Ford GT 2 generacji

Generacja
Ford GT 2 generacji Zobacz 15 zdjęć

Ford GT drugiej generacji zaprezentowano w marcu 2015, w Genewie, a do produkcji seryjnej trafił w 2016 roku. Samochód skonstruowano, mając na celu maksymalne obniżenie jego masy, zastosowano więc materiały z których robi się kadłuby samolotów, czyli włókno węglowe i aluminium. W środku umieszczono wielofunkcyjną kierownicę rodem z F1, a także deskę rozdzielczą całkowicie skonstruowaną w oparciu o technologię cyfrową. Co więcej, samochód jest wyposażony w podwójnie doładowany silnik V6 (poj. 3,5 l.) mający moc 656 KM.

Aby stać się szczęśliwym posiadaczem tego demona szybkości, trzeba wyłożyć fortunę oraz zostać wybranym spośród innych zgłaszających chęć zakupu. Ford wyprodukował jedynie 500 sztuk GT drugiej generacji, a gotowość zakupu zgłosiło aż 7000 klientów.

W sławnym wyścigu Le Mans 2016, Ford GT II znów staje w szranki z najszybszymi samochodami świata. Z łatwością dominuje i wygrywa w klasie LM GTE (GT II zdobywa pierwsze, drugie i czwarte miejsce w zawodach). Wyścigi Le Mans mają ogromną renomę i są spektakularne. Ściganie się najlepszych na świecie modeli sportowych samochodów odbywa się na pętli mierzącej 13,5 kilometra, a rywalizacja trwa 24 godziny! Warto wspomnieć, że pięćdziesiąt lat wcześniej (w 1966 roku), na zawodach Le Mans, modele Forda GT40 święciły swój triumf, bijąc na głowę ówczesnego hegemona w postaci Ferrari (modele GT40 zajęły wówczas pierwsze, drugie i trzecie miejsce).

Ford GT II - osiągi

Pierwsze zmiany, które dotknęły II generację GT dotyczą jednostki napędowej. Modele GT40 i GT I posiadały silnik V8. GT pierwszej generacji miał pod maską potężny motor V8 5.4 z mocą rzędu 550 KM. Natomiast GT II wyposażono podwójnie doładowanym aluminiowym silnikiem V6 (poj. 3,5 litra) z mocą 656 KM i momentem obrotowym 746 Nm. Maksymalna prędkość, jaką rozwiniemy tym futurystycznym autem, wynosi 348 km/h.

Co ciekawe, silnik Twin Turbocharged EcoBoost jest bardzo podobny do tych, które używają sportowe samochody z IMSA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Samochodów Sportowych). GT II posiada siedmiostopniową, automatyczną, dwusprzęgłową przekładnię Getrag 7DCL750 (zainstalowaną w układzie transaxle).

Inżynierowie Forda, stosując włókno węglowe do budowy nadwozia auta, osiągnęli niebywały współczynnik masy do mocy. Przy wadze GT II wynoszącej 1385 kg, stosunek masy do mocy rozkłada się następująco: 2,11 kg na 1 KM. Gdy ustawimy Forda GT II do wyścigowej jazdy (auto posiada aktywne zawieszenie oraz aerodynamikę) uzyskamy współczynnik oporu powietrza Cd=0,35.

Ford GT II - opis

Jak już napomknęliśmy, Ford GT II posiada na wyposażeniu aktywne detale aerodynamiczne. Spoiler z tyłu jest wysuwany i zajmuje pozycję pod różnym kątem w stosunku do warunków jazdy, w ten sposób gwarantując lepszy docisk albo redukując opór powietrza, co ma wpływ na żwawsze przyspieszenie. Spoiler również dopomaga ceramicznym hamulcom gwałtownie wytracić prędkość.

Wsiadając do GT II, wchodzimy przez uchylone do góry drzwi. Kabina podobna jest nieco do wnętrza McLarena P1. Na sześciokątnej kierownicy umieszczono kluczowe przyciski, za pomocą których sterujemy wyposażeniem całego auta (podobnie jak w Ferrari), a także usunięto manetki z kolumny kierowniczej.

