Peugeot Boxer 2 generacji

Generacja
Peugeot Boxer 2 generacji

Peugeot Boxer II w 2006 roku zastąpił pierwszą generację tego modelu. Dostawcze auto francuskiego producenta było bliźniakiem drugiej odsłony Citroëna Jumpera i trzeciej wersji Fiata Ducato. Samochód nadal produkowany jest we włoskiej fabryce w Val di Sangro.

Przy projektowaniu Peugeota Boxera zadbano o niski współczynnik oporu powietrza (cx = 0,31). Dzięki zastosowanym detalom samochód zyskał na nowoczesności. Przednia część nadwozia teraz mniej stromo opada w dół, otrzymała też nową atrapę silnika wkomponowaną we wnękę zderzaka. Wyżej znajdują się nowoczesne reflektory o oryginalnym kształcie i ogromna pochylona szyba. Tylna część nadwozia dostała nowe klosze lamp oraz zakończenie dachu tworzące malutki spoiler.

Parametry ładunkowe nie zmieniły się znacząco. Przestrzeń bagażowa wersji furgon waha się w zależności od rozstawu osi pojazdu (dostępne są trzy jego długości) od 8 do 17 m³. Ładowność wynosi od 1075 kg do 1945 kg, a dopuszczalna masa całkowita największej wersji wzrosła do 4 ton. Peugeot Boxer drugiej generacji, podobnie jak poprzednik, może zostać zabudowany w sposób, jaki tylko wymarzy sobie kupujący. Nieważne, czy będzie to bankowóz, mały autobus podmiejski, wóz straży pożarnej czy pojazd transmisyjny którejś z telewizji - Peugeot Boxer sprawdzi się w każdej roli.

Uniwersalność to jedna z największych zalet tego francuskiego auta dostawczego. Nadwozie mierzące od 4963 mm do 6363 mm długości, 2050 mm szerokości oraz od 2254 mm do 2764 mm wysokości pozwala optymalnie wykorzystać przestrzeń ładunkową do każdego zadania powierzonego przez właściciela.

Deska rozdzielcza w porównaniu z poprzednikiem zmieniła się diametralnie. Od 2006 roku kokpit Boxera przypomina bardziej auto osobowe niż dostawcze. Wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą, tempomat, automatyczna klimatyzacja, elektryka szyb, lusterek i foteli, cztery poduszki powietrzne, system audio z zestawem głośnomówiącym czy nawigacja satelitarna to elementy dostępne w lepiej wyposażonych egzemplarzach dużego Peugeota. Wygospodarowana przestrzeń jest wystarczająca nawet dla wysokich pasażerów, a w przypadku odmiany osobowej pasażerowie zajmujący miejsca w pozostałych rzędach foteli nie będą narzekali na brak miejsca na nogi czy głowę. Dostęp do przedziału pasażerskiego jest ułatwiony dzięki przesuwanym drzwiom bocznym, a do bagażnika można się dostać przez skrzydła tylne.

Do zasilenia Peugeota Boxera drugiej generacji producent przewidział wyłącznie silniki Diesla. Jednostki wysokoprężne były reprezentowane przez silniki o oznaczeniach 100 HDI (101 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego), 120 HDI (120 KM i 320 Nm) oraz 160 HDI, zapożyczone z Iveco (157 KM i 400 Nm). Napęd przekazywany jest na przednią oś za pomocą 5- lub 6-biegowej skrzyni mechanicznej.

Samochód konkurujący głównie z Fordem Transitem oraz bliźniaczymi Fiatem Ducato i Citroënem Jumperem prawdopodobnie w 2013 roku doczeka się nowej generacji. Przewiduje się także możliwość wprowadzenia do produkcji odmiany hybrydowej, a nawet elektrycznej, które świetnie sprawdziłyby się we flotach obsługujących niezbyt odległe punkty miejskie.

3.98
Ocena na postawie 39 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
ModelPeugeot Boxer
Produkcja od2006
Produkcja do2015

Wybrane wersje Peugeot Boxer 2 generacji

Inne generacje Peugeot Boxer

Inne modele Peugeot

Peugeot Boxer 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Peugeot 208 Rally4 to rajdówka dla każdego. Niestety nie jest tani

... Nowa generacja Peugeota 208 kontynuuje dorobek poprzednika także w motorsporcie. Specjalny oddział francuskiej marki znany pod nazwą Peugeot Sport pochwalił się właśnie modelem 208 Rally4 ... przez światowej sławy specjalistów, którzy na co ...

3 tygodnie temu

Pierwszy w historii rajd na terenie rafinerii Grupy LOTOS

Peugeot prezentuje zwiastun wyścigowego bolidu Le Mans

... Peugeot wraca do Le Mans - to już pewne. Francuska marka zamierza wystąpić w najsłynniejszym wyścigu świata w 2022 roku po 11 latach przerwy. Auto jest jeszcze we wczesnej fazie rozwoju i trudno ... stwierdzić, jak dokładnie będzie wyglądać. By ...

tydzień temu

Nowy Peugeot 2008 wjeżdża do Polski. Ceny startują od 79 900 zł

... Najnowszy crossover Peugeota debiutuje w polskich salonach. Auto jest większe i lepiej wyposażone niż poprzednik, co znajduje swoje odzwierciedlenie w cenie. Za bazowy wariant trzeba wyłożyć niecałe 80 tysięcy złotych. Co dostaniemy w zamian? ...

3 dni temu

Peugeot 2008: ekscytujący czas dojrzewania

... Nowy miejski crossover Peugeota ma wszystko, co jest mu potrzebne do osiągnięcia sukcesu na rynku europejskim, a czego brakowało poprzednikowi: większe rozmiary, jakość, ekologiczny napęd ... Peugeot 2008 (2019) - pierwsza jazda, opinia ...

tydzień temu

Peugeot wraca do LeMans z nowym, hybrydowym bolidem

... Peugeot to marka z bardzo bogatą historią startów w wyścigach wytrzymałościowych, która pożegnała się z 24-godzinnym wyścigiem LeMans w 2011 roku. Dwa lata wcześniej, w 2009 roku zwyciężyła ... dowolnej konfiguracji silnika, podejrzewamy, że ...

4 tygodnie temu

Mocne, ale drogie. Peugeot wycenił hybrydowe wersje modeli 508 i 3008

... Polski oddział Peugeota rozpoczął przyjmowanie zamówień na modele 508 i 3008 z hybrydowym napędem typu plug-in. Auta imponują możliwościami oraz mocą, lecz nie należą do najtańszych. ... Modele 3008 i 508 PHEV pełnią w ofercie Peugeota dwie role ...

2 miesiące temu

Peugeot uzupełnia ofertę o mocne modele 508 Hybrid i 3008 GT Hybrid4

... Niemiecki oddział Peugeota uzupełnił swoją ofertę o hybrydowe wersje modeli 508 oraz 3008. Niebawem powinny się one pojawić także na polskim rynku. Czy stanowią ciekawą ofertę? Ile trzeba będzie za nie zapłacić? ... napędem potrzebuje średnio ...

2 miesiące temu

Peugeot 3008 w terenowym wydaniu przemierza Wietnam

... Peugeot 3008 to typowy przedstawiciel segmentu kompaktowych crossoverów. Takie auta mimo sporego prześwitu i masywnej karoserii rzadko zjeżdżają z utwardzonych szlaków. Brytyjski oddział marki udowodnił jednak, że auto całkiem nieźle radzi sobie ...

4 miesiące temu

Peugeot e-208 już z możliwością wstępnej rezerwacji w Polsce

... Nie wiemy, kiedy wystartuje oficjalna sprzedaż Peugeota e-208. Póki co trudno wypowiadać się też na temat ostatecznej ceny. Mimo to, francuskiego elektryka można już wstępnie rezerwować. Koszt? Zaledwie 208 zł. ... Nietrudno odnieść wrażenie, że ...

4 miesiące temu

Peugeot 208 tańszy od Opla Corsy. Tego się nie spodziewaliśmy

... Peugeot w Grupie PSA jest wyżej pozycjonowaną marką niż Citroën i Opel, dlatego nie zdziwiłaby mnie wyższa cena 208 od niedawno pokazanej Corsy. Jednak Francuzi zaskoczyli. ... z klimą kosztuje 54 950 zł. Ku mojemu zaskoczeniu, polski importer ...

4 miesiące temu

Citroën pracuje nad elektrykiem. Będzie następcą modelu C4 Cactus

... Kilka miesięcy temu Citroën zapowiedział, że nie przewiduje kontynuować modelu C4 Cactus. Oznacza to, że auto nie doczeka się kolejnej generacji. Będzie jednak miało następcę opartego na platformie wykorzystywanej obecnie przez Peugeota 208. Co ...

2 tygodnie temu

Nowy Peugeot 508 SW - bezkompromisowe kombi - polska gama i cenniki

... , pojemności i dostępności bagażnika. Model jest wyposażony w najnowszej generacji PEUGEOT i-Cockpit®, nowością jest również unikatowy w tym segmencie system Night Vision oraz adaptacyjne zawieszenie ... Po premierze bezkompromisowego sedana, na ...

4 miesiące temu

Sportowy Peugeot 508 już w drodze. Będzie mocną hybrydą

... Najnowsza odsłona Peugeota 508 spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem klientów. Niepowtarzalny, emocjonujący design, bogate wyposażenie i wysoki komfort kuszą. Brakuje tylko naprawdę mocnego napędu. Niebawem jednak ma się to zmienić. ... osi ...

7 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie