Mercedes-Benz Klasy E W210/S210

Generacja
Mercedes-Benz Klasy E W210/S210

Mercedes W210 jest następcą pierwszego modelu serii E (W124), produkowanego w latach 1984-1997. Nowy samochód zaprezentowano w 1995 roku w Stanach Zjednoczonych na targach samochodowych w Detroit. Produkcja ruszyła jeszcze w tym samym roku. Pojazd montowano w Niemczech (miejscowości Bremen i Sindelfingen) i Egipcie (Miasto 6 Października). Oferowano go w nadwoziu typu sedan i kombi. Produkcję zakończono w 2003 roku, a następcą W210 jest model W211. Łącznie powstało 1 374 199 egzemplarzy tego auta w nadwoziu sedan i 279 238 sztuk kombi.

W momencie wejścia na rynek W210 był samochodem niezwykle nowoczesnym pod względem stylistyki nadwozia i mechaniki. Odpowiednie przeprojektowanie nadwozia i podwozia zaowocowało niskim współczynnikiem oporów powietrza wynoszącym jedynie 0,27 cx. W porównaniu z poprzednikiem samochód został wydłużony o 50 mm i poszerzony o 10 mm (mierzył 4818 mm długości, 1800 mm szerokości i 1431 mm wysokości). Bagażnik sedana mieścił do 520 l, a kombi maksymalnie 1975 l.

Wnętrze było wciąż podobne do W124, jednak wzbogacono wyposażenie standardowe. Do nowej klasy E oferowano trzy wersje wyposażeniowe: Classic, Elegance i Avangarde. Każda z nich zawierała cztery szyby elektryczne, immobiliser, centralny zamek i trzecie światło STOP. W najbogatszej znajdowały się czujniki deszczu, system ułatwiający parkowanie ETS czy dwustrefowa automatyczna klimatyzacja. Lista wyposażenia dodatkowego była długa, jedyne ograniczenie stanowiła grubość portfela nabywcy.

Pod względem bezpieczeństwa W210 to wysoka półka. Pakiety poduszek powietrznych, system ABS, ETS czy pirotechniczne napinacze pasów to wyposażenie standardowe W210. W kolejnych latach produkcji dodawano kolejne pozycje w rubryce „bezpieczeństwo”: wspomaganie siły hamowania BAS czy systemy stabilizacji toru jazdy ASR i ESP.

W ciągu wszystkich lat produkcji W210 nastąpiło wiele zmian, ale największy facefilting odbył się w 1999 roku. Wprowadzono 1800 modyfikacji w samochodzie, począwszy od zmian oferty silnikowej, przez wygląd zewnętrzny (inna maska, zderzaki, błotniki, lusterka z kierunkowskazami), do wyposażenia. Od tej pory w standardzie oferowano wielofunkcyjną kierownicę, półelektryczne fotele czy większą liczbę poduszek powietrznych.

Ze względu na masę pojazdu sięgającą nawet 1920 kg do napędu posłużyła gama silników zawierająca ponad 20 pozycji. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Do wyboru były motory bardzo oszczędne, a dla osób szukających osiągów połączonych z komfortem przygotowano modele AMG. Silniki benzynowe oferowane w wariancie R4 miały pojemność 2 l i 2,3 l oraz moc od 136 KM do 186 KM. Silniki 6-cylindrowe (R6 i V6) rozciągały się od 2,4 l (170 KM) do 3,2 l (224 KM). Najmocniejszymi jednostkami były V8 o pojemności 4,2 l lub 4,3 l, obydwie o mocy 279 KM. Topowe jednostki benzynowe, różniące się od pozostałych wersji pod wieloma względami, sygnowane były logo AMG. Cechowały się one pojemnością 5 l, 5,5 l lub 6 l. Parametry tych motorów to kolejno 347 KM, 354 KM i 381 KM. Silniki wysokoprężne występowały w wersjach R4, R5 i R6. Ich pojemność startowała od 2,2 l, a gamę zamykało turbodoładowane 3 l. Najsłabsza jednostka osiągała 94 KM, a najmocniejsza 177 KM.

Jednostki napędowe sprzęgano ze skrzyniami automatycznymi o 4 i 5 przełożeniach lub manualnymi, 5- i 6- biegowymi. Samochód był napędzany standardowo na tylną oś, jednak była też możliwość wyposażenia auta w napęd czterech kół o nazwie 4MATIC. Mimo że nazwa pozostała taka sama jak w przypadku poprzednich modeli, była to całkiem nowa konstrukcja. Moment obrotowy rozdzielany był między przednią i tylną oś w stosunku 35 do 65% i wartość ta była niezmienna.

4.30
Ocena na postawie 73 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaMercedes-Benz
ModelMercedes-Benz E-Klasa
Produkcja od1995
Produkcja do1999

Inne generacje Mercedes-Benz E-Klasa

Inne modele Mercedes-Benz

Oceny użytkowników (42)

Przejdź do strony: 1 2 3

Mercedes-Benz Klasy E W210/S210: newsy, testy i recenzje

Mercedes klasy G od Carlex Design. Polacy dają radę

... Carlex Design to polski specjalista od samochodowych wnętrz, słynący z uwielbienia dla luksusowych pojazdów terenowych oraz SUV-ów. Tym razem na warsztat trafił Mercedes klasy G, na bazie którego powstała specjalna edycja 40 years of G-Class. ...

4 tygodnie temu

Citroën - In Love With You - Odc. 1 "Sztuka oddychania pod wodą"

Mercedes klasy X z Polski - pickup dla wymagających

... Polska firma Carlex Design, a właściwie jej dział Pickup Division stworzyła imponujący projekt na bazie Mercedesa klasy X. Auto powinno przypaść do gustu wszystkim wielbicielom jazdy w trudniejszym terenie, a także tym, którzy lubią wyróżnić się ...

3 miesiące temu

Mercedes-Benz Klasy B wjeżdża do salonów. Poznaliśmy ceny

... Mercedes nie zamierza zrezygnować z rynku minivanów. Potwierdza to jego zupełnie nowa Klasa B, która wykorzystuje elementy znane z mniejszej Klasy A, nadając im nieco więcej rodzinnego charakteru. Właśnie poinformowano o polskich cenach. ... ...

11 miesięcy temu

Mercedes-Benz EQC wyceniony. Jest tańszy od konkurentów

... W pełni elektryczny Mercedes EQC trafił na polski rynek i już znamy jego cenę. Jest konkurentem Audi e-trona oraz Jaguara I-Pace'a – samochodu roku Wirtualnej Polski. ... Mercedes-Benz EQC korzysta z elektrycznego układu napędowego z dwoma ...

5 miesięcy temu

Elektryczny Peugeot e-208 już w polskich salonach. Znamy ceny

... W konfiguratorze Peugeota pojawił się elektryczny model e-208. Wcześniej poznaliśmy jego specyfikację techniczną oraz osiągi. Teraz wiemy też jak kształtują się ceny. Czy e-208 stanie się hitem? ... będzie w najlepszym wypadku kosztować 88 900 ...

3 tygodnie temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie