#Volkswagen Touran

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran to osobowe auto typu minivan produkowane od 2003 roku przez przedsiębiorstwo motoryzacyjne Volkswagen AG.

  • Volkswagen Touran to auto osobowe typu minivan, kwalifikujące się do segmentu C. Model Touran produkowany jest od 2003 roku, a od roku 2015 dostępna jest druga generacja auta
  • Volkswagen Touran II został zaprojektowany na podstawie modułowej płyty podłogowej MQB (samochody oparte na tej samej płycie podłogowej, to: Audi A3, Seat Leon, Golf VII, Skoda Octavia, Golf Sportsvan)
  • Volkswagena Touran drugiej generacji w znacznym stopniu różni się od Touran I. Touran II posiada zwiększony rozstaw osi i użyto w nim nowego sposobu składania foteli - system Fold-Flat dostępny jest w wersji pięcioosobowej i siedmioosobowej
  • Wnętrze siedmioosobowego Volkswagena Touran
  • Volkswagen Touran posiada bardzo duży bagażnik, którego pojemność zależy od wariantu w jakim ustawimy fotele - pojemność bagażnika wynosi 120-695-1989 litrów
  • Volkswagen Touran II znacznie urósł, jeśli porównamy go do pierwszej generacji. Konstruktorzy Touran'a zdecydowali się na to, aby nie stwarzać wewnętrznej konkurencji dla mniejszego Golfa Sportsvan
  • Panel centralny Volkswagena Touran
[1/7] Volkswagen Touran to auto osobowe typu minivan, kwalifikujące się do segmentu C. Model Touran produkowany jest od 2003 roku, a od roku 2015 dostępna jest druga generacja autaŹródło zdjęć: © [Zdjęcie](http://en.wheelsage.org/volkswagen/touran/89584/pictures/f3t5nb/) użytkownika Porlamfer

Historia Volkswagena Tourana

Samochód należy do segmentu K. Zajmuje miejsce obok Volkswagena Golfa Plus oraz Volkswagena Sharana. Debiut Volkswagena Tourana miał miejsce w 2003 roku. Technicznie przypomina Golfa, dlatego na niektórych rynkach znany jest jako Golf Touran. Nazwa Touran to połączenie wyrazów Tour i Sharan. Model bazuje na płycie podłogowej PQ35, którą zastosowano w takich autach, jak Seat Leon, Volkswagen Golf czy Skoda Yeti. Auto nie mogło poszczycić się oryginalną stylistyką. Dysponowało jednak bardzo przestronnym wnętrzem. W 2006 roku dokonano faceliftingu Volkswagena Tourana. Zmodyfikowano przedni pas i tylne światła. Urozmaicono paletę silników i dostępne wersje. W okresie tym pojawił się Volkswagen Cross Touran z większym prześwitem i plastikowymi nakładkami.

W 2010 roku na rynek wprowadzono drugą generację Volkswagena Tourana. Wymiary nie uległy zmianie, za to unowocześniono wnętrze. Przednią część pojazdu zaprojektowano na wzór innych modeli marki.

W 2015 roku pojawiła się trzecia generacja Volkswagena Tourana. Z zewnątrz przypominał on równoległą generację Golfa. Wygląd urozmaicono przetłoczeniami na drzwiach, dodają one dynamiki. Nadwozie wydłużono i poszerzono, a linię dachu obniżono. Model trzeciej generacji opiera się na płycie podłogowej MQB. Auto zostało wyposażone w system składania foteli Fold-Flat.

Volkswagen Touran – dane techniczne

Volkswagen Touran dostępny jest z nadwoziem typu kombi. Samochód posiada napęd przedni. Oferta Volkswagena Tourana obejmuje silniki benzynowe i silniki diesel. Składają się one z czterech cylindrów, każdemu przypisane są 2 – 4 zawory. Napęd przenoszony jest przez pięcio- lub sześciobiegową skrzynię ręczną, sześciobiegową skrzynię automatyczną Tiptronic lub sześcio- albo siedmiobiegową skrzynię DSG. Silniki Volkswagena Tourana charakteryzują się mocą 90 – 190 KM oraz pojemnością 1197 – 1984 cm3. Maksymalna prędkość auta to 171 – 213 km/h. Volkswagen Touran przyspiesza do 100 km/h w 8,9 – 14,9 s.

Moment obrotowy układu napędowego wynosi 148 – 400 Nm. Samochód spala średnio od 4,4 do 7,4 l na 100 km. Maksymalna pojemność bagażnika Volkswagena Tourana wynosi 1980 – 1989 l. Wymiary Volkswagena Tourana to 4390 – 4527 mm długości, 1790 – 1829 mm szerokości i 1634 – 1685 mm wysokości.

Volkswagen Touran – opinie

Regularny, pudełkowy kształt auta zapewnia przestronne wnętrze. Auto oferuje bogate wyposażenie m.in. system nawigacji, sześć poduszek powietrznych, system ABS i układ stabilizacji toru jazdy ESP. Użytkownicy Volkswagena Tourana mają zapewnioną komfortową jazdę za sprawą zawieszenia opartego na płycie podłogowej Volkswagena Golfa. Plusem Volkswagena Tourana jest niezłe zabezpieczenie przed korozją, może się ona pojawiać jedynie pod listwą nad tablicą rejestracyjną. Atutem Volkswagena Tourana są mocne silniki, dobre własności jezdne oraz łatwy dostęp do części zamiennych.

Co do wad Volkswagena Tourana, to należy wymienić wadliwą elektronikę oraz awarie elektrycznego wspomagania kierownicy. W niektórych silnikach benzynowych zawodzą wtryskiwacze, napinacz łańcucha rozrządu i pękające tłoki. W silnikach diesela często szwankują wałki rozrządu, napęd pompy oleju, pompowtryskiwacze i dwumasowe koło zamachowe. W zawieszeniu przednim trzeba wymieniać tulejki. Często przecierają się kable i zawodzi klimatyzacja. Minusem Volkswagena Tourana jest wnętrze wykończone średniej jakości plastikami oraz łuszcząca się farba.