Toyota Hilux – dane techniczne, cennik i wersje wyposażenia

Toyota Hilux – dane techniczne, cennik i wersje wyposażenia

Toyota Hilux – dane techniczne, cennik i wersje wyposażenia
Źródło zdjęć: © Materiał Partnera
31.08.2021 19:07, aktualizacja: 14.03.2023 15:20

Niezniszczalny pickup? Jedna z najbardziej rozpoznawalnych terenówek Toyoty? Globalny hit, który w świecie motoryzacji stał się synonimem trwałości? Toyota Hilux to samochód, który trudno opisać tylko jednym, celnym określeniem. Nowy Hilux kontynuuje chlubne tradycje poprzedników, ale w porównaniu do swoich prekursorów bez wątpienia jest niezwykle komfortowy, dobrze wyposażony i atrakcyjnie stylizowany. Hilux, jak przystało na rasowego pickupa, który ma sprawdzić się zarówno w pracy, jak i po godzinach, doczekał się niedawno modernizacji. Model w nowej odsłonie zyskał wiele udogodnień, jednak wciąż jest zbudowany w oparciu o ramową konstrukcję, a jego paka z lekkością przyjmie duży, ciężki ładunek. Czym jeszcze wyróżnia się Toyota Hilux?

Toyota Hilux – dane techniczne

Nowy Hilux to samochód, który występuje w kilku wariantach. W cenniku znajdziemy odmiany z kabiną pojedynczą, podwójną i „półtorej kabiny”, czyli z tylnym oknem i dodatkową przestrzenią za przednimi fotelami. Gdy dodamy do tego szeroki wybór wersji wyposażenia i jednostek napędowych, okazuje się, że kombinacji i możliwości skonfigurowania Hiluxa jest bez liku! Bez obaw, we wszystkim łatwo się połapać, a zamówienie Hiluxa szytego na miarę nie będzie stanowiło problemu. Co warto wiedzieć o danych technicznych i parametrach Toyoty Hilux pickup?

Wymiary

Niezależnie od tego, na jaką wersję wyposażenia i nadwozia się zdecydujemy, długość pojazdu wynosi 5 325 mm. W porównaniu do klasowych rywali jest to nieco większa wartość, a to przekłada się na wymiary paki, w przypadku której liczy się każdy milimetr. Dzięki nieco większej długości nadwozia, Toyota Hilux, nawet w czterodrzwiowej wersji, bez trudu zmieści ładunki, przy których konkurenci będą musieli się poddać. Na zdolności transportowe Hiluxa wpływa również duża ładowność. Wynosi ona ponad 1 000 kg. Szerokość Toyoty różni się w zależności od wariantu – w Hiluxie z pojedynczą kabiną wynosu ona 1 800 mm, natomiast w pozostałych odmianach jest to 1 855 mm. Prześwit waha się od 277 mm dla Hiluxa z pojedynczą kabiną, do 293 w kabiną podwójną. Rozstaw osi wynosi 3 085 mm, a wysokość auta to od 1 795 mm do 1 815 mm. Choć Nowy Hilux na tle europejskiej konkurencji wyróżnia się sporymi wymiarami, nie stanowią one przeszkody w terenie. Kąt natarcia 29 stopni, kąt zejścia 26 stopni i kąt rampowy 23 stopnie nie pozostawiają wiele do życzenia, a głębokość brodzenia 700 mm da nam swobodę w pokonywaniu wodnych przeszkód. Toyota Hilux off-road po prostu uwielbia!

Wnętrze

Toyota Hilux wymiary ma spore, zatem ilość miejsca we wnętrzu również nie przynosi wstydu. Największe znaczenie ma to z pewnością dla klientów zainteresowanych odmianą z podwójną kabiną. Wygospodarowano w niej przestrzeń dla pięciu pasażerów, a skrajne miejsca tylnej kanapy wyposażono w mocowania Isofix. Drugi rząd siedzeń jest przestronny, ma rozkładany podłokietnik z uchwytem na kubki, a oparcie kanapy jest pochylone pod lekkim kątem, który sprawia, że nawet dłuższa trasa na pokładzie Hiluxa nie będzie wyzwaniem. Kabina nowej Toyoty Hilux przypomina raczej prestiżowego SUV-a niż woła roboczego, a gdy dodamy do tego opcjonalne wyposażenie takie jak system multimedialny z Apple CarPlay i Android Auto czy skórzaną tapicerkę obszytą kontrastującą nitką, robi się naprawdę miło. Obsługa systemu jest intuicyjna, a tradycyjne przyciski i pokrętła pozwalają ustawiać klimatyzację i radio bez odrywania wzroku od drogi. Mnogość schowków, półeczek i uchwytów na kubki pomoże zachować porządek, nie tylko w czasie pracy.

