
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Honda Civic 6 generacji Hatchback 3-dw. 1.5 MT (130 KM) | Honda Civic 6 generacji Hatchback 3-dw. 1.3 AT (91 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Honda | Honda | |
Model | Honda Civic | Honda Civic | |
Generacja | Honda Civic 6 generacji | Honda Civic 6 generacji | |
Silnik | 1.5 MT (130 KM) | 1.3 AT (91 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Hatchback | |
Liczba miejsc | 4 | 4 | |
Długość | 4180 mm | 4180 mm | |
Szerokość | 1695 mm | 1695 mm | |
Wysokość | 1375 mm | 1375 mm | |
Rozstaw osi | 2620 mm | 2620 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1475 mm | 1475 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1475 mm | 1475 mm | |
Masa własna | 1010 kg | 980 kg | |
Prześwit | 150 mm | 150 mm | |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 225 l | 225 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 600 l | 600 l | |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 1493 cm3 | 1343 cm3 | Silnik w Honda Civic 6 generacji Hatchback 3-dw. 1.5 MT (130 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 130 KM | 91 KM | Silnik w Honda Civic 6 generacji Hatchback 3-dw. 1.5 MT (130 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 7 000 obr/min | do 6 300 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 139 Nm | 113 Nm | Silnik Honda Civic 6 generacji Hatchback 3-dw. 1.5 MT (130 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Średnica cylindra | 75 mm | 75 mm | |
Skok tłoka | 84.5 mm | 76 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 5300 obr/min | 4800 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB92 | PB92 | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | automatyczna | |
Liczba biegów | 5 | 4 | Skrzynia biegów Honda Civic 6 generacji Hatchback 3-dw. 1.5 MT (130 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Pojemność zbiornika paliwa | 45 l | 45 l | |
Średnica zawracania | 10 m | 10 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Bębnowe | Bębnowe | |
Przednie zawieszenie | podwójne wahacze | podwójne wahacze | |
Tylne zawieszenie | podwójne wahacze | podwójne wahacze |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...
John Cooper Works. Te słowa działają na fanów Mini jak wyprzedaż na zakupoholików. Oznaczają najszybsze, najbardziej szalone wersje brytyjskich samochodów, a ich historia sięga lat 40. ubiegłego wieku.