#Peugeot 1007

Peugeot 1007

Peugeot 1007

W 2004 roku Peugeot 1007 zapoczątkował nowy segment zarówno w gamie marki, jak i na całym świecie. Francuzi stworzyli microvana, który łączy przestronne wnętrze z niewielkimi rozmiarami zewnętrznymi. Auto pochodzi w prostej linii od prototypu zaprezentowanego w 2002 roku na paryskim salonie samochodowym - Sésame. Ma atrakcyjną i nieco futurystyczną sylwetkę i doceniły je głównie nowoczesne kobiety.

  • Peugeot 1007 to miejskie auto typu minivan produkowane w latach 2004-2009
  • Samochód ze względu na swoją funkcjonalność oraz atrakcyjną, lekko futurystyczna sylwetkę został doceniony przez nowoczesne kobiety
  • Najwięcej egzemplarzy tego modelu sprzedano w 2005 roku
  • Auto zdobyło 5 na 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP
  • Na rynku aut używanych znajdziemy wiele egzemplarzy tego auta. Za model z 2006 roku trzeba będzie zapłacić około 10.000 zł
[1/5] Peugeot 1007 to miejskie auto typu minivan produkowane w latach 2004-2009

Samochód zbudowany na płycie podłogowej Peugeota 207 charakteryzuje się niespotykanym elementem – ma elektrycznie przesuwane drzwi boczne. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie była to jedyna możliwość dostania się do wnętrza małego Peugeota. Rozwiązanie to wyraźnie poprawia komfort wysiadania i wsiadania, zwłaszcza w zatłoczonych miejscach, gdzie 1007 czuje się najlepiej i w takim zamyśle został stworzony. Auto o wymiarach 3731 mm x 1826 mm x 1620 mm zmieści się na niemal każdym parkingu, a do komfortowego opuszczenia lub wejścia wystarczy miejsce większe o zaledwie kilka centymetrów od szerokości samochodu wraz z lusterkami.

Wnętrze zachwyca przestronnością oraz licznymi praktycznymi schowkami. Nie jest to jednak prawdziwy minivan, ponieważ najwygodniej we wnętrzu 1007 będzie dwóm osobom. Komfortowe, modułowe fotele można przesuwać i w razie potrzeby zamienić w poręczny stolik. Tylna kanapa (którą można wyjąć) jest przesuwana o 23 cm, co pozwala uzyskać większy bagażnik (standardowo 246 l) lub dodatkową przestrzeń na nogi pasażerów drugiego rzędu siedzeń. Samochód otrzymał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, co stawia go w czołówce najbezpieczniejszych wozów tej klasy.

Przez 6 lat produkcji auto doczekało się pięciu jednostek napędowych pod maską. Podstawowym motorem benzynowym był 75-konny motor o pojemności 1,4 l, który występował także w mocniejszej odmianie o mocy 90 KM. Ważące niemało, bo niespełna 1300 kg auto najszybciej napędza 110-konny silnik 1,6 l. Stawkę jednostek wysokoprężnych otwiera 68-konne 1,4 HDi z turbo, które przy mocniejszym, również doładowanym 1,6 HDi (110 KM) wydaje się zbyt słabym silnikiem dla auta o niemałej wadze. Rodzynkiem był nieoferowany na polskim rynku model opracowany wspólnie z niemieckim tunerem Irmscher. Auto nazwane 1007 RC z benzynowego motoru 1,6 wyciskało aż 140 KM i standardowo wyposażone było m.in. w cztery poduszki powietrzne, automatyczną klimatyzację, układ ESP czy skórzaną tapicerkę. Silnik z reguły sprzęgany był ze zautomatyzowaną skrzynią biegów 2-Tronic, która mimo możliwości ręcznej zmiany przełożeń za pomocą łopatek umieszczonych za kołem kierownicy była zdecydowanie najsłabszym mechanizmem w aucie. Znaczna liczba samochodów została sprzedana jednak z tradycyjną przekładnią mechaniczną.

Wóz produkowany we francuskim Poissy konkuruje głównie z Citroënem C3, Renault Modus, Nissanem Note czy Oplem Merivą. Wymienione modele mają jednak tradycyjną bryłę i układ drzwi, co stawia Peugeota w grupie samochodów przeznaczonych dla ludzi ceniących oryginalność. Takich osób od 2004 do 2009 roku znalazło się niespełna 124 tysiące.