BMW Serii 7 F01/F02

Generacja
BMW Serii 7 F01/F02 Zobacz 2 zdjęcia

BMW F01 to piąta generacja serii 7 - największego modelu w ofercie bawarskiego producenta. Zaprezentowany w lipcu 2008 roku oraz 2 miesiące później w Paryżu samochód zastąpił dotychczasową odmianę limuzyny - E65 (w ciągu 7 lat sprzedano przeszło 300 000 jej egzemplarzy). Seria F01 to pierwszy pojazd w ofercie BMW, który otrzymał nowe oznaczenie typoszeregu, rozpoczynające się literą F.

Samochód zaprojektowany przez Karima-Antoine’a Habiba kontynuuje linię modelu E66, który musiał zostać nieco złagodzony po kontrowersyjnym E65. Pojazd nadal urzeka klasyczną, choć nowoczesną i innowacyjną zarazem kreską karoserii, która nawiązuje do prototypowego modelu CS Concept. Design łączy sportowy charakter z nieprzeciętnym luksusem oraz bezpieczeństwem. F01 nafaszerowane jest technologią konstrukcyjną (m.in. zastosowanie licznych rodzajów stali, aluminium czy szkła) i elektroniką mającą ułatwić prowadzenie pojazdu oraz sprawić, że każdy przejechany kilometr będzie przyjemny.

Nadwozie mierzące 5072 mm (5212 mm w odmianie L fabrycznie oznaczonej kodem F02) długości, 1902 mm szerokości oraz 1479 mm (1478 mm) wysokości sprawia, że w środku potężnej limuzyny w komfortowych warunkach może podróżować 4 lub 5 osób z bagażem umieszczonym w kufrze liczącym 500 l. W stylistyce deski rozdzielczej nie dokonano rewolucji: poprawiono design kilku elementów, odświeżono detale, wprowadzono zestaw nowych, innowacyjnych rozwiązań i przeniesiono drążek zmiany biegów zza kierownicy na tunel środkowy. F01 to nieustannie najwyższa liga wyposażenia oraz jakości wykonania - połacie skóry i prawdziwego drewna w nienaganny sposób zostały ulokowane w niemal każdym zakątku wnętrza limuzyny.

Do ekskluzywnego wyposażenia mogą należeć m.in. czterostrefowa klimatyzacja, kilkunastogłośnikowy zestaw audio, podgrzewane koło kierownicy, komplet asystentów bezpiecznej jazdy (ABS, CBC, ESP, DTC), regulowana wysokość zawieszenia oraz siły tłumienia amortyzatorów, szklany dach, lodówka, telefon, 10 poduszek powietrznych, adaptacyjne biksenonowe reflektory, łączność USB i Bluetooth, 80 GB dysk twardy na mapy nawigacji satelitarnej oraz ulubione utwory muzyczne, odtwarzacz DVD, wyświetlacz Head-Up Display pokazujący prędkość jazdy na szybie czy podgrzewane i wentylowane fotele z masażem.

Na rynku meksykańskim oferowane są policyjne wersje BMW F01. Także wiele urzędów państwowych użytkuje niemiecką limuzynę do wożenia swoich oficjeli. Powstała również opancerzona odmiana F03 (z certyfikatem balistycznym VR7 lub VR9, który jest najwyższym spośród oferowanych w samochodach osobowych) oraz hybrydowy model ActiveHybrid7 oznaczony F04.

BMW serii 7 napędzane są bardzo wydajnymi jednostkami napędowymi. Benzynową gamę otwiera 740i o mocy 326 KM. W ofercie znalazły się także V8 750i (407 KM) oraz V12 760i (544 KM). Producent przewidział dwie wersje z dieslem pod maską: 730d generuje 245 KM, a 740d 306 KM. Innowacyjna jest odmiana ActiveHybrid7, która z połączenia podwójnie doładowanego silnika V8 oraz motoru elektrycznego rozwija moc 465 KM. Każdą wersję można zamówić w przedłużonym o 14 cm nadwoziu, a opcje 740d i 750i mogą być napędzane na wszystkie koła (standardowo jest to tylna oś). Moc przenoszona jest na asfalt za pomocą 6- lub 8-stopniowego automatu.

Plusy:
- nowoczesna, prestiżowa i innowacyjna stylistyka, ale nawiązująca do poprzednika
- bardzo bogate wyposażenie nawet w standardzie
- olbrzymia przestrzeń pasażerska
Minusy:
- wysoki koszt zakupu i utrzymania
- od przodu łatwo pomylić z serią 5 F10, co jest na rękę wyłącznie właścicielom mniejszego modelu

4.75
Ocena na postawie 36 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaBMW
ModelBMW Serii 7
Produkcja od2008
Produkcja do2012

Wybrane wersje BMW Serii 7 F01/F02

Inne generacje BMW Serii 7

Inne modele BMW

BMW Serii 7 F01/F02: newsy, testy i recenzje

Autokult odc.3 - Nowa Toyota Supra, Opel GTX Experimental, Red Bull Ring

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie