
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Ford Focus 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) | Ford Focus 2 generacji [FL] Kombi 5-dw. 1.6 TDCi MT (90 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Ford | Ford | |
Model | Ford Focus | Ford Focus | |
Generacja | Ford Focus 2 generacji [FL] | Ford Focus 2 generacji [FL] | |
Silnik | 2.0 TDCi MT (136 KM) | 1.6 TDCi MT (90 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Kombi | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4337 mm | 4468 mm | |
Szerokość | 1839 mm | 1839 mm | |
Wysokość | 1497 mm | 1503 mm | |
Rozstaw osi | 2640 mm | 2640 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1535 mm | 1535 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1531 mm | 1531 mm | |
Masa własna | 1496 kg | 1496 kg | |
Masa całkowita | 1950 kg | 1880 kg | Ford Focus 2 generacji [FL] Kombi 5-dw. 1.6 TDCi MT (90 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 282 l | 482 l | Ford Focus 2 generacji [FL] Kombi 5-dw. 1.6 TDCi MT (90 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1258 l | 1546 l | Ford Focus 2 generacji [FL] Kombi 5-dw. 1.6 TDCi MT (90 KM) ma pojemniejszy bagażnik. |
Ładowność | 456 kg | 384 kg | Ford Focus 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) ma większą ładowność. |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 3450 kg | 3080 kg | |
Silnik | |||
Typ silnika | Diesel | Diesel | |
Pojemność silnika | 1997 cm3 | 1560 cm3 | Silnik w Ford Focus 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 136 KM | 90 KM | Silnik w Ford Focus 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 4 000 obr/min | do 4 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 320 Nm | 215 Nm | Silnik Ford Focus 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | Common Rail | Common Rail | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | turbosprężarka | |
Średnica cylindra | 85 mm | 75 mm | |
Skok tłoka | 88 mm | 88.3 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 2000 obr/min | 1750 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | istnieje | |
Rodzaj paliwa | Olej napędowy | Olej napędowy | |
Norma Euro | EURO IV | EURO IV | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | mechaniczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 6 | 5 | Skrzynia biegów Ford Focus 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 203 km/h | 177 km/h | Ford Focus 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 9.3 s | 12.9 s | Ford Focus 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 2.0 TDCi MT (136 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 53 l | 53 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 7 l | 5.6 l | Ford Focus 2 generacji [FL] Kombi 5-dw. 1.6 TDCi MT (90 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 4.5 l | 3.8 l | Ford Focus 2 generacji [FL] Kombi 5-dw. 1.6 TDCi MT (90 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 5.5 l | 4.5 l | Ford Focus 2 generacji [FL] Kombi 5-dw. 1.6 TDCi MT (90 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 760 do 1 180 km | od 950 do 1 390 km | |
Średnica zawracania | 10.4 m | 10.4 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | niezależne, wielowahaczowe, stabilizator | niezależne, wielowahaczowe, stabilizator |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Jak to jest móc przejechać się wszystkimi generacjami Porsche 911 po kolei? Co czuje się za kierownicą kolejnych ewolucji tego, najbardziej kultowego, samochodu sportowego na świecie? Miałem okazję to sprawdzić.
W 2017 roku papież Franciszek dostał jedynego w swoim rodzaju lamborghini huracana RWD. Samochód od początku miał być przekazany na aukcję. Chętni na zakup papieskiego wozu powinni stawić się 12 maja w Monako ze sporym zapasem gotówki.