#Peugeot 807

Peugeot 807

Peugeot 807

Peugeot 807 jest ośmioosobowym autem, które zastąpiło produkowany do 2002 roku model 806, będący pierwszym vanem w ofercie francuskiego wytwórcy samochodów. Model 807 powstał w ramach wspólnego projektu koncernów PSA i Fiat. W efekcie Peugeot 807 różnił się od Citroëna C8, Lancii Phedry oraz Fiata Ulysse tylko detalami.

  • Peugeot 807 powstał w wyniku współpracy dwóch koncernów PSA i Fiat. Model produkowano w latach 2002-2014
  • Auto produkowano z 4 i 6-biegową, automatyczną skrzynią biegów oraz 5 i 6-biegową manualną
  • Samochód charakteryzował się elektrycznie rozsuwanymi drzwiami bocznymi
  • Peugeot 807 sprawdzi się jako auto rodzinne. Trzy rzędy siedzeń przystosowane do transportu ośmiu osób zapewnią dobry komfort podroży
  • Bezpieczeństwo francuskiego minivana potwierdzają testy zderzeniowe Euro NCAP, w których model uzyskał najwyższą ocenę
[1/5] Peugeot 807 powstał w wyniku współpracy dwóch koncernów PSA i Fiat. Model produkowano w latach 2002-2014

Samochód produkowany we francuskim Hordain charakteryzował się obłymi kształtami i dużą ilością przeszklonych powierzchni. Na tle pozostałych vanów powstałych w wyniku kooperacji koncernów PSA i Fiat wyróżnia się cienkimi, poziomymi, srebrnymi listwami pod przednimi reflektorami oraz dużym logo producenta między lampami w kształcie kropli. Tylne klosze nie sięgały do dachu, jak w przypadku pozostałych trzech bliźniaczych vanów. Nadwozie rodzinnego samochodu mierzy 4726 mm długości, 1854 mm szerokości oraz 1752 mm wysokości. Dzięki temu długie podróże nie są problemem, nawet z 8 osobami na pokładzie, które zajmują miejsca na fotelach w układzie 2+3+3.

Dostęp do wnętrza ułatwiają elektrycznie rozsuwane drzwi boczne. Wnętrze francuskiego pojazdu charakteryzowało się zgromadzeniem przyrządów pokładowych w centrum deski rozdzielczej. Drążek zmiany biegów ulokowano na podwyższeniu, co miało ułatwić operowanie przełożeniami. Obok umiejscowiono panel służący do obsługi klimatyzacji oraz radioodtwarzacza. Nieco wyżej znajdowały się kratki nawiewów, a nad nimi futurystyczne zegary, pomiędzy które wkomponowano wyświetlacz komputera pokładowego lub opcjonalnej nawigacji satelitarnej.

Za kołem kierownicy regulowanym w dwóch płaszczyznach jest niewielki ekran pokazujący najpotrzebniejsze informacje. Dzięki takiemu usytuowaniu przyrządów wnętrze Peugeota 807 wydaje się jeszcze obszerniejsze i nieprzepełnione zbędnymi elementami, a przy tym wykonane w 90% z materiałów nadających się do ponownego przetworzenia. Pasażerowie mają dostateczną ilość miejsca oraz wygodne fotele z podłokietnikami. W dalekich podróżach pomaga także duży bagażnik liczący od 320 l przy trzech rzędach foteli, przez 830 l w przypadku podróży z 5 osobami, po 2948 l, jeśli 807 ma się sprawdzić jako bagażówka.

Na pokładzie Peugeota 807 znajdują się m.in.: ABS, kontrola trakcji, elektryka szyb i foteli, radioodtwarzacz, klimatyzacja automatyczna, panoramiczny dach, ksenonowe reflektory czy nawigacja satelitarna. W 2009 roku auto doczekało się niewielkiego liftingu, w ramach którego dokonano kosmetycznych zmian świateł, zderzaków oraz wnętrza.

Do napędu największego vana francuskiego producenta wykorzystano 4 jednostki benzynowe oraz 6 diesli. Pierwszą grupę otwiera silnik 2,0 16V (136 KM lub 143 KM). Mocniejsze są jednostki 2,2 16V (158) oraz 2,9 V6 24V generująca 204 KM. Dla zwolenników motorów wysokoprężnych producent przygotował silniki HDi o pojemnościach 2,0 l (120 KM, 136 KM i 163 KM) i 2,2 l (128 KM). Silniki Diesla może nie zapewniają osiągów godnych sportowego samochodu, ale pozwalają zaoszczędzić cenne złotówki przy dystrybutorze. Do przeniesienia mocy na przednie koła służą 5- i 6-biegowe skrzynie mechaniczne oraz 4- i 6-stopniowe automaty.

W tym samym zakładzie, w którym montowane jest 807, produkuje się powiązany konstrukcyjnie użytkowy model Expert drugiej generacji. Peugeot przewiduje zaprezentowanie nowej odsłony vana w drugiej połowie 2013 roku.