Peugeot Boxer 2 generacji

Generacja
Peugeot Boxer 2 generacji

Peugeot Boxer II w 2006 roku zastąpił pierwszą generację tego modelu. Dostawcze auto francuskiego producenta było bliźniakiem drugiej odsłony Citroëna Jumpera i trzeciej wersji Fiata Ducato. Samochód nadal produkowany jest we włoskiej fabryce w Val di Sangro.

Przy projektowaniu Peugeota Boxera zadbano o niski współczynnik oporu powietrza (cx = 0,31). Dzięki zastosowanym detalom samochód zyskał na nowoczesności. Przednia część nadwozia teraz mniej stromo opada w dół, otrzymała też nową atrapę silnika wkomponowaną we wnękę zderzaka. Wyżej znajdują się nowoczesne reflektory o oryginalnym kształcie i ogromna pochylona szyba. Tylna część nadwozia dostała nowe klosze lamp oraz zakończenie dachu tworzące malutki spoiler.

Parametry ładunkowe nie zmieniły się znacząco. Przestrzeń bagażowa wersji furgon waha się w zależności od rozstawu osi pojazdu (dostępne są trzy jego długości) od 8 do 17 m³. Ładowność wynosi od 1075 kg do 1945 kg, a dopuszczalna masa całkowita największej wersji wzrosła do 4 ton. Peugeot Boxer drugiej generacji, podobnie jak poprzednik, może zostać zabudowany w sposób, jaki tylko wymarzy sobie kupujący. Nieważne, czy będzie to bankowóz, mały autobus podmiejski, wóz straży pożarnej czy pojazd transmisyjny którejś z telewizji - Peugeot Boxer sprawdzi się w każdej roli.

Uniwersalność to jedna z największych zalet tego francuskiego auta dostawczego. Nadwozie mierzące od 4963 mm do 6363 mm długości, 2050 mm szerokości oraz od 2254 mm do 2764 mm wysokości pozwala optymalnie wykorzystać przestrzeń ładunkową do każdego zadania powierzonego przez właściciela.

Deska rozdzielcza w porównaniu z poprzednikiem zmieniła się diametralnie. Od 2006 roku kokpit Boxera przypomina bardziej auto osobowe niż dostawcze. Wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą, tempomat, automatyczna klimatyzacja, elektryka szyb, lusterek i foteli, cztery poduszki powietrzne, system audio z zestawem głośnomówiącym czy nawigacja satelitarna to elementy dostępne w lepiej wyposażonych egzemplarzach dużego Peugeota. Wygospodarowana przestrzeń jest wystarczająca nawet dla wysokich pasażerów, a w przypadku odmiany osobowej pasażerowie zajmujący miejsca w pozostałych rzędach foteli nie będą narzekali na brak miejsca na nogi czy głowę. Dostęp do przedziału pasażerskiego jest ułatwiony dzięki przesuwanym drzwiom bocznym, a do bagażnika można się dostać przez skrzydła tylne.

Do zasilenia Peugeota Boxera drugiej generacji producent przewidział wyłącznie silniki Diesla. Jednostki wysokoprężne były reprezentowane przez silniki o oznaczeniach 100 HDI (101 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego), 120 HDI (120 KM i 320 Nm) oraz 160 HDI, zapożyczone z Iveco (157 KM i 400 Nm). Napęd przekazywany jest na przednią oś za pomocą 5- lub 6-biegowej skrzyni mechanicznej.

Samochód konkurujący głównie z Fordem Transitem oraz bliźniaczymi Fiatem Ducato i Citroënem Jumperem prawdopodobnie w 2013 roku doczeka się nowej generacji. Przewiduje się także możliwość wprowadzenia do produkcji odmiany hybrydowej, a nawet elektrycznej, które świetnie sprawdziłyby się we flotach obsługujących niezbyt odległe punkty miejskie.

3.98
Ocena na postawie 39 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
ModelPeugeot Boxer
Produkcja od2006
Produkcja do2015

Wybrane wersje Peugeot Boxer 2 generacji

Inne generacje Peugeot Boxer

Inne modele Peugeot

Peugeot Boxer 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Używany Peugeot 308 II – zakup tak, ale najlepiej z dieslem

... Najnowsza trzecia generacja Peugeota 308 przyćmiła poprzednika, który w dniu debiutu zrobił na nas bardzo pozytywne wrażenie. Ten wciąż ładny kompakt ma swoje zalety, ale też kilka wad, które przekreślają go w oczach pewnej grupy kierowców. ... ...

3 tygodnie temu

Ostateczna wersja Peugeota 9X8. Uwagę zwraca jeden obszar

... Zespół Peugeot TotalEnergies zaprezentował swój ostateczny samochód do tegorocznej edycji długodystansowych mistrzostw świata. Hybrydowy Hypercar 9X8 zadebiutuje na torze Monza w lipcu. ... W tym roku marka Peugeot wraca do wyścigów ...

6 dni temu

Test: Peugeot e-2008, czyli duże "nie chcę, ale muszę"

... Podobno nacisk na samochody elektryczne to wymysł branży motoryzacyjnej. Jeśli też tak myślisz, poznaj Carlosa Tavaresa stojącego na czele Stellansisa. Testując Peugeota e-2008, zastanawiałem się, jak dobrym byłbym autem, gdyby Portugalczyk nie ...

3 dni temu

Test: Peugeot 308 - pokochasz i znienawidzisz

... Peugeota 308 śmiało mogę nazwać cichociemnymi hatchbacków. To auto, które już w momencie premiery wyglądało staro. Teraz na rynek wchodzi najnowsza generację tego modelu, która pasuje do swoich poprzedników jak punk do zlotu konserwatywnych ...

5 miesięcy temu

Test: BMW 2 Active Tourer - osobiście jestem na nie, ale...

... Po w sumie ośmiu latach i jednym faceliftingu na rynku pojawiła się nowa odmiana modelu BMW 2 Active Tourer, która w aktualnej gamie BMW, patrząc na inne auta, z pewnością nie jest już najbrzydszym, za które uważałem poprzednią generację. Nie ...

miesiąc temu

Modny, elektryczny crossover – oto Peugeot e-2008

... W świecie motoryzacji trendy są bardzo ważne, dlatego nic dziwnego, że kierowcy wybierają samochody modne i nowoczesne. Dziś trudno o lepszy przykład takiego samochodu niż Peugeot e-2008. Oto dlaczego. ... nie wskazuje na to, że sytuacja może ...

2 miesiące temu

Maluch z ikrą, czyli Peugeot e-208 z napędem elektrycznym

... Jaki napęd idealnie pasuje do sprytnego miejskiego samochodu o modnej aparycji? Oczywiście – napęd elektryczny. Peugeot ma w ofercie takie auto, nazywa się e-208 i imponuje stylem, osiągami oraz zaawansowaną technologią. ... przez 2-3 sekundy ...

2 miesiące temu

Elektryczny Peugeot e-Rifter, czyli rodzinny i elektryczny

... Samochody rodzinne wykorzystywane są każdego dnia w mieście i na krótkich dystansach między miastami, nic dziwnego, że na rynku pojawiają się właśnie takie samochody z napędem elektrycznym, które mają sporo dodatkowych zalet. Przykładem jest ...

2 miesiące temu

Peugeot Boxer (2021) - ceny bliźniaka Ducato

... Boxer będący bliźniaczą konstrukcją Fiata Ducato i Citroena Jumpera cieszy się sporą popularnością na polskim rynku. Mimo podobieństw do brata z Włoch, jest od niego nieco droższy. Jak kształtuje się oferta? ... Peugeot Boxer jest dostępny w 5 ...

dawno temu

Test: Peugeot 308 PureTech 130 - nie chce się z niego wysiadać

... Nowe dziecko Peugeota przypomina mi większy model 508 pod każdym względem. Nie dość, że wygląda obłędnie, to jazda nim jest czystą przyjemnością. A do tego prosty silnik zaskakuje zużyciem paliwa. Finalnie Peugeot 308 jest jeszcze lepszy. ... ...

2 miesiące temu

Nowy Peugeot 308 SW jest drogi. Znamy polskie ceny

... Po hatchbacku przyszedł czas na kombi, które kusi atrakcyjnym wyglądem i przestronnym wnętrzem. Jak przystało na współczesnego peugeota, 308 SW nie jest jednak tanie. Za bazowy wariant trzeba wyłożyć ponad 90 tys. zł. Topowe kosztują 2 razy ...

10 miesięcy temu

Peugeot 9x8 Le Mans Hypercar w detalach. Wygląda zjawiskowo

... Peugeot zamierza oficjalnie powrócić do wyścigów WEC, wliczając w to oczywiście kultowe LeMans. Będzie to możliwe za sprawą bolidu 9x8, który właśnie został zaprezentowany w detalach. ... Dotychczas Peugeot 9x8 Hypercar jawił nam się jedynie na ...

4 miesiące temu

Peugeot 2008 liderem europejskiej sprzedaży. Golf poza dziesiątką

... Kolejny miesiąc, kolejny nowy lider sprzedaży w Europie. Kryzys półprzewodnikowy wywrócił rynek do góry nogami co prowadzi do zaskakujących rezultatów. Październikowym hitem okazał się Peugeot 2008, a Volkswagen Golf wypadł poza top 10. ... . Po ...

6 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie