Mercedes-Benz Klasy S W222/C217/A217

Generacja
Mercedes-Benz Klasy S W222/C217/A217 Zobacz 2 zdjęcia

Mercedes-Benz klasy S (W222, V 222)

W maju 2013 roku firma Mercedes-Benz zaprezentowała najnowszą odsłonę swojego flagowego modelu – klasy S. Dwa miesiące później ruszyła produkcja wozu oznaczonego kodem wewnętrznym W222.

Nadwozie modelu W222 jest nieco dłuższe, szersze i wyższe niż miało to miejsce w przypadku poprzedniego Mercedesa klasy S – W221. Nie zmienił się natomiast rozstaw osi – zarówno w wersji normalnej, jak i przedłużonej – i wynosi 3035 mm lub 3165 mm (Lang). W wersji Pullman model S (W222) będzie miał rozstaw osi ponad 3,4 m.

Świeża stylistycznie, łącząca cechy modeli CLS oraz CLA, karoseria Mercedesa klasy S jest w pełni wykonana ze stopów aluminiowych, co pozwoliło obniżyć jej masę w stosunku do starszego wozu. Auto wygląda nowocześnie, a jednocześnie ma cechy charakterystyczne dla każdego wozu ze Stuttgartu, więc nie ma możliwości pomylenia tego wozu z jakimkolwiek pojazdem konkurencji. Można natomiast model S pomylić z mniejszym wozem klasy C – oba są do siebie bardzo podobne.

Stylistyka wnętrza Mercedesa klasy S to połączenie klasyki z nowoczesnością. Dominuje oczywiście najwyższej jakości skóra. W zależności od wybranego pakietu uzupełniają ją aluminium, drewno lub kompozyty. Jakość wykonania wszystkich elementów tapicerskich jest na poziomie, którego wymaga się od luksusowego samochodu. Nowoczesnym elementem wnętrza jest tablica zegarów, która jest… wyświetlana na ekranie. Obok niej wyświetlane są opcje dostępne w centralnym komputerze. Z pewnością ciekłokrystaliczny obrotomierz i prędkościomierz nie każdemu przypadną do gustu.

Producent postarał się o bardzo rozbudowane oświetlenie kabiny pasażerskiej, ale niektóre z proponowanych barw światła (np. różowy) nie pasują do luksusowego wnętrza.

Wyposażenie nowego Mercedesa klasy S jest tak bogate, że trudno byłoby zliczyć wszystkie elementy, które można zamówić. Ze standardowych warto wymienić czołowe, boczne, kurtynowe i ukryte w pasach bezpieczeństwa poduszki gazowe, ABS, ESP, ASR, wielostrefową klimatyzację z automatycznym sterowaniem, tempomat, układ ACC, elektrycznie sterowane szyby, lusterka i przednie fotele. Ponadto auto może być wyposażone układy zapobiegające niekontrolowanej zmianie pasa ruchu, ostrzegające przed kolizją, sprawdzające czy kierowca nie zasypia, wentylację i układ masujący w fotelach, skrętne reflektory LED, noktowizor, czujniki parkowania itd.

Bagażnik Mercedesa klasy S mieści 510 litrów i nie ma możliwości powiększenia go poprzez złożenie siedzeń w wersji seryjnej (tę opcję trzeba dokupić). W odmianie hybrydowej przestrzeń bagażowa jest nieco mniejsza.

Standardowo zawieszenie luksusowego auta Mercedesa stanowi układ pneumatyczny o nazwie Airmatic. Jako opcję można zamówić jego bardziej zaawansowaną wersję zwaną Magic Body Control. Wszystkie wersje silnikowe Mercedesa klasy S sprzężone są z 7-biegową automatyczną skrzynią przekładniową.

Podstawowym silnikiem wysokoprężnym jest 3-litrowa konstrukcja V6 o mocy 258 KM montowana w S 350 BlueTEC. Dostępny jest on w wozie z normalnym oraz przedłużonym nadwoziem, a także w wersji z napędem na tylną oś i wszystkie koła. Drugi diesel to 4-cylindrowy 2,1-litrowiec charakteryzujący się mocą 204 KM. Jest on połączony z układem elektrycznym dostarczającym dodatkowe 27 KM. Całość sprzedawana jest jako S 300 BlueTEC Hybrid.

Pierwszym motorem zasilanym benzyną wprowadzonym wraz z rozpoczęciem produkcji Mercedesa W222 jest 4,7-litrowy V8 z dwiema turbosprężarkami o mocy 455 KM montowany w S 500. Podobnie jak podstawowy turbodiesel, ta jednostka może być montowana w wozie z krótkim i długim nadwoziem oraz napędem tylnym lub na obie osie.

Pod maskę klasy S wkładany jest od jakiegoś czasu także mniejszy motor benzynowy. W modelu S 400 Hybrid mamy do czynienia z wolnossącym 3,5-litrowcem o mocy 306 KM połączonym z 27-konnym silnikiem elektrycznym. Wkrótce dołączy do niego S 500 Plug-In Hybrid z 3-litrowym V6 z biturbo i 116-konnym silnikiem elektrycznym oraz zestawem baterii, które można ładować z źródła zewnętrznego. Hybryda dysponuje mocą kombinowaną ponad 440 KM.

Osoby ceniące sobie wysokie osiągi mogą zamówić S 63 AMG z nadwoziem normalnym lub długim i jednym z dwóch typów napędu. Pod maską znajduje się widlasta ósemka o objętości 5,5 l, która dzięki pomocy podwójnego turbodoładowania ma moc 585 KM.

Miłośnicy konstrukcji 12-cylindrowych też znajdą coś dla siebie. Do wyboru jest model S 600 (tylko z nadwoziem Lang) z 6-litrowcem o mocy 530 KM lub (dla nabywców ze sportową żyłką) S 65 AMG (tylko w wersji Lang) z tym samym ogromnym silnikiem o mocy podniesionej do aż 630 KM.

4.15
Ocena na postawie 42 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMercedes-Benz
ModelMercedes-Benz S-Klasa
Produkcja od2013
Produkcja do2017

Inne generacje Mercedes-Benz S-Klasa

Inne modele Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Klasy S W222/C217/A217: newsy, testy i recenzje

Mercedes Klasy S już w Polsce. Znamy ceny króla limuzyn

... Nowy Mercedes Klasy S generacji W223 to bez wątpienia jedna z najważniejszych motoryzacyjnych premier 2020 roku. Limuzyna doczekała się już polskiego cennika. Jak nietrudno się domyślać, tanio nie jest. ... Polskie ceny nowego Mercedesa Klasy S ...

miesiąc temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie