Golf”. Myślisz „auto rodzinne”, mówisz „kombi”. Myślisz „oszczędny silnik”, mówisz „diesel”. Dodajmy to do siebie, by otrzymać Volkswagena Golfa Variant z silnikiem TDI. Ale czy spełnia on te wymagania?

dawno temu

Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 1.4 TSI DSG (140 KM) versus konkurencja

Volkswagen Golf 5 generacji Hatchback 3-dw. 2.0 SDI MT (75 KM) versus konkurencja