
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Honda Civic 6 generacji Hatchback 3-dw. 1.5 MT (130 KM) | Honda Civic 6 generacji Type-R hatchback 3-dw. 1.6 MT (185 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Honda | Honda | |
Model | Honda Civic | Honda Civic | |
Generacja | Honda Civic 6 generacji | Honda Civic 6 generacji | |
Silnik | 1.5 MT (130 KM) | 1.6 MT (185 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Hatchback | |
Liczba miejsc | 4 | 4 | |
Długość | 4180 mm | 4180 mm | |
Szerokość | 1695 mm | 1695 mm | |
Wysokość | 1375 mm | 1360 mm | |
Rozstaw osi | 2620 mm | 2620 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1475 mm | 1480 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1475 mm | 1480 mm | |
Masa własna | 1010 kg | 1050 kg | |
Prześwit | 150 mm | 135 mm | |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 225 l | 405 l | Honda Civic 6 generacji Type-R hatchback 3-dw. 1.6 MT (185 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 600 l | 405 l | Honda Civic 6 generacji Hatchback 3-dw. 1.5 MT (130 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | benzyna | |
Pojemność silnika | 1493 cm3 | 1595 cm3 | Silnik w Honda Civic 6 generacji Type-R hatchback 3-dw. 1.6 MT (185 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 130 KM | 185 KM | Silnik w Honda Civic 6 generacji Type-R hatchback 3-dw. 1.6 MT (185 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 7 000 obr/min | do 8 200 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 139 Nm | 159 Nm | Silnik Honda Civic 6 generacji Type-R hatchback 3-dw. 1.6 MT (185 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Średnica cylindra | 75 mm | 81 mm | |
Skok tłoka | 84.5 mm | 77.4 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 5300 obr/min | 7500 obr/min | |
Rodzaj paliwa | PB92 | PB95 | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 5 | 5 | |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Pojemność zbiornika paliwa | 45 l | 45 l | |
Średnica zawracania | 10 m | 10.8 m | Honda Civic 6 generacji Hatchback 3-dw. 1.5 MT (130 KM) ma mniejszą średnicę zawracania. |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Bębnowe | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | podwójne wahacze | podwójne wahacze | |
Tylne zawieszenie | podwójne wahacze | podwójne wahacze |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Mazda znana jest z tego, że w swoich projektach wykorzystuje technologie rozwijane przez lata. Nie imponuje to może osobom rządnym coraz to nowszych rozwiązań, jednak zapewnia pewien poziom stabilności. Po autach Mazdy spodziewamy się zawsze tego ...
John Cooper Works. Te słowa działają na fanów Mini jak wyprzedaż na zakupoholików. Oznaczają najszybsze, najbardziej szalone wersje brytyjskich samochodów, a ich historia sięga lat 40. ubiegłego wieku.