Mercedes-Benz Klasy S W221

Generacja
Mercedes-Benz Klasy S W221 Zobacz 2 zdjęcia

Mercedes-Benz klasy S (W 221, V 221)

Mercedes-Benz klasy S (W221) jest dostępny w sprzedaży od 2005 roku. Auto, które zastąpiło model W220, to flagowy model w palecie niemieckiej marki. Jedynym rodzajem nadwozia całej klasy S jest limuzyna w wersji podstawowej i limuzyna przedłużona (wersja L). Krótsza odmiana nie jest sprzedawana w Stanach Zjednoczonych.

Wygląd zewnętrzny zdecydowanie odróżnia model W221 od poprzednika. Tył nawiązuje stylistyką do Maybacha – jeszcze dłuższej limuzyny produkowanej pod auspicjami Daimlera AG. Obłe kształty upodobniły klasę S do innych modeli producenta ze Stuttgartu. Auto imponuje wielkością, ale w bardzo pozytywny sposób, nie kłuje w oczy i nie wyróżnia się zanadto. Ten model zawsze był synonimem luksusu, przepychu i nowoczesności. Najnowsza generacja nie jest pod tym względem wyjątkiem.

W kwietniu 2009 roku auto nieco odmłodzono. Z zewnątrz zmienione zostały tylko detale, jak np. wygląd tylnych świateł, które stały się spójne z nadwoziem. We wnętrzu pojawiły się najnowocześniejsze zdobycze techniki, które mogą pomóc kierowcy w trakcie jazdy. Są to np. asystent zmiany pasa ruchu, który wykrywa niepoprzedzony kierunkowskazem przejazd przez pas na drodze, czy czujnik martwego pola, który zapala lampkę, gdy auto przejeżdżające koło nas jest w martwym polu.

Oczywiście wyposażenie standardowe zawiera wszystko, co można sobie wymarzyć. Wspominanie o układzie ABS, ESP czy poduszkach powietrznych jest nie na miejscu. Auto już w krótkiej wersji ma 5076 mm długości, 1871 mm szerokości i 1473 mm wysokości. Wersja L jest dłuższa o 130 mm, dzięki temu przestrzeń na nogi w drugim rzędzie siedzeń jest imponująca. Pojemność bagażnika to 560 l, ale ta informacja w przypadku Mercedesa S chyba nie ma większego znaczenia. Samochód w zależności od wersji waży od 1955 kg do 2270 kg.

Skrzynie biegów w tym modelu to przekładnie automatyczne: 7-biegowy G-Tronic i 5-biegowy G- Tronic, stosowany tylko w topowej wersji S65 AMG. Pokaźny zestaw benzynowych i wysokoprężnych jednostek napędowych sprawia, że każdy może zamówić sobie auto dopasowane do potrzeb. Gamę silników benzynowych tworzą jednostki o pojemności: 3,5 l (272 KM i 306 KM), 4,7 (340 KM i 435 KM) i 5,5 l (388 KM i 517 KM).

W 2009 roku pojawiła się wersja S400 Hybrid, która oprócz silnika benzynowego 3,5 l o mocy 279 KM ma baterię litowo-jonową, dokładającą 20 KM. To pozwala rywalizować z takimi autami, jak Lexus LS 600H czy Infiniti M35h. Diesle w ofercie Mercedesa klasy S to: 3,0 l (235 KM i 258 KM) i 4,0 l (320 KM). Od 2011 roku auto jest również oferowane w wersji 250 CDI. Po raz pierwszy w historii klasy S w tej odmianie został zamontowany silnik czterocylindrowy rzędowy z układem biturbo o pojemności 2,1 l i mocy 204 KM. Spalanie w tym aucie jest bardzo niskie, przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,2 s.

Na czele stawki, jak przystało na Mercedesa, znajdują się najmocniejsze wersje AMG: S63 AMG i S65 AMG. Pierwszy zawiera silnik V8 o pojemności 6,2 l i mocy 525 KM, co pozwala na osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego w 4,6 s. S65 AMG ma motor V12 Biturbo o pojemności 6,0 l, mocy 612 KM i niewiarygodnym momencie obrotowym równym 1000 Nm. Ta wersja jest szybsza od S63 o 0,2 s do 100 km/h i występuje tylko w przedłużonej wersji. Napęd w Mercedesie klasy S przenoszony jest na tylną oś, w wersjach S320 CDI jest możliwość zamówienia napędu na 4 koła 4-MATIC.

4.14
Ocena na postawie 30 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaMercedes-Benz
ModelMercedes-Benz S-Klasa
Produkcja od2005
Produkcja do2009

Inne generacje Mercedes-Benz S-Klasa

Inne modele Mercedes-Benz

Oceny użytkowników (10)

Mercedes-Benz Klasy S W221: newsy, testy i recenzje

Elektomobilność z perspektywy długodystansowca

Szef Daimlera potwierdza. Będzie elektryczny Mercedes Klasy G

... Legendarny Mercedes Klasy G, który do tej pory kojarzony był głównie z dużymi i paliwożernymi silnikami, doczeka się elektrycznej wersji, zasilając najprawdopodobniej gamę modeli EQ. Nie wiadomo jednak, kiedy to nastąpi. ... Mercedes Klasy G ...

miesiąc temu

Nowy Mercedes-Benz GLA zaprezentowany w nietypowy sposób

... Nowy GLA w porównaniu do poprzednika nieco zmężniał i zyskał poważniejszą formę. Prezes Mercedesa chwali, że nowy model jest też bardziej bezpieczny, wygodny i wydajny, a w standardzie zawiera wyposażenie, które u konkurencji często wymaga ...

5 dni temu

Mercedes klasy X z Polski - pickup dla wymagających

... Polska firma Carlex Design, a właściwie jej dział Pickup Division stworzyła imponujący projekt na bazie Mercedesa klasy X. Auto powinno przypaść do gustu wszystkim wielbicielom jazdy w trudniejszym terenie, a także tym, którzy lubią wyróżnić się ...

4 miesiące temu

Mercedes-AMG G63: Joker trafia na drogi

... Są całkiem oderwani od rzeczywistości, ale i wyjątkowo dobrze do niej pasują. Filmowy wróg Batmana i najszybsza odmiana Mercedesa Klasy G mają zadziwiająco dużo wspólnych cech, przez które wywołują taką samą mieszankę rozbawienia i strachu. ... ...

miesiąc temu

Nowy Mercedes Klasy S w dwóch wersjach. Jedna z nich pod inną marką

... Mercedes pracuje nad swoim flagowym modelem – Klasą S, która na rynku pojawi się w 2020 roku. Mówi się o dwóch wersjach różniących się napędem – hybrydowej plug-in oraz elektrycznej. A co z tradycyjną spalinową? ... pod nową submarką EQ. Będzie ...

12 miesięcy temu

Mercedes klasy G od Carlex Design. Polacy dają radę

... Carlex Design to polski specjalista od samochodowych wnętrz, słynący z uwielbienia dla luksusowych pojazdów terenowych oraz SUV-ów. Tym razem na warsztat trafił Mercedes klasy G, na bazie którego powstała specjalna edycja 40 years of G-Class. ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie