#Nissan 300ZX

Nissan 300ZX

Nissan 300ZX to samochód sportowy, który był produkowany w Japonii od 1983 do 2000 r. Łącznie powstały dwie generacje tego modelu: Nissan 300ZX Z31 oraz Nissan 300ZX Z32. W niektórych krajach auto było sprzedawane jako Nissan Fairlady Z.

  • Nissan 300ZX to samochód sportowy, który był produkowany w Japonii od 1983 do 2000 r.
  • W niektórych krajach model 300ZX był sprzedawany jako Nissan Fairlady Z
  • W Nissanie 300ZX montowano dwa rodzaje skrzyń biegów: pierwszym była manualna dźwignia z 5 przełożeniami, jednak klienci mieli do wyboru również automatyczną skrzynię biegów z 4 przełożeniami
  • W pierwszych latach produkcji Nissana 300ZX stosowano w nim szeroką paletę silników, na którą składały się 6-cylindrowe, głównie widlaste jednostki o pojemności wynoszącej 2 lub 3 litry
  • Ostatnim typem nadwozia, który wzbogacił ofertę modelu Nissan 300ZX, był kabriolet
[1/5] Nissan 300ZX to samochód sportowy, który był produkowany w Japonii od 1983 do 2000 r.

Nissan 300ZX – najważniejsze informacje

Model 300ZX zastąpił w salonach samochodowych Nissana 280ZX. Projektantem odpowiedzialnym za wygląd nadwozia Nissana 300ZX był Kazumasu Takagi, którego przy produkcji drugiej generacji tego modelu zastąpił duet Toshio Yamashita – Isao Sono.

Początkowo Nissan 300ZX był sprzedawany z dwoma typami nadwozia. Najpopularniejszym było 2-drzwiowe coupe, a alternatywę dla niego stanowiła wersja 2+2. Z czasem Nissan wzbogacił ofertę modelu 300ZX o kabriolet.

W Nissanie 300ZX montowano dwa rodzaje skrzyń biegów. Pierwszym była manualna dźwignia z 5 przełożeniami, jednak klienci mieli do wyboru również automatyczną skrzynię biegów z 4 przełożeniami.

W pierwszych latach produkcji Nissana 300ZX stosowano w nim szeroką paletę silników, na którą składały się 6-cylindrowe, głównie widlaste jednostki o pojemności wynoszącej 2 lub 3 litry. Od 1989 r. Nissan zawęził swoją ofertę i zaczął oferować model 300ZX z dwoma 3-litrowymi silnikami V6, z których jeden miał dwie turbosprężarki (twinturbo).

Spalanie Nissana 300ZX było mocno zróżnicowanie. W trasie Nissan 300ZX mógł zużywać około 10 litrów paliwa na 100 kilometrów, jednak już podczas szybkiej jazdy po mieście auto potrafiło spalić nawet 20 l benzyny.

W 1989 r. Nissan 300ZX został wycofany z produkcji, a na jego miejsce wskoczył Nissan 350Z. Łącznie powstało prawie pół miliona egzemplarzy Nissana 300ZX.

Nissan 300ZX – opinie

Nissan 300ZX był uważany za bardzo praktyczny model, i to pomimo faktu, że zaliczał się do samochodów sportowych. Eksperci i użytkownicy chwalili go też za dobry stosunek jakości do ceny.

Mimo relatywnie niskiej ceny zakupu Nissan 300ZX generował spore koszty utrzymania. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy były często występujące w tym samochodzie usterki, które w dodatku dotyczyły ważnych podzespołów. Do wad Nissana 300ZX zaliczało się także jego wyciszenie, które było niewystarczające i mocno obniżało komfort jazdy.