Masz dość downsizingu? Mamy na to receptę. To wolnossące lub turbodoładowane silniki V, R lub VR6. Pogoń za ekologią niemal je wyeliminowała z oferty nowych samochodów, jednak z pomocą przychodzi rynek wtórny. Wśród kilkuletnich modeli wciąż znajdziecie pancerne konstrukcje. Przedstawiamy najciekawsze z nich. CZYTAJ WIĘCEJ
Przez lata na rynku motoryzacyjnym największą popularnością cieszyły się układy konwencjonalne oparte na klasycznych amortyzatorach i stalowych sprężynach. W ich cieniu swój żywot wiodą systemy hydroaktywne opracowane i stosowane przez Citroena, a także układy pneumatyczne. CZYTAJ WIĘCEJ
Złą sławę wysokoprężne silniki znad Sekwany zawdzięczają niedopracowanej i bardzo usterkowej jednostce 1.9 dCi montowanej między innymi w Renault Lagunie II i Renault Megane II. Błyskawicznie zużywające się turbosprężarki i szereg innych bolączek skutecznie zniszczyły renomę francuskiej marce. Po tej wizerunkowej wpadce koncern szybko podjął decyzję o stworzeniu nowego, tym razem dopracowanego motoru wysokoprężnego. CZYTAJ WIĘCEJ
Kombi z delikatnie zwiększonym prześwitem i napędem na cztery koła może być bardzo ciekawą alternatywą dla crossovera. W dodatku, oferuje wyraźnie większy bagażnik i często lepsze prowadzenie z uwagi na nieco niżej położony środek ciężkości. W VAG-u mamy prawdziwy wysyp tego typu konstrukcji. Octavia Scout musi toczyć bratobójczą walkę z Leonem xPerience i Golfem Alltrackiem. Sprawdziliśmy możliwości wersji z bazowym dieslem 1.6 TDI. CZYTAJ WIĘCEJ
Mercedes przez całe dekady ciężko pracował na miano światowej ikony trwałości i dopracowania technicznego. Legendarne już silniki Diesla montowane w modelach W123 i W124 bez zająknięcia i poważnych usterek pokonywały milion kilometrów. Wystarczył regularny, rzetelny serwis i przestrzeganie instrukcji producenta. Wszystko uległo zmianie w latach 90., wraz z wprowadzeniem nowoczesnych układów wtryskowych common-rail i zaawansowanego osprzętu mającego na celu podniesienie wydajności. Jak na tym tle wypada 3.0 V6 CDI trafiający pod maski między innymi Klasy C, E, S i G? CZYTAJ WIĘCEJ