Zaraz za sześciokątną kierownicą umieszczone są długie łopatki z aluminium, służące do ręcznej zmiany biegów. Oczywiście wszystkie instrumenty analogowe i zegary na desce rozdzielczej wymieniono na ekran monitora, za pomocą którego kierowca nadzoruje pracę samochodu. Co więcej, deska rozdzielcza Forda GT II posiada wmontowany ekran dotykowy, dzięki któremu mamy dostęp do systemu Ford SYNC 3 (system informacyjny i multimedialny).

Najmocniejszymi konkurentami Forda GT IIMcLaren 675LT i Ferrari 458 Speciale. Jednak to Ford GT II panuje nad nimi i jest, na ten czas, niekwestionowanym faworytem.

4.51
Ocena na postawie 37 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaFord
ModelFord GT

Inne generacje Ford GT

Inne modele Ford

Ford GT 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Test: Ford Focus Sedan – niechciane dziecko Forda?

... Ciężko znaleźć go w konfiguratorze, niełatwo trafić do cennika, a jednak Ford ma w ofercie Focusa w wersji sedan. Po co? ... Ford Focus to świetny hatchback, który nawet w słabszych wersjach potrafi dać kierowcy bardzo dużo frajdy z jazdy – co ...

3 dni temu

Ford Kuga - piękny i świetnie wyposażony SUV w hybrydzie Plug-in

... Nowy Ford Kuga to jeden z wiodących modeli Forda, mający spory udział w wolumenie sprzedaży aut tej marki. Dynamiczna sylwetka, świetne, hybrydowe silniki, potwierdzona testami niezawodność i komfortowe wnętrze to cechy, które uczyniły z Kugi ...

3 dni temu

Miejski SUV Ford Puma – najlepszy crossover 2020 roku

... Nowy Ford Puma został wybrany najlepszym crossoverem 2020 roku! Sprawdź, jakie możliwości ma ten miejski SUV i ciesz się każdym kilometrem jazdy. ... poszczególnych segmentów. W segmencie B crossovery szturmem zdobywają rynek właśnie teraz, a ...

2 dni temu

Test: Ford Transit Trail AWD to raptor wśród transitów

... Wiecie, że Ford oferuje aż cztery różne modele o wspólnej nazwie Transit? Do tego niezliczoną liczbę wersji, co sprawia, że żadna z nich się nie wyróżnia wśród pozostałych. Wyjątek stanowi jednak odmiana Trail, która jest jak Raptor wśród ...

3 tygodnie temu

Test: Audi e-tron GT vs Tesla Model 3 - jedna główna różnica

... Audi E-tron GT model niezwykle ważny dla tej marki. To samochód, który ma być przykładem jak naładowana emocjami może być elektromobilność. Auto, które udowadnia, że samochody elektryczne ... Audi e-tron GT vs Tesla model 3 - test wideo Drugi ...

2 tygodnie temu

Od Forda T po Mustanga Mach-E. 101-latek za kierownicą elektryka

... Od pierwszego seryjnie produkowanego auta po elektryczną przyszłość. Harold Baggott to 101-letni Brytyjczyk, który zaczynał od forda T, a niedawno miał okazję przejechać się jego elektrycznym potomkiem. Jakie były wrażenia? ... Harold Baggott to ...

3 tygodnie temu

Ford ogłosił nowe wersje Nuggeta. Walka o klientów kamperów trwa

... Kompaktowe kampervany Forda w wersjach Active i Trail debiutują na targach Caravan Salon 2021 w Düsseldorfie, które trwają od 27 sierpnia do 5 września. Mają "pokonywać błotniste brzegi ... . 449914 Pod maską obu wersji pracuje 2-litrowy diesel ...

3 tygodnie temu

Ford i SK Innovation mają zbudować fabrykę baterii w Europie

... Agencja Reuters donosi o wspólnych planach Forda i koreańskiej firmy SK Innovation, które mają zaowocować m.in. powstaniem fabryki akumulatorów w Europie. ... Wiosną 2021 roku przedstawiciele Forda i koreańskiego konsorcjum SK Innovation ...

miesiąc temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie