
Używana Honda Civic Type-R FN2/FD2 - typowe awarie i problemy
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
Ford Focus 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.6 AT (101 KM) | Ford Focus 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.6 TDCi MT (90 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Ford | Ford | |
Model | Ford Focus | Ford Focus | |
Generacja | Ford Focus 2 generacji [FL] | Ford Focus 2 generacji [FL] | |
Silnik | 1.6 AT (101 KM) | 1.6 TDCi MT (90 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Hatchback | Hatchback | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4337 mm | 4337 mm | |
Szerokość | 1839 mm | 1839 mm | |
Wysokość | 1497 mm | 1497 mm | |
Rozstaw osi | 2640 mm | 2640 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1535 mm | 1535 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1531 mm | 1531 mm | |
Masa własna | 1396 kg | 1459 kg | |
Masa całkowita | 1835 kg | 1880 kg | Ford Focus 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.6 AT (101 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 282 l | 282 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1258 l | 1258 l | |
Ładowność | 439 kg | 421 kg | Ford Focus 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.6 AT (101 KM) ma większą ładowność. |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 2635 kg | 3080 kg | |
Silnik | |||
Typ silnika | benzyna | Diesel | |
Pojemność silnika | 1596 cm3 | 1560 cm3 | Silnik w Ford Focus 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.6 AT (101 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 101 KM | 90 KM | Silnik w Ford Focus 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.6 AT (101 KM) ma większą moc. |
Obroty maksymalnej mocy | do 6 000 obr/min | do 4 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 150 Nm | 215 Nm | Silnik Ford Focus 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.6 TDCi MT (90 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | wtrysk wielopunktowy | Common Rail | |
Układ cylindrów | rzędowy | rzędowy | |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 79 mm | 75 mm | |
Skok tłoka | 81.4 mm | 88.3 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 4000 obr/min | 1750 obr/min | |
Obecność chł. | istnieje | ||
Rodzaj paliwa | PB95 | Olej napędowy | |
Norma Euro | EURO IV | EURO IV | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | automatyczna | mechaniczna | |
Liczba biegów | 4 | 5 | Skrzynia biegów Ford Focus 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.6 TDCi MT (90 KM) ma więcej przełożeń. |
Napęd | Przedni | Przedni | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 172 km/h | 177 km/h | Ford Focus 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.6 TDCi MT (90 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 13.6 s | 12.6 s | Ford Focus 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.6 TDCi MT (90 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 55 l | 53 l | Ford Focus 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.6 AT (101 KM) ma bardziej pojemny zbiornik paliwa. |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 10.3 l | 5.6 l | Ford Focus 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.6 TDCi MT (90 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 5.8 l | 3.8 l | Ford Focus 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.6 TDCi MT (90 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 7.5 l | 4.5 l | Ford Focus 2 generacji [FL] Hatchback 3-dw. 1.6 TDCi MT (90 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 530 do 950 km | od 950 do 1 390 km | |
Średnica zawracania | 10.4 m | 10.4 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Hamulce | Hamulce | |
Przednie zawieszenie | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | Niezależna, Kolumny Macphersona, Stabilizator przechyłów | |
Tylne zawieszenie | niezależne, wielowahaczowe, stabilizator | niezależne, wielowahaczowe, stabilizator |
Tydzień temu pisałem o Hondzie Civic VIII generacji, dziś pod młotek idzie jej usportowiona wersja Type-R. Co potrafi japońska „wiertara” i czy sprawia problemy w użytkowaniu?
W 2017 roku papież Franciszek dostał jedynego w swoim rodzaju lamborghini huracana RWD. Samochód od początku miał być przekazany na aukcję. Chętni na zakup papieskiego wozu powinni stawić się 12 maja w Monako ze sporym zapasem gotówki.
Jak to jest móc przejechać się wszystkimi generacjami Porsche 911 po kolei? Co czuje się za kierownicą kolejnych ewolucji tego, najbardziej kultowego, samochodu sportowego na świecie? Miałem okazję to sprawdzić.