Mercedes-Benz Klasy A W176

Generacja
Mercedes-Benz Klasy A W176 Zobacz 3 zdjęcia

Po prawie ośmiu latach produkcji drugiej generacji modelu A Mercedes-Benz zaprezentował jego następcę, oznaczonego kodem wewnętrznym W 176. Pokaz premierowy wersji produkcyjnej odbył się podczas 82. Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2012 roku. Samochód produkcyjny został poprzedzony koncepcyjnym modelem o tej samej nazwie, który niemiecki producent przedstawił światu w 2011 roku.

A Concept z 2011 roku był nie tylko pojazdem prototypowym pokazującym możliwości techniczne Mercedesa, ale także, jak wiele prototypów firmy ze Stuttgartu, samochodem prezentującym kierunek, który obrali styliści i inżynierowie projektujący następcę klasy A – model W 169.

Obaj poprzednicy nowego Mercedesa klasy A charakteryzowali się pudełkowatym nadwoziem podobnym do vana. Choć pojazdy sprzedawały się całkiem dobrze, producent liczył na znacznie większy zbyt. Tym razem Niemcy mają podobne oczekiwania, ale szanse na dużą sprzedaż są większe niż w przypadku poprzednika.

Mercedes-Benz klasy A (W 176) z zewnątrz prezentuje się zupełnie inaczej niż poprzednicy i każdy inny model firmy ze Stuttgartu. Auto z typowym nadwoziem hatchback wpisuje się w obecnie panującą modę, przynajmniej wśród niemieckich producentów, na samochody kompaktowe o takim właśnie nadwoziu. Powoli z mody wychodzą karoserie jednobryłowe. Nowe auto odbiega też stylistycznie od pozostałych Mercedesów i wyznacza nowy kierunek stylizacyjny wytwórcy. Nowe maszyny będą miały znacznie lżejszą linię niż obecnie produkowane modele. Pierwszym tego przykładem będzie nowy model klasy S. Po części z nowych horyzontów stylistycznych skorzystał wprowadzony nie tak dawno do produkcji nowy Mercedes SL.

Karoseria klasy A prezentuje się bardzo świeżo i nietypowo jak na Mercedesa. Auto przejęło wiele cech z konceptu, ale takie rozwiązania jak przednie reflektory czy tylne światła nie mogły być oczywiście zaadaptowane. Jednak i te zamontowane w produkcyjnym wozie wyglądają bardzo interesująco.

Wnętrze pojazdu wygląda nowocześnie, ale układ najważniejszych przycisków i pokręteł jest typowy dla wszystkich samochodów, których podstawowym zadaniem jest komfortowe przewiezienie pasażerów z punktu A do punktu B. Samochód mieści swobodnie pięć osób i, co podkreśla Mercedes, zapewnia im znacznie wyższy komfort podróży niż miało to miejsce w poprzedniku.

Stuttgartczycy jak zawsze zadbali o najwyższe bezpieczeństwo pasażerów jadących ich samochodami. Nawet w najtańszym modelu Mercedesa klasy A w wyposażeniu seryjnym znajduje się system ABS i ESP (są standardem wymaganym przez UE). Do tego system wspomagający ruszanie ASR czy układ wspomagający kierowcę w przypadku gwałtownego hamowania – BAS. Kierowca i pasażer z przodu są chronieni przez dwie czołowe poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne (dla wszystkich pasażerów) i poduszkę kolanową (dla kierowcy).

Wśród elementów ułatwiających obsługę i uprzyjemniających jazdę są elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka czy reflektory soczewkowe. Z kolei wśród ciekawszych pozycji z listy wyposażenia dodatkowego warto wymienić na przykład system wspomagający utrzymywanie zajmowanego pasa ruchu.

Obecnie Mercedes-Benz klasy A oferowany jest z sześcioma silnikami, wśród których trzy są jednostkami wysokoprężnymi. Najmniejszym i jednocześnie najsłabszym z diesli jest motor o objętości skokowej 1,5 l, montowany w wersji 180 CDI BlueEFFICIENCY. Silnik charakteryzuje się mocą 109 KM i momentem obrotowym 260 Nm. Najmocniejsza odmiana to wersja 250 BlueEFFICIENCY/Sport. W tym przypadku Mercedes instaluje 2-litrowy benzynowy motor o mocy 211 KM, który jest wspomagany przez turbosprężarkę.

Zarówno w A 180 CDI, jak i 250 Sport montowana jest 7-biegowa, zautomatyzowana skrzynia biegów o dwóch sprzęgłach, tyle że w dieslu jest ona urządzeniem opcjonalnie zastępującym 6-biegową manualną skrzynię, a w 250 Sport jedynym dostępnym urządzeniem. Również w A 220 CDI skrzynia 7G-DCT jest jedyną do wyboru, a w pozostałych wersjach silnikowych Mercedes oferuje tylko skrzynki manualne.

Sprzedaż nowego Mercedesa klasy A ruszyła we wrześniu. Najtańsza wersja (A 180 BlueEFFICIENCY) w Polsce kosztuje 89 900 zł.

4.71
Ocena na postawie 34 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMercedes-Benz
ModelMercedes-Benz Klasy A
Produkcja od2013
Produkcja do2017

Inne modele Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Klasy A W176: newsy, testy i recenzje

Jeździłem nową Toyotą Suprą. Spełnia wszystkie oczekiwania, ale prawdziwy potencjał odkryją tunerzy

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie