#Peugeot 207

Peugeot 207

Peugeot 207

Peugeot 207 został zaprezentowany podczas targów paryskich w 2006 roku. Auto, które zastępuje model 206, na niektórych rynkach (np. Brazylia) oferowane jest jako 206+. Samochód pod taką samą nazwą był sprzedawany w Europie pod koniec produkcji poprzednika 207, zwiastując nadejście nowego modelu.

  • Peugeot 207 to auto osobowe segmentu B, występujące w 3 wersjach nadwozia - hatchback, kombi, coupe-cabriolet. Model 207 produkowany jest od 2006 roku
  • 5-drzwiowy hatchback Peugeot 207 (dostępny jest również 3-drzwiowy hatchback). W zależności od wersji, 3-drzwiowy hatchback modelu 207 dysponuje bagażnikiem o pojemności 270 litrów, a bagażnik w 5-drzwiowym hatchbacku ma pojemność 923 litrów
  • Peugeot 207 w roku 2007 okazał się najchętniej kupowanym autem w Europie, a po 2 latach model 207 doczekał się miliona wyprodukowanych egzemplarzy
  • Pod maską Peugeota 207 możemy znaleźć 1 z 7 silników benzynowych. Topowym benzyniakiem w ofercie Peugeot 207 jest silnik 1.6 16V THP RC, generujący moc 174 KM
  • Na zdjęciu Peugeot 207 SW. Model 207 kombi trafił do sprzedaży w 2008 roku - jego bagażnik ma pojemność od 337 do 1258 litrów
  • Panel centralny Peugeota 207
  • Na zdjęciu Peugeot 207 CC (Coupe-Cabriolet). Model 207 CC produkowany jest od wiosny 2007 roku
  • W ofercie silnikowej Peugeota 207 znajdziemy również dwa silniki wysokoprężne - jednostkę 1.4 HDi generującą moc 71 lub 92 KM oraz jednostkę 1.6 HDi generującą moc 90 lub 109 KM
  • Pomimo, że Peugeot 207 CC jest dosyć małym autem, to w testach bezpieczeństwa Euro NCAP model 207 CC otrzymał najwyższą ocenę. Bagażnik w tym modelu ma pojemność w granicach 145-370 litrów
[1/9] Peugeot 207 to auto osobowe segmentu B, występujące w 3 wersjach nadwozia - hatchback, kombi, coupe-cabriolet. Model 207 produkowany jest od 2006 rokuŹródło zdjęć: © [Zdjęcie](https://en.wheelsage.org/peugeot/207/84630/pictures/w8twz9/) użytkownika RETROCK

Świeże auto segmentu B w ofercie francuskiego producenta pod względem stylistyki jest zbliżone do oferowanego od 2005 roku modelu 307 po faceliftingu. 207, zbudowane na zmodernizowanej platformie Citroëna C3, charakteryzowało się dużymi, rozległymi lampami przednimi, potężnym logo marki oraz zderzakiem ze znacznych rozmiarów zaokrąglonym wlotem powietrza, u którego krańców umieszczono okrągłe halogeny. Tylna część nadwozia i profil nie wnoszą niczego innowacyjnego w zakresie designu. 207 może się jednak podobać dzięki połączeniu ostrych oraz łagodnych linii.

Samochód oferowany jest w czterech wersjach nadwoziowych: 3- lub 5-drzwiowy hatchback, model CC, łączący zalety coupé i kabrioletu (zaprezentowany w kwietniu 2007 roku) oraz kombi nazwane SW (wiosna 2008). Ponadto w Malezji wytwarzane są średnio urodziwe odmiany sedan, dostarczane na kilka rynków, na których obowiązuje lewostronny ruch (głównie Indonezja, Tajlandia oraz kilka państwa afrykańskich).

Najbardziej popularna wersja (hatchback) względem poprzednika urosła aż o 22,5 cm (4045 mm długości), dzięki czemu poprawił się komfort podróżowania pasażerów. Mogą oni korzystać z bagażnika, którego pojemność w przypadku 3- i 5-drzwiowych hatchbacków wynosi 270 l (po złożeniu tylnej kanapy - 923 l), a w odmianie SW - 405 l (1410 l). Dzięki szerokości 1748 mm i wysokości 1510 mm przestrzeń ładunkową można szczelnie wypełnić pakunkami.

Wnętrze Peugeota 207 jest przejrzyste i wykonane z przyjemnych w dotyku materiałów. Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. ABS, centralny zamek, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby, regulację kolumny kierowniczej w dwóch płaszczyznach czy manualną klimatyzację. Bogatsze odmiany mogą zostać doposażone w takie opcje jak skórzana tapicerka, panoramiczny dach, nawigacja satelitarna czy podgrzewane fotele.

Po fabrycznych sukcesach Peugeota w 24-godzinnym wyścigu Le Mans producent wypuścił na rynek limitowaną do 2000 egzemplarzy odmianę 207 Le Mans Series. Wyróżniała się ona ciemniejszym wkładem przednich reflektorów, dokładką przedniego zderzaka oraz chromowaną atrapą chłodnicy. Pojazd charakteryzował się także malunkiem na drzwiach bocznych, plakietkami, listwami ochronnymi i lusterkami w kolorze nadwozia oraz efektownym pasem biegnącym wzdłuż karoserii. Oferowane w białej oraz czarnej barwie auto stało na 17-calowych felgach w odcieniu tytanu. Wnętrze przystrojono sportowymi akcentami z kubełkowymi fotelami na czele oraz tabliczką z wygrawerowanym numerem limitowanej edycji.

Do napędu Peugeota 207 służyło 7 jednostek benzynowych. Najsłabsza w ofercie jest odmiana 1,4 l o mocy 75 KM. Wyżej stoją 16-zaworowe motory o tej samej pojemności, generujące 90 KM oraz 95 KM w wersji VTi. Silniki 1,6 l, w zależności od wersji, rozwijały 109 KM, 120 KM, 150 KM i aż 175 KM w wersji RC. Dla zwolenników jednostek wysokoprężnych producent przygotował model 1,4 HDi (dwie wersje: 71 KM oraz 92 KM), a także odmianę 1,6 HDi (90 KM lub 110 KM). Napęd na koła przednie przenoszony jest przez 5- lub 6-biegową skrzynię manualną albo 5-stopniowy automat.

Samochód składany jest we francuskim Poissy oraz w Madrycie (Hiszpania), Trnavie (Słowacja), Jakarcie (Indonezja) i w Malezji.

Kubica za kierownicą Peugeota 207 S2000
Bartosz Pokrzywiński

Kubica za kierownicą Peugeota 207 S2000