#Volvo S70

Volvo S70

Volvo S70 jest samochodem należącym do segmentu D, produkowanym od 1996 roku. Powstał na bazie modelu 850. Oferowany był w jednej wersji nadwozia, jako 4-drzwiowy sedan. Jego rynkowa konkurencja to Audi A6, Mercedes klasy E czy BMW 5.

  • Volvo S70 jest samochodem osobowym produkowanym od 1996 roku, który powstał na bazie modelu 850
  • Volvo S70 było oferowane w tylko jednej wersji nadwozia, jako 4-drzwiowy sedan
  • Volvo S70 było bezpiecznym autem - w testach zderzeniowych Euro NCAP uzyskało notę czterech gwiazdek
[1/3] Volvo S70 jest samochodem osobowym produkowanym od 1996 roku, który powstał na bazie modelu 850Źródło zdjęć: © wheelsage.org/Peligro

Z zewnątrz samochód wyraźnie nawiązuje do modelu 850. Kanciaste nadwozie zostało lekko zaokrąglone, dzięki czemu S70 prezentuje się dużo nowocześniej od poprzednika. Przód od poprzednika różni inny kształt maski oraz nowy zderzak. Patrząc z boku, trudno odróżnić oba modele. Tył nowego modelu poznamy po zmodernizowanych lampach. Kształt klapy oraz tylnego zderzaka pozostał praktycznie bez zmian. Topową odmianę S70 o oznaczeniu R poznamy po specjalnym pakiecie stylistycznym, na który składały się między innymi przednie i tylne spoilery oraz pomalowane na grafitowo alufelgi o specjalnym kształcie.

Większe zmiany zaobserwujemy we wnętrzu. Deska rozdzielcza sprawia dużo lepsze wrażenie. Wnętrze jest równie przestronne jak w poprzedniku, ale wykonane dużo nowocześniej. Materiały użyte do wykończenia wnętrza nie tylko cieszą oko, ale są również przyjemne w dotyku. Wszystko jest dobrze spasowane, dzięki czemu nic nie skrzypi ani nie trzeszczy. Drewniane oraz skórzane wykończenie sprawiają, że pasażerowie poczują się w tym aucie jak w prawdziwej limuzynie. Oczywiście takie dodatki występują w najbogatszych wersjach, ale nawet bez nich wnętrzu auta nie można nic zarzucić. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Przednie fotele są obszerne i bardzo wygodne.

Wyposażenie modelu S70 niczym nie odbiega od konkurencji. Auto wyjeżdżające z fabryki mogło mieć na pokładzie system kontroli trakcji TRASC, siedzenie kierowcy regulowane elektrycznie z pamięcią dla 3 kierowców oraz automatyczną dwustrefową klimatyzacją. O bezpieczeństwo pasażerów dbało do sześciu poduszek powietrznych. W testach zderzeniowych Euro NCAP Volvo S70 uzyskało notę czterech gwiazdek.

Gama jednostek jest bardzo podobna do modelu 850. Wszystkie montowane jednostki napędowe mają 5 cylindrów. Najczęściej spotykane silniki mają pojemność 2,4 l. Występują one w kilku wariantach różniących się liczbą zaworów na cylinder i mocą. W wersji 10V osiągają moc 144 KM, w wersji 20V 170 KM. Silniki są elastyczne i trwałe, z dość średnim zużyciem paliwa. Rzadziej spotykaną jednostką jest najsłabszy motor o pojemności 2,0 l i mocy 126 KM. Mocne jednostki 2,3 turbo rozwijały 240 KM lub 250 KM. Najmocniejszy był silnik 2,5 (265 KM), oferowany jedynie z napędem na wszystkie koła. Jedyny dostępny silnik wysokoprężny zapożyczony od koncernu Volkswagena, 2,5 TDI, generuje 140 KM.

Do Volvo S70 proponowano trzy przekładnie: 5-biegową manualną (cieszyła się największym zainteresowaniem) oraz 4- i 5-biegową automatyczną. Standardowo S70 miało napęd na przednie koła.

Ostatnie Volvo S70 zjechało z taśm produkcyjnych w 2000 roku. Samochód ten jest wart polecenia osobom szukającym bezpiecznego i eleganckiego sedana. Wybierając S70, należy się przygotować na podniesione koszty eksploatacji (drogi serwis). Elementy zawieszenia wymagające częstych napraw to łączniki stabilizatorów, górne łożyska amortyzatorów, sprężyny oraz amortyzatory. Wydatki można zmniejszyć, stosując części zamienne oraz rezygnując z usług autoryzowanej stacji obsługi na rzecz prywatnego zakładu.