#Honda Civic

Honda Civic

Pracę nad nowym modelem Hondy o nazwie Civic podjęto w roku 1970. Historia powstania Hondy Civic jest dosyć ciekawa. Otóż nad Hondą Civic pracowały dwa osobne zespoły, gromadzące młodych oraz doświadczonych inżynierów. Wynik eksperymentu był zaskakujący. Dwa projekty pochodzące od dwóch różnych zespołów okazały się zadziwiająco wspólne. Wcielały one najnowsze wówczas idee motoryzacyjne oraz wsłuchiwały się w potrzeby ówczesnego rynku (było to dosyć świeże podejście, gdyż dotychczas koncerny tworzyły nowe modele w oparciu o analizę dostępnych już aut rywali).

  • Honda Civic X hatchback z silnikiem VTi-LX
  • Sportowa wersja Hondy Civic Si (sport injected) z 2017 roku
  • Honda Civic X Si sedan o mocy 205 KM
  • Honda Civic X hatchback z silnikiem VTi
  • Honda Civic X sedan w najbogatszej wersji wyposażeniowej Touring
  • Honda Civic X Touring w wersji nadwoziowej typu sedan
  • Honda Civic X Coupe widok na kabinę i deskę rozdzielczą
[1/7] Honda Civic X hatchback z silnikiem VTi-LXŹródło zdjęć: © [Zdjęcie](http://www.autowp.ru/honda/civic/fc_fk/pictures/z7qr5s/) użytkownika Porlamfer

Honda Civic – opis modelu

Dlatego Honda Civic posiada przedni napęd (dotychczas szeroko stosowano napęd tylny), jego silnik ułożono poprzecznie, posiada dwuczęściowe nadwozie oraz postarano się o maksymalne zmniejszenie masy własnej. Po dwóch latach prac nad nowym modelem Hondy, w 1972 roku Civic doczekał się swojego debiutu. Auto zgarnęło wiele cennych nagród na całym globie, a także trzykrotnie został okrzyknięty japońskim samochodem roku (w latach: 1972,1973,1974).

Honda Civic występowała w wersji dwudrzwiowego i czterodrzwiowego sedana , trzydrzwiowego i pięciodrzwiowego hatchbacka i pięciodrzwiowego kombi. Civic w wersji sedan i hatchback w zasadzie wyglądały identycznie. Jedyną rzeczą, która je różniła to wielkość klapy oraz sposób jej uchylania (w sedanie otwierał się jedynie wysunięty dół nadwozia, a w hatchbacku klapa bagażnika uchylała się wraz z szybą. W osiągnięciu sukcesu Hondzie Civic pomógł kryzys paliwowy (nastały w 1973). Civic był bardzo ekonomicznym pojazdem, spalającym 6 litrów benzyny na 100 kilometrów oraz mógł wykorzystywać każdy rodzaj paliwa (Civic jest również czterokrotnym laureatem konkursu na najoszczędniejsze auto na świecie).

Honda Civic – idealne miejskie auto

Tak naprawdę, to właśnie model Civic sprawił, że Honda zaistniała na rynkach światowych jako konkurencyjny producent samochodów (modele poprzedzające Civic traktowane były jako coś pomiędzy motocyklem, a samochodem). Gdy debiutował, Civic uchodził za perfekcyjne auto miejskie. Nawet sama nazwa civic to angielski przymiotnik, który tłumaczy się jako: miejski, obywatelski. (twórcy nazwy modelu zwięźle przedstawili idee Hondy Civic w następującym zdaniu: „a car created for citizens and cities”). Głównym rywalem Hondy Civic jest Toyota Corolla .

Honda Civic na swój pokład mogła zabrać cztery osoby + bagaże oraz cechowała się większą dynamiką niż rywale, tacy jak: Chevrolet Vega albo Ford Pinto (zaraz po premierze, prędkość maksymalna Hondy Civic wynosiła 140 km/h).

Honda Civic osiągnęła monumentalny sukces handlowy. Model ten wytwarzany jest bez przerwy przez już ponad czterdzieści lat. W tym czasie z fabryki Hondy wyjechało ponad 22 miliony egzemplarzy Civic.