Ford Transit 6 generacji

Generacja

Ford Transit szóstej generacji został wprowadzony do sprzedaży w 2006 roku. O ile w trzech poprzednich pokoleniach widoczne było wzajemne podobieństwo, tak tym razem nastąpiła stylistyczna rewolucja.

Nowy Transit sprawia wrażenie solidnego od pierwszej chwili, gdy się na niego spojrzy. Przednie światła zostały przeniesione wyżej w stosunku do poprzedników i całkowicie zmieniono ich kształt. Wcześniejsze poziome reflektory zastąpiły pionowe lampy, których kształt wyciągnięto w stronę szyby. Mocarna karoseria dostawczego Forda pełna jest przetłoczeń nadających jej muskularny kształt. Dzięki temu wiadomo, że patrzy się na prawdziwego woła roboczego, który będzie w stanie podołać każdemu zadaniu. Dzięki wielu dodatkom z czarnego, nielakierowanego tworzywa nie trzeba się obawiać o zarysowania i uszkodzenia. Ciekawym i praktycznym rozwiązaniem jest wbudowanie w przedni zderzak stopnia, na którym można stanąć, by wygodnie umyć przednią szybę. Dla jeszcze większego obniżenia kosztów eksploatacji atrapa zderzaka jest podzielona na trzy niezależne części, więc w razie stłuczki nie będzie konieczna wymiana całego elementu.

Wnętrze nowego Transita udowadnia, że projektanci Forda są świadomi, że tworzą coś więcej niż samochód – tworzą narzędzie pracy. Dzięki nim nawet cały dzień za kierownicą flagowej furgonetki tego producenta nie sprawi pracującej w niej osobie problemów. Wszystkie wskaźniki są wygodne, a rozkład przycisków itp. zaprojektowano z doskonałą ergonomią. Do dyspozycji jest wiele schowków. Dodatkowo Transita można wyposażyć w klimatyzację, tempomat, nawigację satelitarną, sterowanie głosem, automatyczne wycieraczki i reflektory oraz wiele innych rozwiązań, dzięki którym jazda za kierownicą tego Forda będzie bardziej komfortowa.

W zależności od wyboru wariantu z napędem na przednią oś, tylną lub wszystkie dostępne są różne jednostki. Do opcji z napędem na przód montowane są trzy odmiany silnika Duratorq TDCi o pojemności 2,2 l: 85-konna (250 Nm), 115-konna (300 Nm) oraz 140-konna (350 Nm). Dla napędu na tylną oś Ford przeznaczył dwie pojemności motorów: 2,4 l Duratorq TDCi o trzech wariantach mocy oraz 3,2 l Duratorq TDCi z jednym wariantem – 200 KM i 470 Nm, co czyni go najmocniejszym silnikiem w gamie. Napęd na cztery koła jest łączony z turbodieslem Duratorq o pojemności 2,4 l oraz mocy 140 KM. W zależności od wybranego motoru można dobrać do niego 5- lub 6-stopniową przekładnię ręczną Durashift. Wszystkie jednostki oferowane przez Forda trafiają w potrzeby klientów szukających auta w tym segmencie – gwarantują niskie spalanie, a mocniejsze diesle dobrą dynamikę jazdy.

Dla poprawy bezpieczeństwa w Transicie montowane są hamulce tarczowe na wszystkich kołach, dodatkowo wspomagane systemami kontrolującymi rozkład siły hamowania. Układ BTCS zapewnia bezpieczeństwo podczas ruszania, nie pozwalając tylnym kołom stracić przyczepności. Podczas ruszania o bezpieczeństwo kierowcy dba ESP oraz system wspomagania hamowania awaryjnego.
W 2007 roku obecnie produkowana generacja Forda Transita otrzymała tytuł Międzynarodowego Samochodu Dostawczego Roku 2007. W uzasadnieniu przyznania tego tytułu jury składające się z dziennikarzy motoryzacyjnych z 19 krajów Europy stwierdziło: „Inżynierowie Forda sięgnęli po jeden z najlepszych samochodów dostawczych Europy i uczynili go jeszcze lepszym. Właściwości jezdne Forda Transit są wyśmienite zarówno w ruchu miejskim, jak i w trasie”.

4.09
Ocena na postawie 38 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaFord
ModelFord Transit
Produkcja od2006
Produkcja do2015

Wybrane wersje Ford Transit 6 generacji

Inne generacje Ford Transit

Inne modele Ford

Ford Transit 6 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie