Peugeot Boxer 1 generacji

Generacja
Peugeot Boxer 1 generacji

Peugeot Boxer pierwszej generacji został zaprezentowany w 1994 roku. Zastąpił on model J5, który był wytwarzany od 1981 roku przez 12 kolejnych lat. Pojazd ujrzał światło dzienne na Salonie Samochodów Użytkowych w Genewie. To bliźniak Citroëna Jumpera i Fiata Ducato.

Nowy pojazd wprowadził powiew świeżości w gamie dostawczych aut europejskich. W porównaniu z autami wytwarzanymi na przełomie lat 80. i 90. Boxer okazał się stylistycznym przełomem. W jego projektowaniu brał udział sam Giorgetto Giugiaro z firmy Italdesign. Twórcy Boxera przywiązywali wagę do optymalizacji współczynnika oporu powietrza, dzięki czemu udało się osiągnąć rewelacyjny jak na ten segment wynik równy cx = 0,35. Auto produkowane przez włoską spółkę Sevel Sud od wspomnianych Fiata i Citroëna różniło się wyłącznie logotypami.

W porównaniu z mocno przestarzałym modelem J5 charakteryzowało się opływowym kształtem przedniej maski oraz zaokrąglonymi krawędziami poziomych lamp przednich zachodzących na błotniki. W czarny plastikowy zderzak wkomponowano dwa poziome wloty powietrza o różnej wielkości. Tylna część nadwozia charakteryzowała się pionowymi kloszami i w zasadzie brakiem jakichkolwiek upiększeń designerskich. Pojazd przede wszystkim miał być schludny i dobrze służyć na co dzień.

Jednym z najważniejszych aspektów przy konstruowaniu Peugeota Boxera pierwszej generacji była pojemność przestrzeni ładunkowej. W standardowej odmianie (długość od 4749 mm do 5599 mm, szerokość 2024 mm, wysokość od 2150 mm do 2860 mm) wynosiła ona od 7,5 do 14 m³, jednak oferta francuskiego producenta była rozszerzona o kilka innych wersji nadwoziowych. Od furgona w czterech długościach (również przeszklony), przez kombi i minibusa, po odmianę mix oraz indywidualną zabudowę na ramie.

Dlatego dzisiaj nietrudno spotkać Peugeota Boxera odgrywającego rolę taksówki, karetki pogotowia, radiowozu, sklepiku na kołach, małego autobusu szkolnego, pojazdu budowlanego (z 3 lub 6 osobową kabiną) czy zwyczajnego furgonu firmy kurierskiej. Wersje osobowe były w stanie przetransportować od 6 (w wersji kombi) do 9 osób (minibus pasażerski). Oprócz specyfiki wersji nadwoziowych, klient mógł wybrać wersję 270, 310, 320 lub 350, których masa całkowita wynosiła od 2,9 do 3,5 tony.

Kabina kierowcy była nastawiona na funkcjonalność. Tradycyjnie zgromadzone przełączniki i drążek zmiany biegów umieszczony na podwyższeniu gościły we wnętrzu Boxera. W wyposażeniu mogło się znaleźć m.in. radio, poduszka powietrzna kierowcy czy elektryczne szyby.

Auto produkowane we włoskim Val di Sangro (od 2000 roku także w Brazylii) doczekało się liftingu w lutym 2002 roku. Modyfikacje objęły przede wszystkim zmianę lamp przednich i tylnych oraz zderzaków. Modernizacje nie ominęły wnętrza i palety silnikowej. Pod maską w ciągu 12 lat produkcji znalazł się jeden silnik benzynowy o pojemności 2,0 l i mocy 109 KM (od 2002 roku w odmianie 97 KM i 110 KM). Producent postawił na jednostki wysokoprężne: od motorów 1,9 l (68 KM, 69 KM, 90 KM, 92 KM), przez 2,0 l (84 KM), 2,2 l (101 KM) i 2,5 l (86 KM, 103 KM, 107 KM), skończywszy na 2,8 l zapożyczonym z Iveco (122 KM, 127 KM i 146 KM). Moc przenoszona była na przednią oś przez 5-biegową skrzynię manualną.

W 2006 roku auto zostało zastąpione przez drugą generację Peugeota Boxera.

4.07
Ocena na postawie 39 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
ModelPeugeot Boxer

Inne generacje Peugeot Boxer

Inne modele Peugeot

Peugeot Boxer 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Citroën - In Love With You - Odc. 1 "Sztuka oddychania pod wodą"

Peugeot uzupełnia ofertę o mocne modele 508 Hybrid i 3008 GT Hybrid4

... Niemiecki oddział Peugeota uzupełnił swoją ofertę o hybrydowe wersje modeli 508 oraz 3008. Niebawem powinny się one pojawić także na polskim rynku. Czy stanowią ciekawą ofertę? Ile trzeba będzie za nie zapłacić? ... napędem potrzebuje średnio ...

2 tygodnie temu

Nowy Peugeot 508 SW - bezkompromisowe kombi - polska gama i cenniki

... , pojemności i dostępności bagażnika. Model jest wyposażony w najnowszej generacji PEUGEOT i-Cockpit®, nowością jest również unikatowy w tym segmencie system Night Vision oraz adaptacyjne zawieszenie ... Po premierze bezkompromisowego sedana, na ...

2 miesiące temu

Peugeot e-208 już z możliwością wstępnej rezerwacji w Polsce

... Nie wiemy, kiedy wystartuje oficjalna sprzedaż Peugeota e-208. Póki co trudno wypowiadać się też na temat ostatecznej ceny. Mimo to, francuskiego elektryka można już wstępnie rezerwować. Koszt? Zaledwie 208 zł. ... Nietrudno odnieść wrażenie, że ...

2 miesiące temu

Nowe BMW Serii 1 jest znacznie tańsze niż poprzednik - ceny w Polsce

... Zupełnie nowe BMW Serii 1 właśnie wjeżdża do polskich salonów. Pod względem konstrukcyjnym jest to auto zupełnie inne niż poprzednik. Przedni napęd i silnik umieszczony poprzecznie nie każdemu przypadną do gustu. Prostsze rozwiązania przekładają ...

3 tygodnie temu

Peugeot 208 tańszy od Opla Corsy. Tego się nie spodziewaliśmy

... Peugeot w Grupie PSA jest wyżej pozycjonowaną marką niż Citroën i Opel, dlatego nie zdziwiłaby mnie wyższa cena 208 od niedawno pokazanej Corsy. Jednak Francuzi zaskoczyli. ... z klimą kosztuje 54 950 zł. Ku mojemu zaskoczeniu, polski importer ...

2 miesiące temu

Peugeot 3008 w terenowym wydaniu przemierza Wietnam

... Peugeot 3008 to typowy przedstawiciel segmentu kompaktowych crossoverów. Takie auta mimo sporego prześwitu i masywnej karoserii rzadko zjeżdżają z utwardzonych szlaków. Brytyjski oddział marki udowodnił jednak, że auto całkiem nieźle radzi sobie ...

2 miesiące temu

Nowy Peugeot 208 wyciekł i wygląda fantastycznie

... Premiera nowego Peugeota 208 jest planowana na targi w Genewie, ale auto możemy zobaczyć już teraz. Do sieci wyciekły jego oficjalne zdjęcia. Wyglądem nawiązuje do większych modeli producenta. ... nadającego SUV-owatego sznytu. Są też duże ...

8 miesięcy temu

Sportowy Peugeot 508 już w drodze. Będzie mocną hybrydą

... Najnowsza odsłona Peugeota 508 spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem klientów. Niepowtarzalny, emocjonujący design, bogate wyposażenie i wysoki komfort kuszą. Brakuje tylko naprawdę mocnego napędu. Niebawem jednak ma się to zmienić. ... osi ...

5 miesięcy temu

Peugeot 508 SW BlueHDI 180 GT: wariant rodzinny, prawie idealny

... Peugeot 508 to niewątpliwie jedno z najładniejszych aut klasy średniej, a podczas testu okazał się również bardzo wygodny i świetny w trasie. Teraz sprawdziłem wariant rodzinny, czyli kombi. Bo raczej tego modelu nie widzę we flotach. ... jeżdżą ...

2 miesiące temu

Tak, nowy Peugeot 208 na żywo też jest świetny

... Najpierw Peugeot 208 wyciekł, potem zobaczyliśmy jego oficjalne zdjęcia. Ciągle były to jednak tylko fotografie prasowe, które nie zawsze oddają faktyczny wygląd auta. W przypadku malucha z Francji tak nie jest - 208 na żywo prezentuje się ...

7 miesięcy temu

Używany Peugeot 407 1,6 HDI – czy warto kupić takiego francuza?

... Peugeot 407 zastąpił w pewnym sensie bardzo dobry model 406. Jednak nie jest już tak praktycznym, tanim w eksploatacji samochodem klasy średniej z dużą ilością miejsca wewnątrz. Francuzi stworzyli coś bardziej wyrafinowanego, ale mniej ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie