Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Mercedes-Benz GL X166

Generacja
Mercedes-Benz GL X166

W kwietniu 2012 roku firma Mercedes-Benz na nowojorskim salonie samochodowym zaprezentowała drugą generację modelu GL. Wóz zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co poprzednika.

Sylwetka ogromnego, mierzącego ponad 5 metrów długości, SUV-a przypomina nieco poprzednika, ale stała się jednocześnie bardziej dynamiczna. Z przodu uwagę zwraca duża osłona chłodnicy, natomiast z tyłu uwagę przyciągają przede wszystkim chromowane elementy karoserii.

Jako, że rynkiem docelowym dla Mercedesa GL są Stany Zjednoczone, lwia część produkcji odbywa się właśnie tam. Druga fabryka wytwarzająca ten model znajduje się w Indiach.

Skoro Mercedes chciał sprzedawać model GL przede wszystkim na rynku północnoamerykańskim, logicznym było zbudowanie samochodu, który niekoniecznie pokona wszystkie bezdroża w USA, ale zapewni wysoki komfort podróży jednocześnie nie ściskając pasażerów w ciasnej kabinie.

Nadwozie GL-a ma ponad 5,1 m długości i jest dłuższe o zaledwie około 30 mm niż w poprzedniku. Szerokość i wysokość niemal się nie zmieniły, a rozstaw osi jest identyczny jak w X164. Wnętrze mieści wygodnie pięć osób, a w razie potrzeby w przestrzeni bagażowej można rozłożyć dodatkowy rząd siedzeń przewidziany dla dwojga pasażerów.

Oczywiście dodatkowe miejsca pasażerskie oferują najniższy komfort podróży ze względu na ograniczoną ilość miejsca na nogi, jednak dwoje dzieci nawet na dłuższym dystansie nie powinny odczuwać dyskomfortu. Jednocześnie w takim przypadku zmniejsza się przestrzeń bagażowa. W normalnych warunkach, a więc, gdy pasażerów jest pięcioro, do bagażnika można załadować 680 litrów bagażu, natomiast po złożeniu kanapy dostępne są aż 2300 litry miejsca na bagaż.

Stylistyka wnętrza w X 166 jest typowa dla Mercedesa. Przed kierowcą znajduje się niewielka kierownica z mięsistym wieńcem, który przyjemnie leży w dłoni. W modelu X166 producent zastosował jeszcze tradycyjny zestaw zegarów z obrotomierzem i prędkościomierzem w rolach głównych. Materiały, ich kolorystyka oraz jakość wykonania wnętrza są oczywiście na najwyższym poziomie.

Wyposażenie Mercedesa GL serii X 166 obejmuje szereg elementów z zakresu bezpieczeństwa oraz komfortu. Wśród nich jest dziewięć poduszek gazowych dla kierowcy i pasażerów, wielostrefowa automatyczna klimatyzacja, podgrzewanie i wentylacja przednich foteli wraz z funkcją masażu, ABS z ESP, ASR, tzw. inteligentny system oświetleniowy, układ zapobiegający niezamierzone zmianie pasa ruchu czy układ ostrzegający przed kolizją. Naturalnie takie rzeczy jak elektrycznie sterowane lusterka i szyby, albo tempomat są standardem.

Mimo że Mercedes klasy GL nie jest typowym samochodem terenowym, konstruktorzy zdecydowali się na zastosowanie w nim permanentnego napędu na wszystkie koła. Nie wykorzystano jednak reduktora, który znacznie zwiększyłby dzielność w terenie.

We wszystkich wersjach silnikowych zastosowano ten sam typ zawieszenia oraz tę samą skrzynię biegów. Podwozie Airmatic dostosowuje zarówno wysokość, jak i charakterystykę pracy do warunków panujących na drodze. Dodatkowo w wersji AMG zawieszenie pracuje tak, żeby zapobiegać zbyt dużym przechyłom nadwozia na łukach.

Dość skromnie, jak na Mercedesa, wygląda paleta silnikowa. Na rynku niemieckim podstawowym modelem jest GL 350 BlueTEC z 3-litrowym turbodieslem o mocy 258 KM (W Stanach Zjednoczonych moc jest zredukowana do 243 KM). W USA najsłabszą odmianą benzynową jest GL 450 z 4,7-litrowym motorem biturbo o mocy 367 KM, natomiast w Niemczech podstawowy benzynowiec to wersja GL 500 (w USA oznaczony jako GL 550) również z 4,7-litrową jednostką napędową charakteryzującą się mocą 435 KM.

W tym roku w produkcji pojawił się GL 400 (niedostępny w Niemczech) z 3-litrowym spalającym benzynę silnikiem biturbo o mocy 333 KM. Możliwe, że na rynku amerykańskim zastąpi on odmianę GL 450.

Na szczycie drabinki jest GL 63 AMG z widlastym 8-cylindrowym agregatem o mocy 557 KM, który ponad 2,5-tonowy samochód do setki rozpędza w mniej niż 5 sekund.

W Polsce ceny Mercedesa GL startują od poziomu 350 tys. zł (stan na wrzesień 2014 r.).

4.55
Ocena na postawie 31 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaMercedes-Benz
ModelMercedes-Benz GL-Klasa
Produkcja od2012
Produkcja do2015

Inne generacje Mercedes-Benz GL-Klasa

Inne modele Mercedes-Benz

Oceny użytkowników (2)

Mercedes-Benz GL X166: newsy, testy i recenzje

WP kontra auto: Wymagający test Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid

Mercedes-Benz CLS w odświeżonym wydaniu. Ceny modelu w Polsce

... Mercedes CLS przeszedł niedawno delikatny facelifting. Odświeżona odmiana debiutuje właśnie w salonach. Jakie wersje mają do wyboru klienci i ile trzeba za nie zapłacić? ... pozostać konkurencyjnym autem w segmencie limuzyn-coupe przez kilka ...

2 tygodnie temu

Mercedes-Benz AMG CLS 53 4matic+ - znowu robi zamieszanie

... Mercedes CLS ma tendencję do zaskakiwania. Pierwsza generacja o oznaczeniu W219, która pojawiła się na rynku w 2004 roku, wywołała ogromne poruszenie, bo Mercedes, wprowadzając limuzynę w stylu coupe ... i cztery prawdziwe, okrągłe końcówki ...

3 tygodnie temu

Mercedes-Benz oferuje wsparcie przy produkcji sprzętu medycznego

... Mercedes-Benz ogłasza gotowość do pomocy: pandemia COVID-19 dotyka nas wszystkich. Szczególnie w takich czasach ważne jest, aby producent samochodów ze Stuttgartu wywiązał się ze swoich społecznych ... Informacja prasowa Mercedes-Benz „Ponieważ ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie