Peugeot Boxer 2 generacji

Generacja
Peugeot Boxer 2 generacji

Peugeot Boxer II w 2006 roku zastąpił pierwszą generację tego modelu. Dostawcze auto francuskiego producenta było bliźniakiem drugiej odsłony Citroëna Jumpera i trzeciej wersji Fiata Ducato. Samochód nadal produkowany jest we włoskiej fabryce w Val di Sangro.

Przy projektowaniu Peugeota Boxera zadbano o niski współczynnik oporu powietrza (cx = 0,31). Dzięki zastosowanym detalom samochód zyskał na nowoczesności. Przednia część nadwozia teraz mniej stromo opada w dół, otrzymała też nową atrapę silnika wkomponowaną we wnękę zderzaka. Wyżej znajdują się nowoczesne reflektory o oryginalnym kształcie i ogromna pochylona szyba. Tylna część nadwozia dostała nowe klosze lamp oraz zakończenie dachu tworzące malutki spoiler.

Parametry ładunkowe nie zmieniły się znacząco. Przestrzeń bagażowa wersji furgon waha się w zależności od rozstawu osi pojazdu (dostępne są trzy jego długości) od 8 do 17 m³. Ładowność wynosi od 1075 kg do 1945 kg, a dopuszczalna masa całkowita największej wersji wzrosła do 4 ton. Peugeot Boxer drugiej generacji, podobnie jak poprzednik, może zostać zabudowany w sposób, jaki tylko wymarzy sobie kupujący. Nieważne, czy będzie to bankowóz, mały autobus podmiejski, wóz straży pożarnej czy pojazd transmisyjny którejś z telewizji - Peugeot Boxer sprawdzi się w każdej roli.

Uniwersalność to jedna z największych zalet tego francuskiego auta dostawczego. Nadwozie mierzące od 4963 mm do 6363 mm długości, 2050 mm szerokości oraz od 2254 mm do 2764 mm wysokości pozwala optymalnie wykorzystać przestrzeń ładunkową do każdego zadania powierzonego przez właściciela.

Deska rozdzielcza w porównaniu z poprzednikiem zmieniła się diametralnie. Od 2006 roku kokpit Boxera przypomina bardziej auto osobowe niż dostawcze. Wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą, tempomat, automatyczna klimatyzacja, elektryka szyb, lusterek i foteli, cztery poduszki powietrzne, system audio z zestawem głośnomówiącym czy nawigacja satelitarna to elementy dostępne w lepiej wyposażonych egzemplarzach dużego Peugeota. Wygospodarowana przestrzeń jest wystarczająca nawet dla wysokich pasażerów, a w przypadku odmiany osobowej pasażerowie zajmujący miejsca w pozostałych rzędach foteli nie będą narzekali na brak miejsca na nogi czy głowę. Dostęp do przedziału pasażerskiego jest ułatwiony dzięki przesuwanym drzwiom bocznym, a do bagażnika można się dostać przez skrzydła tylne.

Do zasilenia Peugeota Boxera drugiej generacji producent przewidział wyłącznie silniki Diesla. Jednostki wysokoprężne były reprezentowane przez silniki o oznaczeniach 100 HDI (101 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego), 120 HDI (120 KM i 320 Nm) oraz 160 HDI, zapożyczone z Iveco (157 KM i 400 Nm). Napęd przekazywany jest na przednią oś za pomocą 5- lub 6-biegowej skrzyni mechanicznej.

Samochód konkurujący głównie z Fordem Transitem oraz bliźniaczymi Fiatem Ducato i Citroënem Jumperem prawdopodobnie w 2013 roku doczeka się nowej generacji. Przewiduje się także możliwość wprowadzenia do produkcji odmiany hybrydowej, a nawet elektrycznej, które świetnie sprawdziłyby się we flotach obsługujących niezbyt odległe punkty miejskie.

3.98
Ocena na postawie 39 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
ModelPeugeot Boxer
Produkcja od2006
Produkcja do2015

Wybrane wersje Peugeot Boxer 2 generacji

Inne generacje Peugeot Boxer

Inne modele Peugeot

Peugeot Boxer 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Peugeot Boxer (2021) - ceny bliźniaka Ducato

... Boxer będący bliźniaczą konstrukcją Fiata Ducato i Citroena Jumpera cieszy się sporą popularnością na polskim rynku. Mimo podobieństw do brata z Włoch, jest od niego nieco droższy. Jak kształtuje się oferta? ... Peugeot Boxer jest dostępny w 5 ...

6 miesięcy temu

ŠKODA ENYAQ IV

Test: Peugeot 508 PSE - chuligan z trzema paskami

... Oto Peugeot 508 stworzony przez Peugeot Sport Enginereed. Samochód, którego znakiem rozpoznawczym są trzy ukośnie ułożone, neonowo zielone paski, imitujące ślady pazurów. Ja jednak uważam, że ten znak może kojarzyć się z czymś innym. ... Peugeot ...

miesiąc temu

Test: Peugeot 5008 – czy faktycznie ma coś z premium?

... Peugeot chce być postrzegany jako marka z wyższej półki. Oczywiście samozwańcze przyczepianie sobie łatki "premium" przez nawet największych mistrzów marketingu nie przyniesie efektu. Jeżdżąc dużym ... SUV-em 5008 chciałem się przekonać, czy ...

2 miesiące temu

Peugeot 5008 - van na sterydach

... Ciężko jest stworzyć samochód, który połączy wiele cech w jedną całość, bo zwykle jest tak, że coś otrzymujemy kosztem czegoś innego. Wydaje się jednak, że Peugeotowi się udało. Oto auto, które łączy w sobie zarówno właściwości SUVA jak i ...

2 miesiące temu

Peugeot ogłosił skład kierowców WEC. Wśród nich 3 gwiazdy F1

... O tym, że Peugeot powróci do LeMans wiadomo nie od dziś. Niedawno poznaliśmy zapowiedź bolidu francuskiego zespołu, a teraz dowiedzieliśmy się, kto go poprowadzi. Wśród sześciu kierowców Peugeot Sport, aż 3 pochodzi ze świata Formuły 1. ... ...

4 miesiące temu

Peugeot ma nowe logo. Z całego lwa została tylko głowa

... Elektryfikacja, powrót do Le Mans i aspiracje do wyższych segmentów rynku. Peugeot przechodzi właśnie okres dużych zmian. By odpowiednio je podkreślić, Francuzi postawili na (nie do końca) nowe logo. To niemała rewolucja, gdyż charakterystyczny ...

4 miesiące temu

Peugeot za ponad 300 tys. zł? 508 PSE debiutuje z polskim cennikiem

... Peugeot 508 PSE to nie tylko najmocniejszy, ale i najdroższy seryjny model w historii marki. Auto właśnie wjechało do polskich salonów z szaloną ceną. Na podstawową wersję musimy przygotować 302 tys. zł. Trzeba przyznać, że Francuzom nie brakuje ...

5 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie