Mercedes-Benz Klasy C W204/S204

Generacja
Mercedes-Benz Klasy C W204/S204 Zobacz 2 zdjęcia

Mercedes-Benz klasy C o nomenklaturze fabrycznej W204 został wprowadzony do produkcji na początku 2007 roku i jest nadal produkowany jako auto klasy średniej producenta ze Stuttgartu. Zastąpił on bardzo popularny model W203. Występuje w odmianie sedan, kombi (S204) i od 2011 roku w wersji coupé (C204), które jednak traktowane jest raczej jako osobny model. Co ciekawe, platforma tej C-klasy została użyta w najnowszym Mercedesie klasy E coupé (W207).

Zmiany, jakie wprowadził Mercedes w modelu W204, nie pozwalają pomylić go z poprzednikiem. Karoserię powiększono, dzięki czemu samochód ma bardziej masywne kształty. Jest też dużo bardziej elegancki i ma nutkę sportowca. Na salonie w Detroit w styczniu 2011 roku zaprezentowano nieco odmłodzoną C-klasę po faceliftingu. Wprowadzono kilka zmian, niektóre z nich czysto kosmetyczne, jak np. światła dzienne i tylne w technologii LED. Wnętrze próbowano upodobnić do większych i bardziej luksusowych braci: klasy E czy klasy S.

Wymiary auta są następujące: długość 4581 mm (kombi 4596 mm), szerokość 1770 mm i wysokość 1447 mm (kombi z relingami 1459 mm). Sportowe wersje AMG mają długość 4725 mm, szerokość 1795 mm i wysokość 1438 mm. Tak jak w poprzednich modelach nie można narzekać na brak miejsca, jest go wystarczająco dla 5 osób. Pojemność bagażnika wersji sedan wynosi 475 l, co jest wynikiem bardzo przyzwoitym. Kombi ma o 10 l większą przestrzeń bagażową, ale po złożeniu siedzeń drugiego rzędu rośnie ona do pokaźnych 1500 l. Auto waży około 1,5 tony.

Dostępne są 3 wersje wyposażenia: Classic (podstawowa), Elegance (klasyczna) i Avantgarde (elegancka i sportowa). Ta ostatnia z zewnątrz wyróżnia się dużym znaczkiem Mercedesa na chłodnicy, ma trójramienną kierownicę, obniżone zawieszenie i większe koła, co pozwala o tym aucie powiedzieć: sportowy sedan. Ergonomia kokpitu nie budzi zastrzeżeń. Wielofunkcyjna kierownica, umieszczone w konsoli środkowej pokrętło do wyboru menu i wysuwany z deski rozdzielczej czytelny ekran ciekłokrystaliczny to udany tandem, którym bez problemu steruje się elektronicznymi urządzeniami pokładowymi. A tych Mercedes nie poskąpił. Wspomniane elementy nie wymagają dopłaty, podobnie jak dwustrefowa klimatyzacja, zestaw audio z systemem Bluetooth i rozbudowany komputer pokładowy. W nowej klasie C pojawił się po raz pierwszy (w opcji) system nawigacji COMAND APS z zamykanym kolorowym ekranem LCD, co zmniejsza ryzyko włamania do samochodu

Skrzynie biegów oferowane do tego wozu to 6-stopniowa przekładnia manualna oraz 5- lub 7-biegowy automat. Można też zdecydować się na napęd na 4 koła 4MATIC, ale jest on dostępny tylko z widlastymi silnikami sześciocylindrowymi. A gama silników, jak to u Mercedesa, jest bogata. Paletę silników benzynowych otwiera jednostka o pojemności 1,8 l (156 KM, 184 KM i 204 KM), za nią 2,5 l (204 KM), 3,0 l (231 KM) i 3,5 l (272 KM i 292 KM). Na czele stawki stoi istne monstrum: model C63 AMG wyposażony w silnik V8 o pojemności 6,2 l, mocy 457 KM i momencie obrotowym 600 Nm. Jest to największy silnik, jaki został zastosowany dotychczas w Mercedesie klasy średniej. Pozwala on rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w 4,7 s. Silniki diesla to dobrze znane CDI: 2,2 l (120 KM, 136 KM, 170 KM i 204 KM) i 3,0 l (224 KM i 231 KM). Silniki benzynowe mają niestety apetyt na paliwo, więc wybór wersji wysokoprężnej jak najbardziej ma sens, szczególnie w dobie kryzysu światowego.

4.53
Ocena na postawie 47 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaMercedes-Benz
ModelMercedes-Benz C-Klasa
Produkcja od2007
Produkcja do2011

Inne generacje Mercedes-Benz C-Klasa

Inne modele Mercedes-Benz

Oceny użytkowników (13)

Mercedes-Benz Klasy C W204/S204: newsy, testy i recenzje

Mercedes-Benz CLA 220 Coupe: klasa średnia zamknięta w kompakcie

... Pod względem rozmiarów podgryza Mercedesa Klasy C, a stylistycznie jeszcze większego CLS, choć jest rywalem Mercedesa Klasy A Limuzyna. Z nieukrywaną radością przetestowałem Mercedesa CLA, który moim ... , ma w standardzie system 4Matic i auto ...

3 tygodnie temu

Przyszłość elektromobilności - rozmowa

Sportowa Toyota GR C-HR może być w planach Gazoo Racing

... Technika jest, rynek jest, konkurencja jest. Co więc stoi na przeszkodzie, by Toyota stworzyła sportową odmianę popularnego modelu C-HR? Nawet generacja tego modelu nie jest problemem, a jego wygląd wręcz prosi się o wersję GR. ... Toyota Gazoo ...

23 godziny temu

Szef Daimlera potwierdza. Będzie elektryczny Mercedes Klasy G

... Legendarny Mercedes Klasy G, który do tej pory kojarzony był głównie z dużymi i paliwożernymi silnikami, doczeka się elektrycznej wersji, zasilając najprawdopodobniej gamę modeli EQ. Nie wiadomo jednak, kiedy to nastąpi. ... Mercedes Klasy G ...

3 miesiące temu

Mercedes klasy X z Polski - pickup dla wymagających

... Polska firma Carlex Design, a właściwie jej dział Pickup Division stworzyła imponujący projekt na bazie Mercedesa klasy X. Auto powinno przypaść do gustu wszystkim wielbicielom jazdy w trudniejszym terenie, a także tym, którzy lubią wyróżnić się ...

7 miesięcy temu

Mercedes-AMG G63 Steampunk Carlex Design - jedyny w swoim rodzaju

... Polska firma Carlex Design, jak zresztą większość tunerów, niejednokrotnie gościła w swoim warsztacie Mercedesa-AMG G63. Nigdy wcześniej jednak na jego bazie nie powstał tak wyjątkowy projekt ... od samochodowych wnętrz i nie tylko powrócili do ...

3 tygodnie temu

Mercedes klasy G od Carlex Design. Polacy dają radę

... Carlex Design to polski specjalista od samochodowych wnętrz, słynący z uwielbienia dla luksusowych pojazdów terenowych oraz SUV-ów. Tym razem na warsztat trafił Mercedes klasy G, na bazie którego powstała specjalna edycja 40 years of G-Class. ...

5 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie