Tata Nano Cabrio?! To dopiero początek!

Tata Nano Cabrio?! To dopiero początek!

Tata Nano Cabrio?! To dopiero początek!
Bartosz Pokrzywiński
15.06.2010 09:57, aktualizacja: 13.10.2022 13:40

Kiedy Pan Ratan Tata, właściciel Tata Motors, ogłosił, że jego firma zbuduje najtańsze auto na świecie, wszyscy Polacy pomyśleli zapewne o Fiacie 126p. Nano ma bowiem spełnić taką samą funkcję jak niegdyś maluch w Polsce, ma zmotoryzować nawet najbiedniejsze rodziny. Kwestią czasu jest więc, kiedy na drogach zaczną się pojawiać tuningowane wersje tego modelu.

Kiedy Pan Ratan Tata, właściciel Tata Motors, ogłosił, że jego firma zbuduje najtańsze auto na świecie, wszyscy Polacy pomyśleli zapewne o Fiacie 126p. Nano ma bowiem spełnić taką samą funkcję jak niegdyś maluch w Polsce, ma zmotoryzować nawet najbiedniejsze rodziny. Kwestią czasu jest więc, kiedy na drogach zaczną się pojawiać tuningowane wersje tego modelu.

Kiedy kogoś nie stać na kupno oryginalnego Ferrari, najprawdopodobniej zbuduje replikę albo doklei znaczek z czarnym koniem na żółtym tle do swojej Mazdy MX5. Pamiętacie co było na początku lat 90-tych z maluchami?

Jedni montowali "fajniejsze" spojlery na tylną klapę, inni zmieniali tylne lampy, jeszcze inni naklejali naklejki, dokładali progi, wieszali na lusterku wstecznym płyty CD. Wiem, bo w mojej rodzinie również był maluch i to nie jeden, a kiedy miałem 5-6 lat też myślałem, że takie rzeczy są cool. Na szczęście dla mojego taty (nie Motors), skończyło się na jednej naklejce Mobil 1 na pokrywie silnika.

Podobnie jak z maluchami, będzie teraz z Nano. Mnóstwo osób będzie chciało wyróżnić się z tłumu aut, które w chwili obecnej zalewają już wschód. Jak można spersonalizować takie auto? Felgi, naklejki, dokładki, progi - mało oryginalnie. Wiem, odetnijmy dach! W gorących krajach może się to okazać zbawieniem.

Kwestią czasu jest więc fakt, kiedy na drogach pojawią się "zbajerowane" Nano. Muszę Was jednak uspokoić, te dwa zaprezentowane na zdjęciu kabriolety nie jeżdżą po drogach publicznych. To specjalne egzemplarze, którymi możemy zwiedzić zakłady Tata Motors. Dlaczego nie są na sprzedaż?

Odpowiedź jest prosta. Nano jest tak proste konstrukcyjnie jak to tylko możliwe, kiedy więc odetniemy dach, konstrukcja pojazdu zostanie naruszona, a pojęcia "sztywność nadwozia" będzie znaczyło mniej więcej tyle co "galaretka", nie wspominając już o ochronie w razie dachowania. Czy więc to całkowicie eliminuje wersję cabrio z użycia? A skąd! Znajdą się tacy, którzy wzmocnią nadwozie i będą błyszczeć łysiną wśród innych właścicieli Nano.

Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł na customizację Nano? Może pamiętacie śmieszne modyfikacje Fiatów 126p?

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
TATA Nano
TATA Nano
Mateusz Gajewski
Tata Nano z dieslem
Tata Nano z dieslem
Wojciech Kaczałek
Lekko szalona Tata Nano
Lekko szalona Tata Nano
Wojciech Kaczałek
Tata Nano trzykrotnie droższy?
Tata Nano trzykrotnie droższy?
Bartosz Pokrzywiński
Komentarze (0)