Sukces hatchbacków, w tym pierwszego Golfa, wziął się z tego, że były one w stanie spełnić maksymalnie dużo potrzeb transportowych młodych, europejskich rodzin, przy okazji nie nadwyrężając ich domowego budżetu. Były to jednak inne czasy, a świat, jakby nie patrzeć, prawie 50 lat temu, wyglądał zgoła inaczej. Dzisiaj sytuacja jest odrobinę bardziej złożona... CZYTAJ WIĘCEJ
Najnowszy Golf, który do salonów trafił po koniec 2019 roku, jak to bywa w przypadkach, gdy dokonuje się postęp, wydłużył się względem poprzednika o 3 cm. Nowy Variant z kolei, nie dość, że jest o 7 cm dłuższy niż samochód, który go poprzedzał, ma też po raz pierwszy zmieniony względem hatchbacka rozstaw osi. Sprawdziliśmy, co wynika z tej zmiany. CZYTAJ WIĘCEJ
Sprawę należy od razu postawić uczciwie: nie chodzi o powietrze, które wydobywa się z rury wydechowej samochodu, tylko to, którym oddychamy w jego kabinie. Podobnie jak w przypadku bezpieczeństwa, Volvo ma tutaj swoje unikalne, skuteczne patenty. CZYTAJ WIĘCEJ
15 października flagowy salon marki Volvo przy ulicy Marszałkowskiej w Warszawie połączył się zdalnie z salonami w Sztokholmie, Tokio, Nowym Jorku i Mediolanie. Cel? Przeprowadzenie panelu dyskusyjnego dotyczącego bezpieczeństwa drogowego. CZYTAJ WIĘCEJ
Różne firmy robią różne rodzaje hybryd. Każda z nich uważa, że rozwiązania, które stosuje, są najlepsze. W tym Škoda, która twierdzi, że jej układ hybrydowy plug-in sprawdza się świetnie jako klasyczna hybryda nawet po wyładowaniu baterii. Postanowiliśmy sprawdzić, ile w tym prawdy. CZYTAJ WIĘCEJ
Wrzesień. Koniec wakacji dla przynajmniej części z uczących się, temperatury spadają, liście na drzewach niedługo zaczną żółknąć. My jednak nadal myślimy o sierpniu, kiedy to dwiema Daciami przejechaliśmy całą Polskę, z południa na północ, wzdłuż biegu Wisły... CZYTAJ WIĘCEJ
Powyższy tytuł to oczywiście parafraza słynnego manifestu Tadeusza Peipera "Miasto, Masa. Maszyna". Tekstu, napisanego w 1922 r. przez człowieka będącego spiritus movens słynnej "Awangardy Krakowskiej" - będącej, zdaniem ekspertów, jedynym prawdziwie nowatorskim, polskim ruchem artystycznym z początku XX w. Tylko co to wszystko ma wspólnego z hybrydową Škodą? Już wyjaśniam. CZYTAJ WIĘCEJ
Wbrew pozorom to nie jest nowe hasło wyborcze i nikt nikomu nie ma zamiaru rozdawać samochodów. Trochę szkoda, bo byłoby się z czego cieszyć. Dlaczego? Bo po raz pierwszy w historii jedna firma oferuje swoim klientom samochód z aż pięcioma rodzajami napędu, w tym z trzema rodzajami hybrydy! Nic zatem dziwnego, że marka nazywa najnowszą Kugę "najbardziej zelektryfikowanym Fordem w historii". CZYTAJ WIĘCEJ
125 lat to niezły powód do świętowania. Taki sędziwy wiek daje powstałej w Mladá Boleslav marce godziwe, piąte miejsce wśród najstarszych producentów samochodów na świecie. My postanowiliśmy przyjrzeć się z bliska jej historii, przy okazji testując jeden z jej najnowszych modeli - Superba iV - w wersji odpowiedniej do tej okazji, czyli Laurin&Klement. CZYTAJ WIĘCEJ
Było coupé, jest crossover. Był silnik 1.7 Zetec o mocy 125 koni, jest litrowy Ecoboost o takiej samej mocy lub o 30 koni większej, gdy wspomagany jest przez miękki układ hybrydowy. Jednak wbrew pozorom te najbardziej oczywiste różnice pomiędzy Fordem Puma, jakiego pamiętamy, a tym, który właśnie wjechał do salonów sprzedaży, wcale nie są najważniejsze! CZYTAJ WIĘCEJ