
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Ford Focus 2 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 TDCi MT (116 KM) | Ford Focus 2 generacji WRC-S Edition hatchback 3-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Ford | Ford | |
Model | Ford Focus | Ford Focus | |
Generacja | Ford Focus 2 generacji | Ford Focus 2 generacji | |
Silnik | 1.8 TDCi MT (116 KM) | 2.0 TDCi MT (136 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Hatchback | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4342 mm | 4342 mm | |
Szerokość | 1840 mm | 1840 mm | |
Wysokość | 1497 mm | 1497 mm | |
Rozstaw osi | 2640 mm | 2640 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1535 mm | 1535 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1531 mm | 1531 mm | |
Masa własna | 1388 kg | 1292 kg | |
Masa całkowita | 1860 kg | 1850 kg | Ford Focus 2 generacji WRC-S Edition hatchback 3-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 385 l | 385 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1247 l | 1247 l | |
Ładowność | 472 kg | 558 kg | Ford Focus 2 generacji WRC-S Edition hatchback 3-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) ma większą ładowność. |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 3360 kg | 3350 kg | |
Silnik | |||
Typ silnika | Diesel | Diesel | |
Pojemność silnika | 1753 cm3 | 1997 cm3 | Silnik w Ford Focus 2 generacji WRC-S Edition hatchback 3-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 116 KM | 136 KM | Silnik w Ford Focus 2 generacji WRC-S Edition hatchback 3-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 3 700 obr/min | do 4 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 280 Nm | 320 Nm | Silnik Ford Focus 2 generacji WRC-S Edition hatchback 3-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | Common Rail | Common Rail | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 2 | 4 | Silnik w Ford Focus 2 generacji WRC-S Edition hatchback 3-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) ma więcej zaworów na cylinder. |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | turbosprężarka | |
Średnica cylindra | 82.5 mm | 85 mm | |
Skok tłoka | 82 mm | 88 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 1900 obr/min | 2000 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | istnieje | |
Rodzaj paliwa | Olej napędowy | Olej napędowy | |
Norma Euro | EURO IV | EURO IV | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 5 | 6 | Skrzynia biegów Ford Focus 2 generacji WRC-S Edition hatchback 3-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 190 km/h | 203 km/h | Ford Focus 2 generacji WRC-S Edition hatchback 3-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 10.8 s | 9.3 s | Ford Focus 2 generacji WRC-S Edition hatchback 3-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 53 l | 53 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 6.7 l | 7.4 l | Ford Focus 2 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 TDCi MT (116 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 4.3 l | 4.4 l | Ford Focus 2 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 TDCi MT (116 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 5.2 l | 5.5 l | Ford Focus 2 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 TDCi MT (116 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 790 do 1 230 km | od 720 do 1 200 km | |
Średnica zawracania | 10.4 m | 11.68 m | Ford Focus 2 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 TDCi MT (116 KM) ma mniejszą średnicę zawracania. |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | niezależne, wielowahaczowe, stabilizator | niezależne, wielowahaczowe, stabilizator |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
W 2017 roku papież Franciszek dostał jedynego w swoim rodzaju lamborghini huracana RWD. Samochód od początku miał być przekazany na aukcję. Chętni na zakup papieskiego wozu powinni stawić się 12 maja w Monako ze sporym zapasem gotówki.
John Cooper Works. Te słowa działają na fanów Mini jak wyprzedaż na zakupoholików. Oznaczają najszybsze, najbardziej szalone wersje brytyjskich samochodów, a ich historia sięga lat 40. ubiegłego wieku.