Obraz
© Materiał Partnera

Moc

Praca w terenie czy jazda z pełnym ładunkiem to nie lada wyzwanie nawet dla pickupów. Nowy Hilux da sobie radę w każdych warunkach, a jego legendarna trwałość udowadnia, że nawet najcięższy dzień pracy skończy się sukcesem. Zawodowcy doskonale wiedzą, jak ważna jest moc, dlatego Toyota Hilux 2021 otrzymała również nowy silnik Diesla, który szczyci się mianem najmocniejszej seryjnej jednostki, jaka do tej pory pracowała pod maską tego modelu. To silnik 2.8 D-4D o mocy 204 KM i momencie obrotowym wynoszącym 500 Nm, dostępnym w szerokim zakresie 1600-2800 obrotów na minutę. Te parametry pozwalają Hiluxowi jeździć sprawnie i dynamicznie, nawet gdy paka zostanie obciążona tysiącem kilogramów ładunku. Wysokoprężny motor może być zestawiony z manualną, 6-biegową skrzynią biegów lub automatem o takiej samej liczbie przełożeń. Niezależnie od wyboru przekładni, Hilux z nowym silnikiem rozpędza się do 100 km/h w nieco ponad 10 sekund i zapewnia doskonałą elastyczność. W gamie jednostek napędowych pozostał również dobrze znany silnik 2.4 D-4D, który rozwija moc 150 KM i 400 Nm momentu obrotowego.

Spalanie

Ponad 5-metrowy samochód o mocy 204 KM nie może być ekonomiczny? Kłam temu stwierdzeniu zadaje Toyota Hilux. Spalanie pickupa w cyklu mieszanym nie musi wcale przekraczać 10 litrów na 100 km, a jest to zasługa nowoczesnych silników wysokoprężnych. Bazowa jednostka 2.4 D-4D z manualną skrzynią biegów i napędem 4x2 zużywa średnio 8,9–9,9 l/100 km wg WLTP (w zależności od wersji wyposażenia). Dla silnika 2.8 D-4D z napędem 4x4 i ręczną przekładnią, katalogowe wartości zużycia paliwa wahają się od 9,2 do 11 l/100 km. Podobnie, jak w przypadku innych modeli Toyoty, takie rezultaty z łatwością można osiągnąć w drogowych warunkach. Wszystkie warianty nowego Hiluxa spełniają normy emisji spalin Euro 6.2 i są tak przyjazne dla środowiska, jak to tylko możliwe.

Wersje wyposażenia nowej Toyoty Hilux

Dobrze wyposażony pickup? Toyota Hilux to odpowiedź. Konfigurator nowej Toyoty wskazuje, że obecnie jest dostępnych 5 wersji wyposażenia. Od bazowej odmiany DL po topową wersję Invincible, Hilux ma wszystko co potrzebne do komfortowej i bezpiecznej pracy. Dla wymagających są jednak dostępne udogodnienia, które do tej pory były znane raczej z typowych SUV-ów. Jakie poziomy wyposażenia znajdziemy w cenniku?

DL

Wersja, która otwiera gamę Toyoty Hilux, pozwoli cieszyć się przyjemnym chłodem w kabinie i szeregiem systemów asystujących. Na liście seryjnego wyposażenia znalazła się klimatyzacja manualna, system audio z odtwarzaczem CD, system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC), a także szereg systemów wspomagających działanie układu kierowniczego, hamulcowego i zawieszenia (ABS, EBD, BA, VSC, A-TRC, EPS). Tylny zderzak ma zintegrowany stopień, a w autach z napędem na 4 koła standardem jest również blokada mechanizmu różnicowego.

