#Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok jest średniej wielkości pick-upem produkowanym od 2009 roku w zakładach w Pacheco, w Argentynie. Amarok zastąpił Volkswagena Taro, który wytwarzany był w latach 1989-1997. W języku Eskimosów nazwa "Amarok" oznacza "wilka arktycznego". Niemiecki producent oczekuje, że roczna produkcja Volkswagena Amaroka wyniesie około 90 000 egzemplarzy.

  • Volkswagen Amarok jest średniej wielkości pick-upem produkowanym od 2009 roku w zakładach w Pacheco, w Argentynie
  • Volkswagen Amarok jest następcą modelu Taro, który wytwarzany był w latach 1989-1997
  • Volkswagen Amarok jest dostępny z napędem trzech rodzajów
  • Stylistyka Volkswagena Amaroka, cechująca się kanciastymi kształtami, nie porywa
  • Seryjne wyposażenie Volkswagena Amaroka obejmuje m.in. dwie poduszki powietrzne, trójpunktowe pasy bezpieczeństwa oraz zabezpieczenie przed złamaniem blokady kierownicy
[1/5] Volkswagen Amarok jest średniej wielkości pick-upem produkowanym od 2009 roku w zakładach w Pacheco, w Argentynie

Mierzący 5254 mm długości, 1944 mm szerokości oraz 1834 mm wysokości Volkswagen Amarok inspirowany był koncepcyjnym modelem Pickup Concept, który zaprezentowano w 2007 roku. Amarok plasowany jest w segmencie I i oferowany wyłącznie jako 4-drzwiowy pick-up. Nadwozie zaprojektował Walter de'Silva. Do głównych konkurentów Volkswagena Amaroka zaliczamy Toyotę Hilux, Nissana Navarę i Mitsubishi L200.

Stylistyka Volkswagena Amaroka, cechująca się kanciastymi kształtami, nie porywa. Jest to typowe auto robocze, które dzięki ekonomicznej gamie jednostek napędowych oraz bardziej luksusowej kabinie ma wyznaczać nowe standardy samochodów w tej klasie. Amarok jest przestronnym wozem, który zapewnia komfortowe warunki podróżowania nawet pięciu dorosłym osobom. Volkswagen Amarok występuje w odsłonie z pojedynczą lub podwójną kabiną albo w wersji do zabudowy. Do wyboru jest także wariant 7-osobowy.

Pod maską Volkswagena Amaroka może pracować jedna z dwóch wysokoprężnych jednostek napędowych. Pierwsza z nich, o pojemności 2,0 l, generuje 122 KM oraz maksymalny moment obrotowy 340 Nm. Druga, również o pojemności 2,0 l, rozwija moc 163 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oba silniki charakteryzują się niskim apetytem na paliwo oraz emisją CO2 do atmosfery. Średnie zużycie paliwa obu jednostek wynosi odpowiednio 7,5 l i 7,6 l na 100 km w cyklu mieszanym. Motory współpracują wyłącznie z 6-biegową manualną skrzynią biegów.

Klient może wybrać jeden z trzech rodzajów napędu. Osobom, które większość czasu spędzają na prostych drogach, producent oferuje napęd na tył. Drugą opcją jest wariant z napędem na tył z dołączanym napędem na cztery koła. Trzecia opcja napędza wszystkie cztery koła w proporcjach 40:60.

Główną zaletą Volkswagena Amaroka jest jego wytrzymałość. Cecha ta została potwierdzona w 2010 roku, gdy wóz wziął udział w jednym z najtrudniejszych rajdów świata o nazwie Dakar. Zawieszenie, w zależności od preferencji klienta, może zostać wzmocnione w celu sprostania trudniejszym warunkom lub zmodernizowane na poziom komfortowy. Co ważne, ładowność Amaroka nie może przekroczyć 1,15 tony, a ciągnięta przyczepa nie może być cięższa niż 2,8 tony.

Volkswagen Amarok występuje w trzech wersjach wyposażenia: Basic, Trendline oraz Highline. Seryjne wyposażenie Volkswagena Amaroka obejmuje m.in. dwie poduszki powietrzne, światła do jazdy dziennej, trójpunktowe pasy bezpieczeństwa, immobiliser oraz zabezpieczenie przed złamaniem blokady kierownicy.

Jeśli szukasz przestronnego, pojemnego samochodu z ekologiczną jednostką napędową i precyzyjnym układem kierowniczym, Volkswagen Amarok spełni Twoje oczekiwania. Nieco twarde materiały wykończeniowe i smutne wnętrza mogą jednak niektórych zniechęcić do zakupu Amaroka.

Jednym z sukcesów Volkswagena Amaroka jest zdobycie tytułu International Pickup of the Year 2011 podczas salonu motoryzacyjnego IAA w Hanowerze. Volkswagen Amarok otrzymał także maksymalną notę 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP.