Proces projektowania samochodu jest obecnie znacząco inny niż w poprzednim wieku. Dziś czas gra pierwsze skrzypce, to on decyduje w ogromnym stopniu o zwycięstwie w walce o klienta. CZYTAJ WIĘCEJ
W poprzedniej części cyklu skupiłem się na teoretycznym wprowadzeniu do zagadnienia projektowania nadwozi. Pora teraz skupić się na bardziej konkretnych informacjach, które pozwolą zaznajomić się z procesem powstawania samochodowej karoserii, ze szczególnym uwzględnieniem koncepcji i stylingu. CZYTAJ WIĘCEJ
Pewnego dnia Pierre Boulanger, dyrektor generalny Citroena, żądając od swoich konstruktorów projektu nowego samochodu, powiedział: „Cztery koła pod parasolem. Chcę, aby w aucie mogły wygodnie pomieścić się cztery osoby wraz z koszykiem zawierającym 60 jaj i by podczas jazdy z prędkością 50 km/h nie zrobiła się jajecznica”. A potem… powstał Citroen 2CV. CZYTAJ WIĘCEJ
Choć polski przemysł motoryzacyjny może pochwalić się właściwie tylko spółką DZT Tymińscy (Honker, Pasagon) i Leopardem, to coraz głośniej jest o polskich designerach, a realizacje ich projektów w postaci gotowych pojazdów nie są niczym niezwykłym na drogach. Ci, którzy chcieli przekonać się, jak trudna jest praca projektanta, mieli ku temu okazję podczas warsztatów modelowania w glinie na tegorocznych Gdynia Design Days. CZYTAJ WIĘCEJ