DLX

Kolejna w gamie wersja DLX oferuje dodatkowo zdalnie sterowany centralny zamek, elektrycznie regulowane szyby lusterka oraz kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników, na którym pojawiają się wskazania komputera pokładowego. Podróż umili oferowany w standardzie tempomat, a system Stop & Start pozwoli obniżyć zużycie paliwa jeszcze trochę. Dla odmiany DLX dostępne są pakiety wyposażenia Safety oraz Style. Ten pierwszy oferuje układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych (PD), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją hamowania, a także układ wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS). Pakiet Style zawiera zderzak przedni w kolorze nadwozia, światła przeciwmgielne w technologii LED i kołpaki na 17-calowe koła.

SR

Wariant Hilux SR jest pełny technologicznych nowinek i oferuje w standardzie elementy wyposażenia takie jak układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), system wspomagający zjazd ze wzniesienia (DAC), tempomat adaptacyjny (ACC) i LED-owe światła przeciwmgielne. Z przodu odmianę SR wyróżnia chromowany przedni grill, a w środku najłatwiej poznać go po systemie multimedialnym Toyota Touch z dotykowym, 8-calowym ekranem i obsługą Apple CarPlay i Android Auto.

SR5

Bogato wyposażona Toyota Hilux SR5 łączy długą listę oferowanych w standardzie udogodnień z wyrazistym stylem. Jest on zasługą 18-calowych felg aluminiowych z oponami 265/60 R18, a także świateł przednich i tylnych w technologii LED. Komfortowo robi się już, gdy zbliżamy się do auta i chwytamy za klamkę – system bezkluczykowego dostępu otworzy drzwi za nas i sprawi, że inteligentny kluczyk może spoczywać bezpiecznie w kieszeni czy torbie. W standardzie wersji SR5 znalazły się także czujniki parkowania z przodu i z tyłu, klimatyzacja automatyczna oraz nawigacja satelitarna Toyota Touch® 2 with GO, rzecz jasna w języku polskim oraz z 3-letnią darmową aktualizacją map. Odmiana SR5 może zostać doposażona w pakiety Chrome lub Chrome+. Składają się na nie stopnie boczne wykonane ze stali nierdzewnej, orurowanie przestrzeni ładunkowej, nakładki na błotniki, tapicerka skórzana ze skóry naturalnej, wykładzina ochronna przestrzeni ładunkowej i dźwignia hamulca ręcznego obszyta skórą, a w wariancie Chrome+ otrzymujemy dodatkowo aluminiową roletę przestrzeni ładunkowej.

INVINCIBLE

Toyota Hilux Invincible to prawdziwa gwiazda, stojąca na szczycie gamy nowego Hiluxa. Da się ją poznać po nieco inaczej stylizowanych detalach, czarnych, kontrastujących akcentach oraz przestrzeni ładunkowej przykrytej elektryczną roletą. We wnętrzu króluje skórzana tapicerka, a na desce rozdzielczej nie sposób nie zauważyć głośników systemu Premium Audio JBL. 9 głośników i subwoofer to zestaw, który pozwoli skutecznie odciąć się od świata na zewnątrz, przynajmniej jeśli chodzi o doznania akustyczne. Bogata odmiana Invincible ma również ambientowe podświetlenie drzwi oraz metalowe stopnie boczne w srebrnym lub czarnym kolorze. Z tyłu znajdziemy hak holowniczy, a opony w rozmiarze 265/60 R18 naciągnięto na felgi aluminiowe o specjalnym wzorze.

Cennik nowej Toyoty Hilux

Nowy Hilux jest już dostępny w salonach. Prawdziwa legenda w klasie pickupów oferowana jest również w korzystnym finansowaniu, a jej ceny startują z poziomu 94 000 zł netto. To kwota, która dotyczy auta w wersji DL, z silnikiem 2.4 D-4D i pojedynczą kabiną. Najtańszy Hilux w wersji półtorej kabiny z wyposażeniem DL to wydatek 100 400 zł netto, a ceny aut z podwójną kabiną zaczynają się od 119 700 zł. Jest to jednak cena bogatszej wersji DLX, bo właśnie taki wariant otwiera cennik nowego Hiluxa w wersji czterodrzwiowej. Auto z podwójną kabiną i mocniejszym silnikiem 2.8 kosztuje od 146 700 zł netto. Ten 204-konny silnik jest dostępny od wersji wyposażenia SR5. Wszystkie szczegóły dotyczące nowej Toyoty Hilux dostępne na stronie: https://www.toyota.pl/new-cars/hilux/hilux-2020/.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)