#Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo

W 1998 roku zadebiutował najmniejszy model w koncernie Volkswagen AG o nazwie Lupo. Auto, które mierzy 3524 mm długości, 1640 mm szerokości i 1457 mm wysokości, produkowano do 2005 roku w fabryce zlokalizowanej w Wolfsburgu, w Niemczech. Do głównej konkurencji VW Lupo zaliczamy Matiza reprezentującego Daewoo, Opla Agilę oraz francuskie Renault Twingo.

  • W 1998 roku zadebiutował najmniejszy model w koncernie Volkswagen AG o nazwie Lupo
  • Volkswagen Lupo mierzy 3524 mm długości, 1640 mm szerokości i 1457 mm wysokości
  • Volkswagen Lupo powstał z myślą o zatłoczonych ulicach aglomeracji
  • Główne bolączki Volkswagena Lupo to cena, przez którą auto nie zagościło w polskich salonach, oraz twarde i trzeszczące po dłuższej eksploatacji plastiki
  • Volkswagen Lupo nie może pochwalić się komfortową przestrzenią i pojemnością bagażnika
[1/5] W 1998 roku zadebiutował najmniejszy model w koncernie Volkswagen AG o nazwie Lupo

Volkswagen Lupo jest miejskim, czteroosobowym pojazdem segmentu "A", który powstał z myślą o zatłoczonych ulicach aglomeracji. Niewielkie wymiary nadwozia i dobra widoczność, które ułatwiają manewrowanie i parkowanie w ciasnych miejscach, spowodowały, że auto pokochały głównie przedstawicielki płci pięknej.

VW Lupo nie może pochwalić się komfortową przestrzenią i pojemnością bagażnika. Wygodnie będą podróżować jedynie dwie dorosłe osoby, które do 130 l bagażnika zapakują co najwyżej weekendowe zakupy. Nie zachwyca także jakość materiałów zastosowanych wewnątrz. Są to głównie twarde plastiki w smutnych kolorach, które po kilku latach eksploatacji potrafią wydawać nieprzyjemny dźwięk podczas jazdy na nierównościach. Na plus należy zaliczyć możliwość doposażenia samochodu w takie funkcje, jak automatyczna klimatyzacja, boczne poduszki powietrze, elektryczne szyby i lusterka czy podgrzewane fotele. Widoczność jest dobra, a manewrowanie łatwe.

W ciągu siedmiu lat VW Lupo nie sprzedał się w zadowalającej dla producenta liczbie egzemplarzy. Wynikało to głównie z wysokiej ceny zakupu – Lupo kosztowało nawet więcej niż plasujący się w segmencie "B" Volkswagen Polo. Z tego powodu auto nigdy nie było oferowane w polskich salonach.

Największą zaletą Volkswagena Lupo są ekonomiczne jednostki napędowe. Jak na niemieckiego producenta przystało, to całkiem szeroka gama, która obejmuje cztery silniki benzynowe i dwa motory wysokoprężne. Listę jednostek napędzanych benzyną otwiera wariant 1,0 l, który generuje 50 KM. W ofercie znajduje się również 1,4 l o mocy 60 KM, 75 KM lub 100 KM, 1,4 l FSI o mocy 105 KM oraz 1,6 GTI o mocy 125 KM. Najmocniejszy motor oferowany w Lupo GTI pozwala przyspieszyć do 100 km/h w 8,2 s i osiągnąć prędkość maksymalną 205 km/h, a najbardziej oszczędny spala 7,6 l paliwa na 100 km w mieście i do 100 km/h przyspiesza w 17,7 s.

Warto także zwrócić uwagę na silniki wysokoprężne, które w Lupo pojawiły się w wariantach 1,2 l o mocy 61 KM, 1,7 l SDI o mocy 60 KM oraz 1,4 TDI o mocy 75 KM lub 90 KM. Spalanie każdej z tych jednostek nie przekraczało 6,0 l/100 km w mieście. Miano najbardziej oszczędnego przypada jednak wariantowi 1,2 l, który przy odpowiednim stylu jazdy potrzebuje zaledwie 3,0 l paliwa na 100 km. Taki wynik pozwolił zdobyć ten jednostce tytuł Międzynarodowego Silnika Roku w 1999 roku.

Bratem bliźniakiem VW Lupo jest produkowany w latach 1997-2005 Seat Arosa. Auta nie różniły się od siebie pod względem konstrukcyjnym, ale Lupo cechowało się lepszym wykonaniem i nowocześniejszą stylistyką, obejmującą m.in. podwójne reflektory i grill, co bardziej przypadło do gustu klientom poszukującym miejskiego samochodu.

Główne bolączki Volkswagena Lupo to cena, przez którą auto nie zagościło w polskich salonach, oraz twarde i trzeszczące po dłuższej eksploatacji plastiki.

Volkswagen Lupo występował wyłącznie w jednej wersji nadwozia, jako 3-drzwiowy hatchback, który przez cały okres sprzedaży nie doczekał się liftingu. Jego następcą mianowany został Volkswagen Fox, który zadebiutował w 2005 roku.