Do końca 24h Le Mans 2019 zostało

BMW Serii 7 E38

Generacja
BMW Serii 7 E38 Zobacz 3 zdjęcia

BMW serii 7 linii E38 jest jednym z ostatnich aut tej marki, które zachowały klasyczną, konserwatywną stylistykę. Samochód został zaprezentowany i wprowadzony do produkcji w 1994 roku. Zastąpił dotychczasową generację - E32. Trzecia odsłona największej limuzyny bawarskiej firmy pokazuje, jak z powodzeniem można połączyć sport i elegancję w designie pojazdu o niemałych wymiarach 4984 mm długości, 1862 mm szerokości i 1435 mm wysokości.

Auto z łatwością mieści 4 lub 5 dorosłych pasażerów i zapewnia im niebywale komfortową podróż. Przestrzeń na nogi i nad głową pozwala pokonywać nawet najdłuższe trasy bez żadnego zmęczenia. Na pokładzie BMW serii 7 E38 znajdowało się ekskluzywne wyposażenie. Na konserwatywnej i prostej w obsłudze desce rozdzielczej ulokowano tylko najbardziej potrzebne przyrządy i dźwignie. Obsługa wielu funkcji odbywa się z koła kierownicy, które regulowane jest w dwóch płaszczyznach. Do podstawowego wyposażenia E38 należą m.in. ABS z kontrolą trakcji, dwie poduszki powietrzne, klimatyzacja, wykończenie z drewna orzechowego czy skórzana tapicerka. Tradycją dla każdego modelu BMW jest obszerna lista wyposażenia dodatkowego. W bogato doposażonych egzemplarzach możemy dziś spotkać chociażby szyberdach, podgrzewaną przednią szybę, osiem poduszek powietrznych, ksenonowe, samopoziomujące lampy z wysokociśnieniowymi spryskiwaczami, 14-głośnikowy system audio z 4 subwooferami i zmieniarką na 6 płyt, lodówkę, nawigację satelitarną, czujnik deszczu, masaż foteli wyposażonych w pamięć ustawień, podwójne szyby, system sprawdzania ciśnienia w oponach, rolety szyb, rozszerzony pakiet multimedialny z telewizją, kamerą cofania oraz dodatkowym monitorem dla pasażerów tylnej kanapy czy nawet pakiety opancerzenia.

Ekskluzywność E38 podkreślała wersja L, jeszcze bardziej komfortowa i mająca obszerniejsze wnętrze za sprawą wydłużenia rozstawu osi o 14 cm. Jeśli komuś nadal było mało, na rynkach: arabskim, azjatyckim oraz amerykańskim oferowano odmianę L7, bazującą na wspomnianej wersji L, przedłużoną o kolejne 25 cm. Każda odmiana BMW serii 7 E38 miała bagażnik o pojemności 500 l.
Auto przez 7 lat produkcji zasadniczo się nie zmieniło. Do 1997 roku dopracowywano technikę, dopiero 1998 rok przyniósł znaczący facelifting. Samochód otrzymał nowe reflektory oraz instalację elektryczną, dokonano także niewielkich modyfikacji wnętrza oraz gamy silnikowej. Pod maską przez cały okres produkcji można było spotkać 8 jednostek napędowych. Benzynową grupę otwierała wersja 728i generująca 193 KM. Tuż za nią stało V8 w modelu 730i o mocy 218 KM, a następnie 735i (237 KM) oraz 740i (286 KM). Dostępna była także widlasta dwunastka o pojemności 5,4 l, rozwijająca 326 KM. Zwolennicy silników Diesla mogli wybrać modele 725tds (143 KM), 730d (193 KM) lub 740d (245 KM). Moc była przenoszona na tylne koła za pomocą 5-stopniowego automatu lub rzadziej spotykanych (głównie w USA) przekładni manualnych o 5 lub 6 biegach.

Do 2001 roku fabryki w Niemczech (Dingolfing) i Meksyku (Toluca) opuściło łącznie 340 242 egzemplarze E38. Sprzedawano je w Europie, Ameryce i na rynku południowoafrykańskim. Auto konkurujące m.in. z Audi A8, Mercedesem klasy S W140 oraz Lexusem LS zostało zastąpione przez czwartą generację BMW serii 7 o oznaczeniu kodowym E65.

Plusy:
- nowoczesna, choć nawiązująca do poprzedników stylistyka
- bardzo bogate wyposażenie
- świetne właściwości jezdne
Minusy:
-wysoki koszt zakupu i utrzymania

4.71
Ocena na postawie 77 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaBMW
ModelBMW Serii 7
Produkcja od1994
Produkcja do1998

Wybrane wersje BMW Serii 7 E38

Inne generacje BMW Serii 7

Inne modele BMW

Oceny użytkowników (29)

Przejdź do strony: 1 2

BMW Serii 7 E38: newsy, testy i recenzje

Intryga w Noc Muzeów - pościg Citroënem C5 Aircross za Phantomasem

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie