Ford Focus 2 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 TDCi MT (116 KM) vs Ford Focus 2 generacji Sedan 4-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM)

Ford Focus 2 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 TDCi MT (116 KM)

Ford Focus 2 generacji Sedan 4-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM)

 Ford Focus 2 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 TDCi MT (116 KM)Ford Focus 2 generacji Sedan 4-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) 
MarkaFordFord
ModelFord FocusFord Focus
GeneracjaFord Focus 2 generacjiFord Focus 2 generacji
Silnik1.8 TDCi MT (116 KM)2.0 TDCi MT (136 KM)
Nadwozie
Rodzaj nadwoziaHatchbackSedan
Liczba miejsc55
Długość4342 mm4488 mm
Szerokość1840 mm1840 mm
Wysokość1497 mm1497 mm
Rozstaw osi2640 mm2640 mm
Rozstaw kół przednich1535 mm1535 mm
Rozstaw kół tylnych1531 mm1531 mm
Masa własna1388 kg1425 kg
Masa całkowita1860 kg1895 kgFord Focus 2 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 TDCi MT (116 KM) jest lżejszy.
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa
Minimalna pojemność bagażnika385 l526 lFord Focus 2 generacji Sedan 4-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) ma pojemniejszy bagażnik.
Maksymalna pojemność bagażnika1247 l526 lFord Focus 2 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 TDCi MT (116 KM) ma pojemniejszy bagażnik.
Ładowność472 kg470 kgFord Focus 2 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 TDCi MT (116 KM) ma większą ładowność.
Dopuszczalna masa z przyczepą3360 kg3395 kg
Silnik
Typ silnikaDieselDiesel
Pojemność silnika1753 cm31997 cm3Silnik w Ford Focus 2 generacji Sedan 4-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) ma większą pojemność.
Moc silnika116 KM136 KMSilnik w Ford Focus 2 generacji Sedan 4-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) ma większą moc.
Obroty maksymalnej mocydo 3 700 obr/mindo 4 000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy280 Nm320 NmSilnik Ford Focus 2 generacji Sedan 4-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) ma większy moment obrotowy.
Typ zasilania/Rodzaj zasilaniaCommon RailCommon Rail
Układ cylindrówrzędowyrzędowy
Liczba cylindrów44
Liczba zaworów na cylinder24Silnik w Ford Focus 2 generacji Sedan 4-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) ma więcej zaworów na cylinder.
Rodzaj doładowaniaturbosprężarkaturbosprężarka
Średnica cylindra82.5 mm85 mm
Skok tłoka82 mm88 mm
Obroty maksymalnego momentu obrotowego1900 obr/min2000 obr/min
Obecność chł.istniejeistnieje
Rodzaj paliwaOlej napędowyOlej napędowy
Norma EuroEURO IVEURO IV
Skrzynia biegów
Typ skrzyni biegówmechanicznamechaniczna
Liczba biegów56Skrzynia biegów Ford Focus 2 generacji Sedan 4-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) ma więcej przełożeń.
NapędPrzedniPrzedni
Osiągi
Prędkość maksymalna190 km/h205 km/hFord Focus 2 generacji Sedan 4-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) ma większą prędkość maksymalną.
Przyspieszenie (0-100 km/h)10.8 s9.4 sFord Focus 2 generacji Sedan 4-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) ma lepsze przyspieszenie.
Pojemność zbiornika paliwa53 l53 l
Zużycie paliwa w mieście na 100 km6.7 l7.5 lFord Focus 2 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 TDCi MT (116 KM) zużywa mniej paliwa w mieście.
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km4.3 l4.7 lFord Focus 2 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 TDCi MT (116 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem.
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km5.2 l5.7 lFord Focus 2 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 TDCi MT (116 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym.
Zasięgod 790 do 1 230 kmod 710 do 1 130 km
Średnica zawracania10.4 m10.4 m
Hamulce i zawieszenie
Hamulce przednieTarczowe wentylowaneTarczowe wentylowane
Hamulce tylneHamulceHamulce
Przednie zawieszenieNiezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłówNiezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów
Tylne zawieszenieniezależne, wielowahaczowe, stabilizatorniezależne, wielowahaczowe, stabilizator

Ford Focus 2 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 TDCi MT (116 KM) vs Ford Focus 2 generacji Sedan 4-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) Porównania i newsy

Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari

O maluchu Volkswagena można powiedzieć wiele. Jest rozsądnie wyceniony, dobrze wykonany, ma niewyróżniający się wygląd i dziwaczną nazwę. Ale nikt nie nazwie go maszynką na najtrudniejszy tor wyścigowy świata.

dawno temu

Moją drugą dziewczyną jest Porsche 911

Jak to jest móc przejechać się wszystkimi generacjami Porsche 911 po kolei? Co czuje się za kierownicą kolejnych ewolucji tego, najbardziej kultowego, samochodu sportowego na świecie? Miałem okazję to sprawdzić.

dawno temu

Ford Focus 2 generacji Hatchback 3-dw. 1.8 TDCi MT (116 KM) versus konkurencja

Ford Focus 2 generacji Sedan 4-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) versus konkurencja