
Koncepcyjny Mercedes-Benz GLC Coupé zaprezentowany w Chinach
Po przedwczesnym wycieku oficjalnych zdjęć Mercedes-Benz przedstawił w Szanghaju koncepcyjnego GLC.
Mercedes-Benz GLK X204 Crossover GLK 350 CDI 7G-Tronic 4MATIC (231 KM) | Mercedes-Benz GLK X204 Crossover GLK 280 7G-Tronic 4MATIC (231 KM) | ||
---|---|---|---|
Marka | Mercedes-Benz | Mercedes-Benz | |
Model | Mercedes-Benz GLK-Klasa | Mercedes-Benz GLK-Klasa | |
Generacja | Mercedes-Benz GLK-Klasa X204 | Mercedes-Benz GLK-Klasa X204 | |
Silnik | GLK 350 CDI 7G-Tronic 4MATIC (231 KM) | GLK 280 7G-Tronic 4MATIC (231 KM) | |
Nadwozie | |||
Rodzaj nadwozia | Crossover | Crossover | |
Liczba miejsc | 5 | 5 | |
Długość | 4525 mm | 4525 mm | |
Szerokość | 1840 mm | 1840 mm | |
Wysokość | 1689 mm | 1689 mm | |
Rozstaw osi | 2755 mm | 2755 mm | |
Rozstaw kół przednich | 1567 mm | 1567 mm | |
Rozstaw kół tylnych | 1588 mm | 1588 mm | |
Masa własna | 1880 kg | 1830 kg | |
Prześwit | 300 mm | 300 mm | |
Masa całkowita | 2500 kg | 2480 kg | Mercedes-Benz GLK X204 Crossover GLK 280 7G-Tronic 4MATIC (231 KM) jest lżejszy. |
Bagażnik i przestrzeń ładunkowa | |||
Minimalna pojemność bagażnika | 450 l | 450 l | |
Maksymalna pojemność bagażnika | 1550 l | 1550 l | |
Wysokość załadunkowa | 726 mm | 726 mm | |
Ładowność | 620 kg | 650 kg | Mercedes-Benz GLK X204 Crossover GLK 280 7G-Tronic 4MATIC (231 KM) ma większą ładowność. |
Dopuszczalna masa z przyczepą | 4500 kg | 4480 kg | |
Silnik | |||
Typ silnika | Diesel | benzyna | |
Pojemność silnika | 2987 cm3 | 2996 cm3 | Silnik w Mercedes-Benz GLK X204 Crossover GLK 280 7G-Tronic 4MATIC (231 KM) ma większą pojemność. |
Moc silnika | 231 KM | 231 KM | |
Obroty maksymalnej mocy | do 3 800 obr/min | do 6 000 obr/min | |
Maksymalny moment obrotowy | 540 Nm | 300 Nm | Silnik Mercedes-Benz GLK X204 Crossover GLK 350 CDI 7G-Tronic 4MATIC (231 KM) ma większy moment obrotowy. |
Typ zasilania/Rodzaj zasilania | Common Rail | wtrysk wielopunktowy | |
Układ cylindrów | V | V | |
Liczba cylindrów | 6 | 6 | |
Liczba zaworów na cylinder | 4 | 4 | |
Rodzaj doładowania | turbosprężarka | ||
Średnica cylindra | 83 mm | 88 mm | |
Skok tłoka | 92 mm | 82.1 mm | |
Obroty maksymalnego momentu obrotowego | 1600 do 2400 obr/min | 2500 do 5000 obr/min | |
Rodzaj paliwa | Olej napędowy | PB95 | |
Norma Euro | EURO V | EURO V | |
Skrzynia biegów | |||
Typ skrzyni biegów | automatyczna | automatyczna | |
Liczba biegów | 7 | 7 | |
Napęd | na cztery koła | na cztery koła | |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 225 km/h | 210 km/h | Mercedes-Benz GLK X204 Crossover GLK 350 CDI 7G-Tronic 4MATIC (231 KM) ma większą prędkość maksymalną. |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 7.3 s | 7.6 s | Mercedes-Benz GLK X204 Crossover GLK 350 CDI 7G-Tronic 4MATIC (231 KM) ma lepsze przyspieszenie. |
Pojemność zbiornika paliwa | 66 l | 66 l | |
Zużycie paliwa w mieście na 100 km | 9.9 l | 14.1 l | Mercedes-Benz GLK X204 Crossover GLK 350 CDI 7G-Tronic 4MATIC (231 KM) zużywa mniej paliwa w mieście. |
Zużycie paliwa poza miastem na 100 km | 6.8 l | 8.3 l | Mercedes-Benz GLK X204 Crossover GLK 350 CDI 7G-Tronic 4MATIC (231 KM) zużywa mniej paliwa poza miastem. |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km | 8 l | 10.4 l | Mercedes-Benz GLK X204 Crossover GLK 350 CDI 7G-Tronic 4MATIC (231 KM) zużywa mniej paliwa w cyklu mieszanym. |
Zasięg | od 670 do 970 km | od 470 do 800 km | |
Średnica zawracania | 11.5 m | 11.5 m | |
Hamulce i zawieszenie | |||
Hamulce przednie | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Hamulce tylne | Tarczowe wentylowane | Tarczowe wentylowane | |
Przednie zawieszenie | wiele poprzeczny, Kolumny Macphersona, Sprężynowa | wiele poprzeczny, Kolumny Macphersona, Sprężynowa | |
Tylne zawieszenie | wiele poprzeczny, Sprężyny śrubowe | wiele poprzeczny, Sprężyny śrubowe |
Po przedwczesnym wycieku oficjalnych zdjęć Mercedes-Benz przedstawił w Szanghaju koncepcyjnego GLC.
Ależ ten Mercedes się zacietrzewił! Po niedawnej prezentacji modelu GLE Coupé, będącego konkurentem BMW X6, już zapowiada, że niebawem pojawi się rywal dla BMW X4.
Gdy w 2004 Mercedes wprowadzał na rynek model CLS mówiło się o stworzeniu nowej niszy. Samochód ten nie pasował do niczego, co było w owym czasie na rynku. Zbudował on własną klasę, do której później w efektowny sposób dołączyli i inni producenci. ...